Nu är Twitter officiellt X.com

Permalänk
Melding Plague

Nu är Twitter officiellt X.com

10 månader efter att företaget bytt namn har nu domänen gjort detsamma.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Själv hänger jag inte mycket på det som var twitter förut längre. Vet inte varför, det är varken bättre eller sämre efter att twitter döptes om.

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

Permalänk
Medlem

Det blir mer sällan att man är på X sedan Musk köpte det. Han påstår ju sig vara för yttrandefrihet men driver man med honom blir man avstängd, och hans konto ploppar titt som tätt upp i förslag även om man blockerat honom. Jävla människa.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Världens dummaste namnbyte.

Att gå från ett namn som varit så inarbetat att det haft sitt eget verb till detta.

VM-guld i sämst marknadsföring.

Permalänk
Medlem

Twitter har ju blivit samhällets rännsten efter att han tog över. Hat och konspirationsteorier är jag inte speciellt intresserad av.
Ser gärna att t.ex. politiker och myndigheter slutar använda plattformen som en markering.
Hoppas den går helt åt skogen så den får stängas ner. Bidrar inte positivt till samhället.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem

För att vara ett "geni" inom marknad och investering verkar Musk inte riktigt förstå innebörden av ett märke. Alla vet vad Twitter är även de som knappt besöker internet (framförallt äldre) eftersom namnet är extremt integrerat i både nationell och internationell internetkultur. Musk tar alltså över detta varumärke och väljer att ignorera all gratis PR detta ger för att han är fixerad vid en bokstav. Det är bara underligt.. och då har man inte ens nämnt det enorma problem som Twitter haft sedan han tog över.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem

Såg en rolig mejmej på äks förut!

Har helt slutat att använda Twitter, användes mest för att följa företag som använder Twitter som deras huvudsakliga plattform för att sprida information, den informationen som istället borde finnas på deras tjänst eller hemsida men jag kanske är out of touch som tycker så.

Permalänk
Medlem

Tänker bara på att jag vill ha ett nytt Xcom

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Spännande, ännu en hata Musk tråd.

Permalänk
Medlem

Trodde adressen skulle bli X.tidigare.twitter.com för det är vad som som alltid står i media.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

Tänker bara på att jag vill ha ett nytt Xcom

Ja tack! Önskar en ny del i den serien.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro

TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 (+2TB SSD & 4TB HDD), PS3 Fat (960GB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita

Reciever: Onkyo TX-NR676E ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030

Högtalare: Focal Chorus 726, XTZ 10.16 ✪ Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk

Undrar vad han fick pröjsa för att få den domänen... jisses!
Vet hur Critical Role skapades och hur någon var snabb som fan med att köpa Criticalrole.com domänen, dom heter fortfarande critrole nu bara för kostnaden är för hög att köpa den första

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trihxeem:

Twitter har ju blivit samhällets rännsten efter att han tog över. Hat och konspirationsteorier är jag inte speciellt intresserad av.
Ser gärna att t.ex. politiker och myndigheter slutar använda plattformen som en markering.
Hoppas den går helt åt skogen så den får stängas ner. Bidrar inte positivt till samhället.

Det har det varit långt innan han tog över? Han bara accelererade det. 😅

Permalänk
Medlem

Om han var så besatt av x kunde han ju bara bytt det till Twixxer eller nåt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

För att vara ett "geni" inom marknad och investering verkar Musk inte riktigt förstå innebörden av ett märke. Alla vet vad Twitter är även de som knappt besöker internet (framförallt äldre) eftersom namnet är extremt integrerat i både nationell och internationell internetkultur. Musk tar alltså över detta varumärke och väljer att ignorera all gratis PR detta ger för att han är fixerad vid en bokstav. Det är bara underligt.. och då har man inte ens nämnt det enorma problem som Twitter haft sedan han tog över.

Det skulle vara roligt om han döpte om Tesla till CarX däremot.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eatme@live:

Spännande, ännu en hata Musk tråd.

Knappast oförtjänat dock.

Permalänk
Medlem

Äntligen!!?

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem

Grymt! Nu låter det som man pratar om en porrsida...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mortac:

Världens dummaste namnbyte.

Att gå från ett namn som varit så inarbetat att det haft sitt eget verb till detta.

VM-guld i sämst marknadsföring.

Klassisk Musk. Karln är mycket men inte smart.

Visa signatur

LOL! Check this out! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av eatme@live:

Spännande, ännu en hata Musk tråd.

Vad vill du ha då? Dyrkan för någon som skott sig på andra?

Visa signatur

LOL! Check this out! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Errek:

Vad vill du ha då? Dyrkan för någon som skott sig på andra?

Säga vad man vill, framgångsrik har han blivit, så pass att han kan göra lite vad han vill o känner för nu.
Det finns faktiskt något mellan dyrkan och hat också

Permalänk
Medlem

Kvitter -> Xvitter

Visa signatur

*5600|B350M-A|32GB|A750|GX750W|Core V21|280AIO|1TB+2TB.

AMD Ryzen 5(Zen3) @4891|Asus Prime|Corsair 2x16 RGB PRO 3200C16 @3800C18|Intel Arc LE @2740MHz|Seasonic Focus| Thermaltake mATX kub|Arctic freezer II| NVMe SSD PCIE 3.0x2 Kingston A1000 1500/1000 + 2,5" HDD Toshiba 1TB & Samsung 1TB i RAID 0.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mortac:

Världens dummaste namnbyte.

Att gå från ett namn som varit så inarbetat att det haft sitt eget verb till detta.

VM-guld i sämst marknadsföring.

Skrivet av Errek:

Klassisk Musk. Karln är mycket men inte smart.

Det är han som är miljardär. Inte ni.

Permalänk
Medlem

Jag hänger rätt mycket på X och tycker det är bra. Gäller bara att följa rätt personer och aldrig på in på "For you".

Permalänk
Medlem

Jag slutade använda twitter när de tog bort möjligheten att läsa utan att logga in. Vem som äger det eller vilka som står för censuren numera är mig egalt, men jag vägrar att registrera mig. Adjöss, x.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bagarbosse:

Det är han som är miljardär. Inte ni.

Är hur rik man är ett mått på hur omtyckt man bör vara?

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mortac:

Världens dummaste namnbyte.

Att gå från ett namn som varit så inarbetat att det haft sitt eget verb till detta.

VM-guld i sämst marknadsföring.

"Exa" eller "Exat" låter verkligen förfärligt på Svenska Ännu värre på engelska.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bagarbosse:

Det är han som är miljardär. Inte ni.

Det beror väl på vilka värden man knyter till ordet "smart". Det han är duktig på är att få folk att jobba hårt och länge för den vision han haft för dom företag han driver och det kan väl ses som smart från en synvinkel. Men det är mer pengarna han har med sig till bordet än hans intellekt som gör att han är där han är idag. utan dom som grund hade han som bäst varit en pissig mellanchef på något större bolag.

Permalänk
Medlem

X funkar inte. Ligger nere?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Varför tog en så världslig sak tio månader?