Wordle på svenska - ordlig.se

Permalänk
Medlem

ordlig.se nr 877, 5/6

⬜🟨⬜⬜⬜
⬜⬜⬜🟨⬜
🟨⬜⬜🟨⬜
🟩🟩🟩⬜⬜
🟩🟩🟩🟩🟩

Permalänk
Medlem

ordlig.se nr 877, 4/6

🟨⬜⬜⬜⬜
⬜🟩🟩⬜⬜
⬜⬜⬜⬜⬜
🟩🟩🟩🟩🟩

Permalänk
Medlem

ordlig.se nr 877, 3/6

⬜🟨⬜🟨⬜
⬜⬜🟨⬜🟨
🟩🟩🟩🟩🟩

Visa signatur

13900K - RTX 4080 GAMING X TRIO - ROG Strix Z690-F - 32GB Kingston Fury 6000MHz CL36 - Seagate Firecuda 530 2TB - ASUS ROG Thor II 1200W - Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Vit - be quiet! Pure Loop 2 FX 360mm

Permalänk
Medlem

ordlig.se nr 877, 3/6

⬜⬜🟩⬜⬜
🟨⬜🟩⬜⬜
🟩🟩🟩🟩🟩

Visa signatur

Fractal Design North Svart TG | AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS RTX 4070 DUAL OC | ASUS TUF Gaming B650-Plus | Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance | WD Black 1 TB | WD Green 1 TB | ASUS ROG Ryujin 360 | ASUS ROG Strix 750W

Permalänk
Medlem

ordlig.se nr 877, 6/6

⬜🟨🟨⬜⬜
🟩🟩⬜⬜⬜
🟩🟩⬜⬜⬜
🟩🟩⬜⬜⬜
🟩🟩🟩⬜⬜
🟩🟩🟩🟩🟩

Jag på nivån att jag bara är nöjd om jag klarar det på 6 försök. Imponerande att se era resultat.
Har ni något "startord" ni ofta börjar med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrufen:

ordlig.se nr 877, 6/6

⬜🟨🟨⬜⬜
🟩🟩⬜⬜⬜
🟩🟩⬜⬜⬜
🟩🟩⬜⬜⬜
🟩🟩🟩⬜⬜
🟩🟩🟩🟩🟩

Jag på nivån att jag bara är nöjd om jag klarar det på 6 försök. Imponerande att se era resultat.
Har ni något "startord" ni ofta börjar med?

Jag har kört samma startord i över ett halvår. Ett för vardag och ett för helg. Någon gång tycker man det borde bli rätt
Min mor däremot som också spelar dagligen byter startord varje dag.

ordlig.se WEEKEND nr 878, 4/6

🟨⬜⬜⬜⬜⬜
⬜🟩⬜⬜🟨🟨
⬜🟩🟨🟨🟨⬜
🟩🟩🟩🟩🟩🟩

Visa signatur

13900K - RTX 4080 GAMING X TRIO - ROG Strix Z690-F - 32GB Kingston Fury 6000MHz CL36 - Seagate Firecuda 530 2TB - ASUS ROG Thor II 1200W - Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Vit - be quiet! Pure Loop 2 FX 360mm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrufen:

Har ni något "startord" ni ofta börjar med?

Jag varierar lite, tar inte detta som nån tävling och har inget fix behov av att alltid klara det på minsta möjliga, ser det bara som en liten utmaning. Om man utgår från bokstavsfrekvens (wikipedia) så borde man ha rätt goda möjligheter att pricka in åtminstone några bokstäver, och eliminera andra vanliga, om startordet innehåller någon av dessa bokstäver, ETAOINSHRDLCUMWF, helst de första 5-6, sedan de följande 5-6 om ingen matchar.

Idag:
ordlig.se WEEKEND nr 878, 4/6

⬜⬜⬜🟨🟨⬜
⬜🟨🟨⬜⬜⬜
⬜🟨🟨🟨🟨⬜
🟩🟩🟩🟩🟩🟩

Permalänk
Medlem

ordlig.se WEEKEND nr 878, 5/6

⬜⬜⬜🟨⬜⬜
⬜🟨⬜⬜⬜🟨
⬜⬜⬜⬜🟨🟨
🟨⬜🟨🟨🟩🟩
🟩🟩🟩🟩🟩🟩

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrufen:

Jag på nivån att jag bara är nöjd om jag klarar det på 6 försök. Imponerande att se era resultat.
Har ni något "startord" ni ofta börjar med?

Jag har hittat 3st startord för vardagar och 3st för weekends, alltså nya ord jag kan skriva efter det första startordet som inte har samma eller upprepande bokstäver som orden innan.

Jag kan alltså nyttja de andra startorden om det första inte ger mig tillräckligt med ledtrådar.

Det är definitivt en utmaning att hitta 3st ord för weekends som inte har samma eller upprepande bokstäver

Men mina kollegor på jobbet kallar det "fusk"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pulver:

Jag har hittat 3st startord för vardagar och 3st för weekends, alltså nya ord jag kan skriva efter det första startordet som inte har samma eller upprepande bokstäver som orden innan.

Jag kan alltså nyttja de andra startorden om det första inte ger mig tillräckligt med ledtrådar.

Det är definitivt en utmaning att hitta 3st ord för weekends som inte har samma eller upprepande bokstäver

Men mina kollegor på jobbet kallar det "fusk"

Jag gör likadant, men har ännu inte hittat tre startord för helgen. Men tre olika ord som första gissningar för att utesluta/hitta så många bokstäver som möjligt. Sedan funderar man på vad rätt ord är. Såvida det inte är uppenbart efter en eller två gissningar. För det händer ibland.

Jag tycker inte det är fusk. Men däremot har jag respekt för de som är "purister" och alltid använder de bokstäver de redan hittat. Det är imponerande! Men inget för mig. Jag jobbar för streaken. Min fru har för närvarande en streak på 361 dagar! 🙌🤯

Permalänk
Medlem

ordlig.se WEEKEND nr 879, 3/6

🟨🟨⬜⬜🟨⬜
🟨🟩⬜🟨🟨🟨
🟩🟩🟩🟩🟩🟩