Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Noobenu
Najs

Jag la till en längtan

Tack för det!
Citat:
Teknocide
De flesta mobila handhållna enheter har en skärm med mindre bredd än 900 pixlar.
Om du använder procent för alla dimensioner och marginaler så får du en design som skalar med storleken på användarens tillgängliga arbetsyta. För att få fyra puffar på bredden kan man exempelvis ange
.puff {
width:20%;
margin:2.5%;
}
Självklart har många enheter mindre än 900px bredd men de flesta mobiler som används idag till att surfa skalar en sida. Berätta gärna om du hittar en enhet där den inte skalar som den ska så får jag lösa det därifrån.
Gör jag som du säger kommer jag alltid bara att ha startantalet puffar. Som det är nu ryms fler beroende på hur bred upplösning man har. Hur löser jag det med css? Nu har jag javascriptat allt.
Hur löser man skalning av texten smartast? Har varit mitt största hinder att text inte går skala bra på en stationär webbläsare.
Citat:
kira9204
… … Jag finner den där fonten extremt jobbig att läsa i övrigt.
Många extremt i den meningen.

Hm, jo fonten är svårläst men nu används den ju bara som krydda. Inte i löptext. Är man för ung för att läsa skrivstil läser man aldrig pushtexter heller.

Nä men som ni säger, bör jag nog byta ut den i menyn längst ner. I övrigt (tycker jag) att den passar bra.
Citat:
str8forthakill
sker i firefox med, sajten verkar överdrivet stor, fonten är svår att läsa när den är liten, kanske påverkade dig att göra allt för stort?
Okej, gör det inte i min. Svårare att felsöka då. :/ Både PC och Mac versionen funkar bra för mig. Blir felet likadant i bägge, ingen skillnad?
Vad menade du med att det påverkade mig att göra allt så stort? Med bilden alltså? Hänger inte med. :S
Tror snarare det är att jag sitter på 27" 2560 x 1440 samt endast testat den på min mobil HTC Desire HD och iPad där den skalar bra (tycker jag). Har så klart kört den i olika upplösningar med developer tools och tyckt tidigare att den skalat bra. Tills nu då allt tydligen är extremt dåligt…