Verktyg Visningsval
2012-04-10, 17:34   #1

tobbie94

Medlem

Plats: Linköping

Registrerad: maj 2010

Feedback på nytt koncept

Hej alla på SweClockers!

Ni har säkert sett att jag tidigare skrivit lite om mitt forum "iForum" här. Nu är det så att vi gjort om iForum ordentligt, tanken från början var att vi skulle bilda ett starkt forum för Apple-produkter. Men då vi här i Sverige redan har bra stora forum som är långt före, var det mycket svårt att få till någon större aktivitet.

Det här ledde till att vi tänkt om och det ordentligt. Vi startade med tanken "att försöka hitta något som inte redan finns" för att fylla ett behov som inte redan är fyllt av t ex MacWorld och 99Mac.
Vi märkte att majoriteten av det som skrevs på förra iForum var trådar där användare hade problem med sina Apple-prylar. Det kunde röra sig om allt från mjukvara till hårdvara. Det här ledde sedan till det nya iForum vi idag lanserat...

Där vi riktat in oss på att bli ett mer supportforum där användarna skickar in de problem de har. Dessa problem publiceras sedan på sidan och utifrån dessa kan andra användare hjälpa till med att lösa problemen. Så att problemen kan alltså lösas av både användare och av oss som arbetar på iForum, det här gör att vi får en stor kunskapskrets som i sin tur ökar chansen för att problemet löses. Vi har sedan utformat en lämplig och snygg design efter detta koncept.

Skulle vara väldigt glad om ni kunde kika in på iForum.nu och sedan skriva några rader om vad ni tycker här. Finns det något du retar dig på? Några grammatiska fel? Något annat du tycker ser konstigt/felaktigt ut? Självklart uppskattas det även om ni kommenterar något som faktiskt är bra!

Tack på förhand!

Med vänliga hälsningar,
Tobias
iForum.nu & nyheter.iforum.nu
tobbie94 är inte uppkopplad
2012-04-11, 03:38   #2

4everapple1

Medlem

Plats: Stockholm

Registrerad: aug 2010

Jag gillar konceptet, enkelt men så smart!

Gillar verkligen att det finns korta frågor och sedan mer utförliga och det jag gillar mest är siffrorna på hur många svar personen har fått.
Det gör det väldigt lätt att se om man kan hjälpa till.

Har inte så mycket mer att säga, stilen på sidan är också fin. Påminner mycket om OSX vilket jag antar att ni försökte efterlikna?

| MSI X79A-GD65 8D | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 10TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |
4everapple1 är inte uppkopplad
2012-04-11, 03:48   #3

Reyintaz

Medlem

Reyintazs avatar

Registrerad: okt 2011

Smakfull design och väldig intressant uppbyggnad.

Hoppas det kommer gå bra för er!
2012-04-11, 12:24   #4

tobbie94

Medlem

Registrerad: maj 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av 4everapple1 Visa inlägg
Jag gillar konceptet, enkelt men så smart!

Gillar verkligen att det finns korta frågor och sedan mer utförliga och det jag gillar mest är siffrorna på hur många svar personen har fått.
Det gör det väldigt lätt att se om man kan hjälpa till.

Har inte så mycket mer att säga, stilen på sidan är också fin. Påminner mycket om OSX vilket jag antar att ni försökte efterlikna?
Hej! Kul att du gillar konceptet!

Som du säger, det finns både plats för korta frågor men även mer utförliga för att man ska kunna använda iForum | Support till alla möjliga problem, små som stora. Tack för feedback på det som sticker ut och gör det extra bra, som med siffrorna. Kul att höra!

Stämmer bra det att designen ska försöka påminna om OS X och det verkar ju som vi lyckats i och med att du också drog den slutsatsen

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Reyintaz Visa inlägg
Smakfull design och väldig intressant uppbyggnad.

Hoppas det kommer gå bra för er!
Kul att du gillar uppbyggnaden och designen. Målet är att ha innehåll som alltid är informativt och där av fungera väldigt bra som en support sida för alla typer av problem som på något sätt går att koppla till Apple och deras produkter.

Tack båda två för feedback och uppmuntringarna
tobbie94 är inte uppkopplad
2012-04-11, 12:29   #5

Lullebulle

Medlem

Registrerad: feb 2010

Tråkigt att det inte är samma design på nyhetsbloggen som på frågesidan.
Lullebulle är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Senaste privatannonserna

Prylar säljes, köpes, bytes och skänkes

Skänkes
Sök jobb