Permalänk
Medlem

Får reda på font via bild?

Hej!

Jag har en header utan psp-fil och jag måste få ut vilken font som är på bilden, jag har försökt använt mig utav What-the-font-siten men utan resultat.
Så nu vänder jag mig till er,

Vilken font är "EL-TELE AB"?

Mvh RaHm

Permalänk
Medlem

Till att börja med är det ju inte säkert att det ens är ett existerande typsnitt.
Mig veterligen är what the font-sidan den enda sidan som finns för sånt. Kan ha fel dock.

Edit: Efter lite trixande tror jag mig hittat den. Ser ut att vara: http://www.myfonts.com/fonts/adobe/itc-tiffany/heavy/

Det jag gjorde var för övrigt att dra in din bild i photoshop, klippa ut endast bokstäverna A och G som ju är större men samma typsnitt, sen förstora bilden lite så att det skulle bli enklare för deras sökmotor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hapone:

Till att börja med är det ju inte säkert att det ens är ett existerande typsnitt.
Mig veterligen är what the font-sidan den enda sidan som finns för sånt. Kan ha fel dock.

Edit: Efter lite trixande tror jag mig hittat den. Ser ut att vara: http://www.myfonts.com/fonts/adobe/itc-tiffany/heavy/

Det jag gjorde var för övrigt att dra in din bild i photoshop, klippa ut endast bokstäverna A och G som ju är större men samma typsnitt, sen förstora bilden lite så att det skulle bli enklare för deras sökmotor.

Ser ju faktiskt ut att vara den! Bugar och bockar innerligt för din tid och hjälp!

Permalänk
Medlem

Du är så välkommen så!

Permalänk
Avstängd

Psp fil?

Visa signatur

iPeek #1: AMD 1100T @ 4.8GHz 16GB @H2O
iPeek #1: AMD 1100T @ 4.8GHz 16GB @H2O
iPeek #1: INTEL CELERON @ 2.80GHz 1GB
iPeek #2: INTEL ATOM x8 @ 2.80GHz 4GB
Skollaptop: Macbook AIR 13" 2011, 128GB, 4GB

Permalänk
Skrivet av _vanilla:

Adobes format för photoshop-projekt. Den sparar all information från photoshop-projektet, inklusive textlager, där man kan se vilken font en text har.

Visa signatur

Stationär: Processor: Intel i5 3.2GHz, RAM: 4Gb, Grafikkort: ATI Radeon HD 5850, OS: Windows 7 Proffessional x64
Laptop: ASUS K53E, Processor: Intel i5 2450M, RAM: 4Gb, Grafik: Integrerad Intel GMA HD, OS: Win7 Home Premium x64 och Xubuntu 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av _vanilla:

psd menade jag givetvis.

Permalänk
Medlem

WhatTheFont kan användas för dessa tillfällen

Visa signatur

Mina poster är en illusion. Det som står skrivet här över står i själva verket inte där så inget av det som du läser är sant. Inte ens den här texten. Jag har själv ingen kunskap om det jag skriver och ingen bör således läsa eller ta in den information som står skrivet.

Permalänk
Skrivet av rumpnisse:

WhatTheFont kan användas för dessa tillfällen

Du gillar inte att läsa va?
"jag har försökt använt mig utav What-the-font-siten men utan resultat."
Från första meningen i denna tråden!

Visa signatur

Stationär: Processor: Intel i5 3.2GHz, RAM: 4Gb, Grafikkort: ATI Radeon HD 5850, OS: Windows 7 Proffessional x64
Laptop: ASUS K53E, Processor: Intel i5 2450M, RAM: 4Gb, Grafik: Integrerad Intel GMA HD, OS: Win7 Home Premium x64 och Xubuntu 10