Citat:
Ursprungligen inskrivet av
timerx
Fattar ingenting :S
Citat:
Ursprungligen inskrivet av
NickoB
Beror på hur du menar.
Du kan använda "Console.ReadKey()", vilket väntar på att användaren ska trycka på någon tangent innan det fortsätter.
Men om du vill att någon att några andra metoder ska köras under tiden, så får du nog lägga dem i
trådar, och låta programmet vänta tills de trådarna är färdiga innan du avslutar programmet, antingen genom använda loopar i huvudklassen som väntar på att avsluta programmet tills trådarna är färdiga, eller använda
semaforer och/eller
mutex för att hindra huvudtråden att fortsätta tills trådarna är klara.
Såg att jag skrev lite konstigt innan, men de där threadsen dunkar ej, det står bara The name anObject.Amethod doesnt exist, men nu fattar jag ju att de 2 ska ersättas med nånting. så om jag pastar den där koden, ska jag ersätta anpbject.amethod med Console.WriteLine? eller nåt?
Jätte noob sorry men uppskattar all hjälp älskar o lära mig saker!
Edit: Errorsen jag får: med koden jag har just nu (tryck på spoilern) "The type name Threading does not exist in the type Thread.System." Hjälp mig fixa!
Här är all min källkod för mitt lilla program. Det ska bli en watchdog senare som ser till att när en server crashar så startas den igen. Det byggs på en omgjord version av min gamla till Minecraft
Länk till Watchdogen som ska in senare i programmet.
I af, här är all källkod till programmet:
Säg gärna vad jag ska ändra så att det blir bra, behöver hjälp!

Sen när detta e klart så blire ju bra o veta hur man kör in ett
kommando i den!
EDIT:
Ska försöka förkalra igen, så nogrant jag kan!

Alltså när jag startar applikationen så kan jag inte stänga av den, eller jag kan men den gör det när "laddningen" är klar. (den laddar ju inte på riktigt, gjort det för att det ska se coolt ut!! xD) Alltså, antingen om det går att göra så att den faktiskt stängs innan laddningen på nåt vänster, eller att det kommer upp på skärmen när man försöker stänga av det innan laddningen e klar. Tex "Program will terminate when loading is finished" ? Så fattar personen, (även ifall jag är den som ska använda den) att den stängs av efter laddningen. Går det? Finns det nån kod som gör så att ifall personen trycker in Enter knappen innan laddnings processen börjar så kommer den texten upp?

Hmm, } vad dom nu heter belv lite konstiga på sweclockers, men dom är som dom ska (tror jag?!).