Hellwings, behöver era hjälp för att göra spelet bättre

Permalänk
Medlem

Hellwings, behöver era hjälp för att göra spelet bättre

hej allihopa
jag tänkte hjälpa några av mina vänner som håller på med att göra ett spel, de har kommit långt men de är slut på ideer(jag med) så om ni skulle kunna vara snälla och komma på förslag på hur den kan förbättras, skulle jag&de vara jättetacksama.

Med de kommande nya versionerna så är det meningen att spelaren/karaktären ska få uppdrag, där vargar kommer stå på hans väg. Dessa vargare måste han förgöra med sina yxor och sen slutföra uppdraget. så man ska styra gubben och inte vargen

i alla fall så här kommer det lite bilder/screenshots

högsta punkten i spelet

och länken till spelet är http://graphicscenter.net/hellwings/demo.html men det är dock den gamla versionen, där det är vargen som styres och inte gubben, så den har förbättrats men inte mycket så alla förslag är välkomna och ni får gärna säga vad ni tycker, Storyn är fortfarande under "utveckling". All kritik uppskattas !!

Permalänk
Medlem

Vad i hela friden går det ut på?
Cool grafik dock!

Visa signatur

Citera mig för svar!
[ASUS Sabertooth P67] [Intel Core i5 2500K @ 4.2ghz] [Gigabyte Radeon 7970]
[16GB Corsair Vengeance @ 1600Mhz] [Corsair Force Series 3 GT 120GB] [Seagate Barracuda 1TB 7200RPM]
[Corsair Obsidian 800D] [Corsair CX V2 600W]

Permalänk
Medlem

Vad använder ni för motor? Alltså.. jag tror att någon av er skulle läsa på lite om speldesign. (Inte art, utan design. Tex. Arkitekter designar husen, men bygger dem inte).

Det är svårt att komma på ideer, för som jag har uppfattat det har ni helt enkelt ett gäng assets som jag antar är inlagda i Unity eller liknande. Har ni NÅGON form av gameplay?

EDIT: Kollat länken, hade rätt, det var Unity

Efter att ha testat det så har ni i princip INGEN gameplay? Man kan gå runt? Detta åtgärdas med typ 1-2 färdiga script man får med Unity... Ingen här kan nog komma på ett spel åt er, det får ni göra själva

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |

Permalänk
Medlem

fan vad jag gilla vargens gång stil! Marscherar fram, hehe

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nuffing:

Vad i hela friden går det ut på?
Cool grafik dock!

tacktack som jag har fattat så är det något projekt som de ska vara klara till trean

Skrivet av Dakkie:

Vad använder ni för motor? Alltså.. jag tror att någon av er skulle läsa på lite om speldesign. (Inte art, utan design. Tex. Arkitekter designar husen, men bygger dem inte).

Det är svårt att komma på ideer, för som jag har uppfattat det har ni helt enkelt ett gäng assets som jag antar är inlagda i Unity eller liknande. Har ni NÅGON form av gameplay?

EDIT: Kollat länken, hade rätt, det var Unity

Efter att ha testat det så har ni i princip INGEN gameplay? Man kan gå runt? Detta åtgärdas med typ 1-2 färdiga script man får med Unity... Ingen här kan nog komma på ett spel åt er, det får ni göra själva

man ska vara gubben, man ska kunna döda vargarna sen det är dock den första versionen, tips på vapen?uppdrag?djur?

Skrivet av Solding:

fan vad jag gilla vargens gång stil! Marscherar fram, hehe

kan det förbättras på något sätt?försöker få den så verklig som möjligt

Tack för responsen!
Vi har jobbat mycket med grafiken och har lagt till mycket mer. Storyn är fortfarande under "utveckling". All kritik uppskattas

Permalänk
Medlem

Utifrån bilderna så ser det ut som ett ganska bra 3D spel om man jämför med andra spel.
Men dock så tycker jag att Spela som en människa och döda vargar kan bli tråkigt i längden, hitta på lite fler
fiender.

Annars hoppas jag er lycka till

Visa signatur

http://delad.netii.net/ "Ett nytt sätt att kommunicera"

Permalänk

Survival-horror som varg. Fly från elaka jägare, dölj spår i snön med svansen, överrumpla dom när de är ensamma och sårbara. Slåss mot deras jakthundar.

Edit: Och byt för tusan namn... Hellwings låter snarare som ett WW2-flygspel eller något... Ett namn ska betyda något och länka till vad det är för spel, inte bara låta "coolt".

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av wertyads:

Utifrån bilderna så ser det ut som ett ganska bra 3D spel om man jämför med andra spel.
Men dock så tycker jag att Spela som en människa och döda vargar kan bli tråkigt i längden, hitta på lite fler
fiender.

Annars hoppas jag er lycka till

Det är inte så avancerat som du tror. Det dem har gjort är modellerna, scripts, lighting och motorn finns färdig. T.O.M en noob kan pilla ihop ett minispel med den

www.unity3d.com

Skrivet av Gulbanan:

tacktack som jag har fattat så är det något projekt som de ska vara klara till trean

man ska vara gubben, man ska kunna döda vargarna sen det är dock den första versionen, tips på vapen?uppdrag?djur?

kan det förbättras på något sätt?försöker få den så verklig som möjligt

Tack för responsen!
Vi har jobbat mycket med grafiken och har lagt till mycket mer. Storyn är fortfarande under "utveckling". All kritik uppskattas

Alltså, ta inte illa upp, men jag tänker inte fixa en spelidé åt er. Sådant ska man ha färdigt innan man börjar producera. Man ska ha en färdig bild av hur spelet ska vara samt helst assetlists. Plugga på lite. Och ta detta som konstruktiv kritik istället för negativ. Jag vill inte bråka.

Visa signatur

Corsair Obsidian 250D | i5 7600K | Gigabyte Z270N WiFi | Samsung 960 EVO 250GB | Fractal Design Integra M 650W | Corsair Hydro H90 |Kingston 8GB 2133M DDR4 CL14 | Asus GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC MAX |