Permalänk
Medlem

Tycks om design?

Detta är designen till ett kommande textbaserat spel. Det ni ser är Inventory-sidan för spelaren.
Det som inte syns är mus-pekaren som just nu hovrar över pistolen, därav tooltipen för prylen.

Så, vad tycks?

Visa signatur

Intel Core i5 2500k @ 4.2GHz | Sabertooth P67 | 8GB DDR3 1600MHz | XFX 390 8GB DDR5

Permalänk
Medlem

Öh helt omöjligt att uttala sig då du inte gör någon som helst information om sidan och dess innehåll. Vad är det vi ser?

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jilted82:

Öh helt omöjligt att uttala sig då du inte gör någon som helst information om sidan och dess innehåll. Vad är det vi ser?

Självfallet. Tack.
Redigerade main-posten för att innehålla mer info.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k @ 4.2GHz | Sabertooth P67 | 8GB DDR3 1600MHz | XFX 390 8GB DDR5

Permalänk

Säger som föregående post, mer info pls!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Jilted82:

Öh helt omöjligt att uttala sig då du inte gör någon som helst information om sidan och dess innehåll. Vad är det vi ser?

Skrivet av shellsing:

Säger som föregående post, mer info pls!

Räcker inte beskrivningen ovanför bilden?

Visa signatur

Intel Core i5 2500k @ 4.2GHz | Sabertooth P67 | 8GB DDR3 1600MHz | XFX 390 8GB DDR5

Permalänk
Medlem

tycker det är lite väl grått!

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Medlem

Några saker som stör mig:
1. Den gråa bakgrunden i Inventory-rutan. Hade nog gjort den mörkare eller inte enfärgad. Kanske fadeat mönstret lite mer eller något. Eller lite transparent mot bakgrunden.
2. Ramen som syns ovan och under rutan, som det under står "A game you..".
Tror det hade varit snyggare med en hel ram, eller annan design av ramen.
3. Jag gillar alignat (vad det nu heter på svenska), när rutor är lika stora eller ligger längs samma linje.
Det gör tex inte rutan som heter Statistik med nederkanten av rutan med utrustningen.

Annars är det åt rätt håll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beamy:

Några saker som stör mig:
1. Den gråa bakgrunden i Inventory-rutan. Hade nog gjort den mörkare eller inte enfärgad. Kanske fadeat mönstret lite mer eller något. Eller lite transparent mot bakgrunden.
2. Ramen som syns ovan och under rutan, som det under står "A game you..".
Tror det hade varit snyggare med en hel ram, eller annan design av ramen.
3. Jag gillar alignat (vad det nu heter på svenska), när rutor är lika stora eller ligger längs samma linje.
Det gör tex inte rutan som heter Statistik med nederkanten av rutan med utrustningen.

Annars är det åt rätt håll.

Tack! Äntligen lite feedback.
1: Bakgrunden till hela innehålls-sidan skulle egentligen bara var temporär, men det visade sig att vi tyckte om den och vi höll fast vid den. Att sänka opaciteten på mönstret skulle ju inte vara så svårt. Blir det snyggt så gör vi det.

2: Vad exakt menar du med "en hel ram"? Tycker det ser stilrent ut med en liten svartaktig rektangel.

3: Jo, jag tycker också om när det är "aligneat". Det blir dock svårt eftersom att den här sidopanelen (Hälsa, Energi, Pengar o.s.v.) visas på varje sida man går in på. Sedan skulle jag säkert kunna göra ett bättre jobb på att ha lika stort mellanrum mellan olika objekt samt försöka hålla en någorlunda bra "align-ment" med resten av objekten.

Så här i efterhand kommer man på vad man borde ha nämnt från början:
Panelen till vänster med Hälsa, Energi, o.s.v. är samma för varje sida.
Det enda som ändras från sida till sida är innehållet till höger om panelen.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k @ 4.2GHz | Sabertooth P67 | 8GB DDR3 1600MHz | XFX 390 8GB DDR5

Permalänk
Medlem

Varför har inte alla bokstäver samma storlek i loggan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beamy:

Några saker som stör mig:
1. Den gråa bakgrunden i Inventory-rutan. Hade nog gjort den mörkare eller inte enfärgad. Kanske fadeat mönstret lite mer eller något. Eller lite transparent mot bakgrunden.
2. Ramen som syns ovan och under rutan, som det under står "A game you..".
Tror det hade varit snyggare med en hel ram, eller annan design av ramen.
3. Jag gillar alignat (vad det nu heter på svenska), när rutor är lika stora eller ligger längs samma linje.
Det gör tex inte rutan som heter Statistik med nederkanten av rutan med utrustningen.

Annars är det åt rätt håll.

Skrivet av xilli:

Varför har inte alla bokstäver samma storlek i loggan?

Förstår inte alls vad du menar. Alla bokstäver har precis samma storlek i BitMarines-loggan.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k @ 4.2GHz | Sabertooth P67 | 8GB DDR3 1600MHz | XFX 390 8GB DDR5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mossan9:

Förstår inte alls vad du menar. Alla bokstäver har precis samma storlek i BitMarines-loggan.

T, M och N är mindre (lägre).

Visa signatur

Phenom II x4 955, Radeon 4870 1 GB, 4GB DDR3 1333MHz, Corsair VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av JayDee:

T, M och N är mindre (lägre).

Det ska nog vara så. Jag testade nyss att göra så att dom är precis lika långa, men det såg ej bra ut.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k @ 4.2GHz | Sabertooth P67 | 8GB DDR3 1600MHz | XFX 390 8GB DDR5

Permalänk
Entusiast

Jag gillar den! Det enda jag har att kommentera är infobubblan, det skulle vara snyggare om texten var centrerad i höjd-led efter bilden

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mossan9:

Det ska nog vara så. Jag testade nyss att göra så att dom är precis lika långa, men det såg ej bra ut.

Tycker det ser bra mycket bättre ut när alla bokstäver är lika höga:

Annars ser sidan bra ut, tror dock att de flikarna som sticker ut där uppe och nere (där "A game you..." står) kanske skulle passa bättre om de omringar hela rutan.

Permalänk
Medlem

Håller med föregående talare om båda hans synpunkter men vill också påpeka att jag inte lägger någon större vikt vid utseendet av en inventory i ett spel av (antar massor nu menmen) den här simplare typen. Spelet kan antingen vara skit tråkigt eller kalas kul och gränsnittet i ens väska spelar inte så stor roll så länge det inte är svår använt...

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...

Permalänk
Medlem

Det första intrycket jag fick var att det ser stilrent ut och ger en mysig känsla av något slags "rymd-rpg" (vilket jag antar att det också är?). Så jag tycker det är en bra design.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon150287:

Tycker det ser bra mycket bättre ut när alla bokstäver är lika höga:
http://i.imgur.com/F7vXx.png

Hmm. Kanske. Eftersom det är fler som påpekat det så ger jag väl med mig

Skrivet av Se33:

Håller med föregående talare om båda hans synpunkter men vill också påpeka att jag inte lägger någon större vikt vid utseendet av en inventory i ett spel av (antar massor nu menmen) den här simplare typen. Spelet kan antingen vara skit tråkigt eller kalas kul och gränsnittet i ens väska spelar inte så stor roll så länge det inte är svår använt...

Det är ju inte bara designen på Inventory-sidan, det är ju designen på hela hemsidan. Jag tog printscreen på Inventoryt för att den sidan hade mest innehåll och såg roligast ut.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k @ 4.2GHz | Sabertooth P67 | 8GB DDR3 1600MHz | XFX 390 8GB DDR5

Permalänk
Sötast

Synd att det är på svenska

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Synd att det är på svenska

Varför?

Tänker nog göra en engelsk version också ska du se. Men eftersom att jag har det här som ett roligt projekt och inte vill spendera mina svårt tjänade pengar på att hålla sidan uppe så måste jag använda sms-tjänster för att få lite inkomst. Och jag har ingen aning om företag som erbjuder internationella sms-tjänster utan att jag måste mixtra med skatter och hålla på.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k @ 4.2GHz | Sabertooth P67 | 8GB DDR3 1600MHz | XFX 390 8GB DDR5

Permalänk
Sötast
Skrivet av Mossan9:

Varför?

Tänker nog göra en engelsk version också ska du se. Men eftersom att jag har det här som ett roligt projekt och inte vill spendera mina svårt tjänade pengar på att hålla sidan uppe så måste jag använda sms-tjänster för att få lite inkomst. Och jag har ingen aning om företag som erbjuder internationella sms-tjänster utan att jag måste mixtra med skatter och hålla på.

Har svårt för svenska i spel helt enkelt

Har aldrig tyckt att språket fungerat bra i spel å filmer

Permalänk
Skrivet av Allexz:

Har svårt för svenska i spel helt enkelt

Har aldrig tyckt att språket fungerat bra i spel å filmer

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Sötast

Haha, ja gammal klassiker, nästan så att man får tårar i ögonen av garv....

Konstigt att just svenskan är så hemskt i spelsammanhang, och även i filmer för min egen del iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Haha, ja gammal klassiker, nästan så att man får tårar i ögonen av garv....

Konstigt att just svenskan är så hemskt i spelsammanhang, och även i filmer för min egen del iallafall.

Tja, nu är det ju så att vi slipper hemska voice actors och dåliga mikrofoner.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k @ 4.2GHz | Sabertooth P67 | 8GB DDR3 1600MHz | XFX 390 8GB DDR5

Permalänk
Inaktiv

Tycker det är en snygg design och jag antar att spelet kommer ha något rymd tema?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morpiha:

Tycker det är en snygg design och jag antar att spelet kommer ha något rymd tema?

Tack. Yes.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k @ 4.2GHz | Sabertooth P67 | 8GB DDR3 1600MHz | XFX 390 8GB DDR5

Permalänk
Medlem

När man kollar hastigt på det så kan man tro att det är java baserat det vill säga ett flashspel.
Men betydligt mycket snyggare än många andras ser ändå att du lagt ner lite tid

Visa signatur

http://delad.netii.net/ "Ett nytt sätt att kommunicera"

Permalänk
Sötast
Skrivet av wertyads:

När man kollar hastigt på det så kan man tro att det är java baserat det vill säga ett flashspel.

?

Det är java baserat det vill säga flashspel?

Javaspel är javaspel
Flashspel är flashspel
De har inte mycket gemensamt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

?

Det är java baserat det vill säga flashspel?

Javaspel är javaspel
Flashspel är flashspel
De har inte mycket gemensamt.

stod ju att det var textbaserat

Visa signatur

http://delad.netii.net/ "Ett nytt sätt att kommunicera"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

?

Det är java baserat det vill säga flashspel?

Javaspel är javaspel
Flashspel är flashspel
De har inte mycket gemensamt.

För att spela flash spel så är det oftast så att man måste ha java

Visa signatur

http://delad.netii.net/ "Ett nytt sätt att kommunicera"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av wertyads:

stod ju att det var textbaserat

Hur menar du här? Behövs varken Flash eller Java för att göra ett textbaserat spel.

Skrivet av wertyads:

För att spela flash spel så är det oftast så att man måste ha java

Nej, det är stor skillnad mellan Java och Flash. För att spela Javaspel behövs Java och för att spela Flashspel behövs Flash.