Liveresultat av Stryktipset på egen hemsida.

Permalänk
Inaktiv

Liveresultat av Stryktipset på egen hemsida.

Hej å hå!

Det är så att vi är ett gäng på jobbet som tippar varje vecka och jag lägger då upp raderna på en egen hemsida så folket kan gå in och kika på raderna.
Då kom jag på idén om att ha liveresultat direkt på sidan så man kan följa raden på ett enklare sett.

Principen är densamma som detta program till Android som jag själv använder; 1x2 Live

I 1x2 Live kan jag då lägga till min rad och sedan få liveresultat så jag ser live hela tiden hur många rätt jag har. Den visar grönt respektive rött om man har rätt eller fel på alla raderna. Man slipper då sitta och jämföra mellan den spelade raden med liveraden.

Saken är då att jag har noll koll på PHP och nu vad allt heter och har ingen aning om hur stort projekt detta kan vara, därför jag tänkte höra med folket här.
Enda jag vet är ju hur själva processen måste gå till på ett ungefär, men hur man sen kodar och allt, nja, ingen aning.

Ingen aning hur 1x2 Live har gjort men på något vis bör man väl kunna ta information från Svenska Spel Målservice och välja Stryktipset, men som sagt, har ingen koll.

Så vad säger ni, är detta något som är enklare att klåpa ihop eller kan jag bara glömma det och får fortsätta på det vanliga sättet.
Någon vänlig själ kanske vill ta sig an detta? Eller möjligt om det finns något färdigt skript, har själv googlat lite men ej funnit något.

Tack på förhand! // Andreas..