Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Mossan9
Jag har gjort så att man kan åka till andra planeter och alla planeter har olika arbeten och olika saker att köpa. Dock blev jag inte alls nöjd över det.
Olika specialattacker vill jag ha, men jag vet inte hur. Olika attacker för olika klasser? Måste man lära sig attackerna? Hur många specialattacker kan man ha samtidigt?
PvP med lag/klaner låter väldigt roligt.
Det där med att erövra planeter är ingen dum idé. Frågan är bara hur man ska göra det. Om jag ska implementera en sådan funktion så vill jag inte bara ha "Planet 1", "Planet 2" utan snarare planeter med bilder och info om hur planeterna kom till (?).
Det där med fabriker (saker som kostar pengar som sedan generar pengar) har jag sett i många textbaserade spel och det var aldrig någon som använde dem p.g.a. att det tog så lång tid innan användaren faktiskt gick i plus. Kanske går att göra på ett bra sätt.
Tänk dig liksom, att om man har fabriker. Jag hade åtminstone velat ha fabriker, som man kan uppgradera. Olika planeter kan jag hjälpa dig namnge och skriv info om. Har du skype kan du lägga till mig ( emilgf ). Det skulle vara sjukt roligt om det gick att nästan ha som monopol så att man kan ta pengar från andra som tex köper varor från fabriken. Och man skulle kanske kunna jobba i fabriken, det gör så att arbetaren får pengar, samt att fabriken går + eftersom fler köper produkter samt att det blir mer arbetskraft. Och det skulle vara fräckt om det var så att vissa tider så är det dåligt med vissa varor så priset ökar osv. Även så att man tex skulle kunna inte ha bara fabriker men även tex gårdar, ex farmar. Eftersom mat är en nödvändighet, samt olja, mineraler, vatten, metall osv. Och även att ju bättre fabriken fungerar desto mer blir den värd, så om du köper den för x kr, du får in bra och billig arbetskraft, fabriken växer, fabriksvärdet har ökat med x+x värdet = profit. Det skulle vara bra om man kunde ha företag så att man kunde äga olika sorters fabriker och inrikta sig på tex olja, då har man flera olje fabriker samt att man kan köpa upp andra. Om det tex går dåligt från en fabrik så går den i konkurs tillslut och då får man den till billigare pris.
Man ska även kunna få ut reklam för sitt företag = ännu bättre fabriker. Samt att om det tex är dåliga tider och saker är dyra medans du sitter med 50 fabriker och tjänar pengar, så ska man kunna tex sänka/höja lönen hos arbetarna för att, ja, öka moralen och framåt tänkandet!
Special attacker, hm ~10st attacker skulle kunna vara lagom? Och man var tvungen att ha en viss mängd styrka för att tex lära sig special attack 5 för Warrior klassen. Ungefär så. Det med pvp är ju ändå lite sisådär, det känns enligt mig lite enformigt om man bara har 4 saker att levla på. Det skulle kanske vara bra att levla tex, Trading skill osv så att man får bättre priser. Det skulle vara ganska intressant om man kunde välja en klass som, trader. Den klassen riktar då in sig på företag och sådant. De krigar alltså inte på samma sätt. Medans tex warrior är ute och slåss för ett visst land.
Man skulle exempelvis även kunna välja politiker = man kan styra över planeter där andra spelare bor. Då kan det kanske bli krig mellan 2 planeter och då får krigarna på planeterna slåss mot varandra medans politikerna förhandlar och försöker få saker att flyta på. Men det ska även finnas länder där det är kaos, även länder utan ledare ( anarkism ). Dvs ren demokrati, och inte någon låtsas demokrati.
Erövring, planet namn kan jag hjälpa dig med ( emilgf skype ), bilder, ja det är inte så svårt. Göra ett klot och lägga på en textur ?
//Emil, obs är bara 14år om du tänkt prata skype, så du vet.