Nytt i forumet
Senaste privatannonserna
Prylar säljes, köpes, bytes och skänkes
Säljes
Köpes
Skänkes
- Dota 2 GiftsIdag
| Behövs rutan? | |||
| Ja, den är nödvändlig |
|
0 | 0 % |
| Nej, den behövs inte |
|
10 | 100.00 % |
| Antal röster: 10. Du får inte rösta i den här omröstningen | |||
|
|
Verktyg | Visningsval |
| 2012-06-17, 22:04 | #1 |
atriixMedlem Plats: Stockholm Registrerad: nov 2011 |
"Du måste logga in för att komma åt funktionen." vid klick på Logga ut
God kväll människor!
Som kan tolkas av rubriken funderar jag över huruvida meddelanden i stil med Citat:
Lägger in en poll här för att samla lite åsikter då jag är webbutvecklare och är intresserad av att veta vad slutanvändarna tycker. Alternativen i pollen: Behövs rutan? Alternativ 1: Ja, Meddelandet är nödvänligt för att upplysa användaren om att sessionen är slut och det där för inte var möjligt att logga ut. Alternativ 2: Nej, Meddelandet är onödigt då sessionen i alla fall slut och rutan bara är störande.
Save your eyes: Mörkt tema till SweClockers Server: Gigabyte GA-P67A-D3-B3 | Intel Core i5 2310 | Corsair XMS3 8GB 1600MHz | Seagate Barracuda 2x2TB RAID 1 | OCZ ModXStream Pro 500W | Cooler Master Elite 331 Desktop: Benq 22" | Lenovo 19" | Qpad MK-85 MX Brown | Lenovo Thinkpad T430 | 16GB | Intel 520 120GB |
|
| 2012-06-17, 22:18 | #2 |
dagbroMedlem Registrerad: jan 2011 |
Jag tycker att den är onödig. Många IT-handikappade är ofta jävligt noga med att logga ut från alla sidor, så ett meddelande som säger att man inte "kan" logga ut är ett onödigt orosmoment - då är det bättre att man bara kommer tillbaka till startsidan eller till en eventuell "tack för ditt besök"-sida.
Sen kan man ju diskutera om "du måste logga in för att använda funktionen" är det bästa meddelandet man kan visa vid en time-out. Ett "du har blivit utloggad pga inaktivitet" säger istället precis vad som hänt och inget annat.
Senast redigerad av dagbro 2012-06-17 klockan 22:26. |
|
|
| 2012-06-17, 22:42 | #3 |
atriixMedlem Plats: Stockholm Registrerad: nov 2011 |
Citat:
Angående meddelandet så är det ju olika på olika siter. Har för mig att det står någonting i stil med "du måste logga in för att använda funktionen" på SEBs nät bank och tog därför det som exempel, men självklart varierar det.
Save your eyes: Mörkt tema till SweClockers Server: Gigabyte GA-P67A-D3-B3 | Intel Core i5 2310 | Corsair XMS3 8GB 1600MHz | Seagate Barracuda 2x2TB RAID 1 | OCZ ModXStream Pro 500W | Cooler Master Elite 331 Desktop: Benq 22" | Lenovo 19" | Qpad MK-85 MX Brown | Lenovo Thinkpad T430 | 16GB | Intel 520 120GB |
|
Redaktionens senaste nyhetsrubriker
Prylar säljes, köpes, bytes och skänkes