Citat:
Ursprungligen inskrivet av
ClubT
Jag läste Grundläggande programmering med ett objektorienterat språk för något år sedan, helt på distans hos Högskolan Väst parallellt som jag jobbade. Kursen hade en kodmässig inlämning samt en vidareutveckling när man tog koden för den första inlämningen och lade på ett grafiskt gränssnitt samt avslutningsvis en tentamen. Tycker det fungerade bra och läraren var enkel att få kontakt med tillskillnad från andra kurser jag läst...
Tack! Det låter intressant och vettigt, ska ta och kika på det.
Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Algoroth
Jag läste Introduktion till Java programmering på Blekinge Tekniska Högskola, en helt och hållet distanskurs. Kursen hade väldigt bra inlärningskurva med grundläggande kunskaper inom java och de lärde ut mer och mer inför tentan på ett bra sätt så att det gick att hänga med. Var även en hel del inlämningsuppgifter också, vissa var svåra, andra var lätta, men skolan hade väldigt bra kontakt med elever och lärare så det var inga problem med kontakt med lärare.
Tack! Det låter väldigt intressant med, och verkar dessutom vara ett bra upplägg. Jag har ju läst lite Java innan, så kan väl de mest grundläggande fast skulle behöva börja från början tror jag, så det här vore ju perfekt.
Hur fungerade tentorna på Blekinge Tekniska Högskolan?
Jag hade tänkt att söka till nedanstående kurser på Blekinge Tekniska Högskolan. Men det blir nog efter jag har slutat på Tekniska högskolan i Jönköping som jag läser nu (har 1 år kvar). Jag och en kompis tänkte söka de kurserna tillsammans så det får vänta.
- HTML, CSS och skript-programmering med PHP
- Databaser och Objektorienterad PHP-programmering
- Databaser och Webbapplikationer