Sidan 2 av 2 1 2

Verktyg Visningsval
2012-07-31, 22:43   #31

atriix

Medlem

atriixs avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: nov 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Sony? Visa inlägg
Jag skriver mycket hellre mina mail i gmail där jag kan göra fetstil, länka och lägga in bilder än ett formulär. De som använder mail-addressen kommer ju ändå att öppna sitt mail program för att skriva mailet, varför inte göra det enklare för dem?
Visst kan mailto vara bra om man kamouflerar det väl så man slipper spam Förövrigt så är jag också för att skiva i direkt i Gmail, men för ett sånt här ändamål när det troligtvis inte är någon uppsats på gång skulle jag personligen tycka det var smidigare med ett litet formulär direkt på sidan eftersom jag inte känner något behov av formatering då, utan bara vill ha snabb kontakt.
atriix är inte uppkopplad Folding
2012-07-31, 22:45   #32

Massy

Medlem

Plats: Kalmar

Registrerad: jun 2008

Citat:
Bara jag som tycker att sidan är väldigt bra?

Jag tycker den är stilren, snygg, nästan perfekt.
Men visst, hade varigt bra med bättre referenser med mer avancerade layouter. Men man är på den nivå man är på.
Håller med om att sidan ser bra ut, nu har i och för sig kanske hänt en del sedan den först länkades. Jag tycker hur som helst att nuvarande sidan är bra, sen går det alltid finslipa. Jag finslipar ofta så pass mycket att sidan aldrig blir färdig sen så slutar det med att jag vänjer mig vid designen och tycker den ser tråkig ut, ungefär som att man tycker ens skrivbordsbild ser förbannat tråkig ut efter ett tag, trots att den var hur snygg som helst i början.
Massy är inte uppkopplad
2012-08-01, 19:39   #33

Aegnor

Medlem

Registrerad: aug 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av fazzel Visa inlägg
Lyssnade på dig och uppdaterade sidan. Vad tycks nu? http://niklas.tegnander.nu/
Absolut, tycker sidan ser bra ut nu.
Aegnor är inte uppkopplad
2012-08-01, 19:53   #34

Itchy Trojan

Medlem

Itchy Trojans avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: dec 2010

gillar sidan, men mer html5 och css3, och mindre bilder, talar givetvis om top-bannern
2012-08-01, 20:03   #35

Evilmonkey

Medlem

Evilmonkeys avatar

Plats: Hemma

Registrerad: maj 2008

Är allergisk mot "småscrollningar" dvs när en hemsida är lite lite för stor och en gigantisk scrollbar visar sig som man kan röra en halv centimeter ungefär! Sjukt irriterande i mitt tycke. Har ändå 1050 i höjdled vilket borde vara nog! Antingen ska det finnas mycket innehåll som man scrollar fram eller ingen alls!
Evilmonkey är uppkopplad nu
2012-08-01, 20:03   #36

Överkill

Medlem

Överkills avatar

Plats: Örebro

Registrerad: okt 2003

Citat:
NEJ!

Jag tyckte det var bra. En sida ska vara ren och snabb och TYDLIG. Får spader om jag inte hitta direkt dit jag vill inom 15 sekunder.

Jag ger tumme upp! Färg, dub-step och zebror som skjuter laser är inte för alla (och ger absolut inget seriöst intryck).

Skapa sidor med smidig navigering och behagligt upplägg, lull-lull och eye-candy kan vilken apa som helst lägga på i efterhand.
Överkill är inte uppkopplad
2012-08-02, 18:15   #37

fazzel

Medlem

Plats: Göteborg

Registrerad: nov 2010

Citat:

Jag tycker den är stilren, snygg, nästan perfekt.
Men visst, hade varigt bra med bättre referenser med mer avancerade layouter. Men man är på den nivå man är på.

Det enda jag har att anmärka är att du använder en bild för texten där uppe, varför? Font-face fungerar enda ner till IE7 med lite hacks.
Utöver det borde mailen vara en mailto link.

Koden ser fin ut, är indenderad och ser ren ut. Dock ska man inte använda `@import` då det är långsammare.
Först och främst, tack!

Referenserna skall bytas ut, det var mest för att fylla ut så jag kunde se hur saker och ting skulle se ut. Sen angående texten där uppe så valde jag att ha det som en bild då jag vill att den skall se likadan ut i alla läsare. Detta anser jag vara viktigt då jag också tänkte ha just den bilden på visitkort. Allt ska vara konsist helt enkelt!

E-postadressen är en lätt fix. Funderar också på ifall man kanske ska göra ett kontaktformulär som dyker upp med en snygg animation.
fazzel är inte uppkopplad
2012-08-03, 09:58   #38

yarre

Medlem

Registrerad: aug 2004

Citat:
Ursprungligen inskrivet av fazzel Visa inlägg
Sen angående texten där uppe så valde jag att ha det som en bild då jag vill att den skall se likadan ut i alla läsare. Detta anser jag vara viktigt då jag också tänkte ha just den bilden på visitkort. Allt ska vara konsist helt enkelt!
Det visar dock att tecken på att du inte hanterar crossbrowserkompabilitet. En sån enkel sak ska inte vara en bild, absolut inte.
yarre är inte uppkopplad
2012-08-03, 12:47   #39

fazzel

Medlem

Registrerad: nov 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av yarre Visa inlägg
Det visar dock att tecken på att du inte hanterar crossbrowserkompabilitet. En sån enkel sak ska inte vara en bild, absolut inte.
Mac, Windows och Linux renderar typsnitt olika. Jag vet mycket väl att det går att lösa med diverse font-face-attributer men vill ha det såhär, då jag vill använda bilden i tryck o.s.v.
fazzel är inte uppkopplad
2012-08-03, 19:19   #40

simonwellander

Medlem

Plats: Karlskoga

Registrerad: jun 2009

Vilket jävla tjat om den där bilden 36kb lär ju inte öka laddningstiden extremt mycket på just den sidan!

Tycker sidan är bra och enkel som den är nu.
2012-08-04, 08:57   #41

simowewe

Medlem

Plats: Norrköping

Registrerad: jul 2011

Tycker att denna sida är en riktigt WOW!-upplevelse http://2advanced.com

OT: Tycker sidan ser bra ut, stilren osv. Tyvärr en i mängden :/
simowewe är inte uppkopplad
2012-08-04, 10:05   #42

jovnas

Medlem

jovnass avatar

Registrerad: maj 2004

nu kommer lite mer tjat om bilden, så detta kan ignoreras om så önskas! ;-)

vad du definitivt bör göra är att ändra alt-text på bilden till samma (eller liknande det) som står i bilden!
som det ser ut just nu så indexerar google sidan med en header som bara innehåller texten "Front header". (du kan testa själv genom att söka med "site:tegnander.nu front header".)
nu är jag inte så insatt i hur html5-taggarna fungerar i SEO-sammanhang, men om jag inte missuppfattat det, så är ju header ungefär motsvarande h1, så "Front header" blir ju då den viktigaste texten på hela sidan...
2012-08-04, 11:09   #43

simonwellander

Medlem

Plats: Karlskoga

Registrerad: jun 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av simowewe Visa inlägg
Tycker att denna sida är en riktigt WOW!-upplevelse http://2advanced.com

OT: Tycker sidan ser bra ut, stilren osv. Tyvärr en i mängden :/
Avskyr webbplatser i Flash...