Hur är det att jobba som Programmerare?

Permalänk
Medlem

Hur är det att jobba som Programmerare?

Tjenare min första tråd på Sweclockers hoppas på respons!

Jag går på gymnasiet, har precis börjat med grunder i programmering och tycker om att spela datorspel. Jag tycker att det är väldigt intressant och kul jag skulle vilja jobba ingengörs spelprogrammerare i framtiden men jag skulle vilja veta lite mer om hur det är. Så ni som jobbar som programmerare kan väl ta och svara på lite frågor !

Hur är det att jobba som programmerare är det kul, isåfall varför? ?
Tjänar man bra?
Har du/ni gjort något stort projekt på högskolan eller på jobbet?
Är det lätt att få jobb inom programmerings branchen?
Är det svårt att ta examen på Högskolan?
Kan det vara ganska tråkigt ibland att bara skriva en heldel kod? Har ni några tips på hur man kan hålla sig uppe så man kan skriva mer kod!

Sådär! hoppas på att jag får svar det vore skojj!

MVH Wiktor Hammarström

Permalänk
Medlem

Om du ska jobba som ingenjör måste du tänka på att det är mer vetenskap än en konstform. Du trycker inte i dig massa konstiga substanser, njuter av att se konstiga ljud och höra färger för att sedan vakna upp med ett perfekt spel. Utan på den nivån beskrivs allt och utförs ur matematiska modeller. Dvs. programmering är matte.

Hoppas du blev mer taggad än avstött

Tjänar man bra?
Ska du jobba i sverige kommer du väl ligga i överkant av svenssonlön. Men det är svårt att tjäna bra och fortfarande vara stolt i Sverige

Har du/ni gjort något stort projekt på högskolan eller på jobbet?
Du kommer få massor av chanser på dig. Om jag ska spå din framtid tror jag att du kommer ha svårt att sitta still

Är det lätt att få jobb inom programmerings branchen?
Relativt lätt antar jag.

Är det svårt att ta examen på Högskolan?
JA. Men det är mindre trams än gymnasiumet, vilket gör det lättare för endel.