Permalänk
Medlem

Vip system för css

Hejsan allihopa, nu är det så att jag försöker göra ett vip system till ett css community jag är med i. Jag vill helt enkelt göra så att om man skickar en viss text, t.ex. "GGaming vip" så får man tillbaka en auto genererad kod utav mosms. Vill också att denna koden bara ska dyka upp en enda gång så det inte händer att man får samma kod. Sen när spelaren skriver in sin kod och steam id och det man skriver in, ska spelaren auto läggas in i en viss grupp på forumet samt sourcebans. Jag är väldigt dålig på detta så om någon skulle kunna hjälpa mig skulle det uppskattas.

Permalänk

Kan du php och sql?
Allt du behöver för att ta emot betalt finns dokumenterat här:
http://www.mosms.com/se/doc_sms_dokumentation_php.php

Sen för att lägga in användare i en viss grupp beror det på hur din användardatabas ser ut idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av overheated:

Kan du php och sql?
Allt du behöver för att ta emot betalt finns dokumenterat här:
http://www.mosms.com/se/doc_sms_dokumentation_php.php

Sen för att lägga in användare i en viss grupp beror det på hur din användardatabas ser ut idag.

Jo, jag har redan den filen, men jag vet bara inte hur jag får den att connecta till databasen samt generera en random kod som sen skickas ut till den som har köpt vip. Och jag kan lite php

Permalänk

Detta är vad jag hade gjort:
1. Skapa ny tabell i sql-databasen med en relation till användaretabellen (eller utöka den befintliga användaretabellen med en kolumn). Här togglar man ifall en användare är VIP.

2. Skapa en tabell i databasen som håller random-koden som ska verifieras via sms. (ska också ha kopplingar till användar-id)

3. Skapa php-skript som genererar random-kod och skickar ut det via sms (alternativt en kod som en användare ska smsa in som man gör i swec marknaden).

4. Ett skript som verifierar koden och aktiverar VIP.

Finns säkert andra lösningar, men denna ser jag som en enkel utväg och inte allt för avancerat. Behöver du hjälp kan jag ställa upp och göra allt men då förväntar jag en liten summa för bekostnaden av min tid

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är inte riktigt säker på hur jag ska göra detta, kan inte tillräckligt med php eller sql för att skapa de olika skripts som behövs för detta. Och hur mycket hade du tänkt dig isåfall?

Permalänk

Vi tar det över pm med detaljerna tycker jag
edit: attsingen! Kunde inte skicka pm över mobilen, ska på en tillställning nu, kan svara senare ikväll.
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem