Sidan 5 av 5 « Första 234 5

Verktyg Visningsval
2013-05-09, 13:46   #121

jonataan.host

Medlem

Plats: Ängelholm

Registrerad: aug 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av sj6 Visa inlägg
Då får jag fråga: Varför inte lägga till det på din nuvarande?
Jag menar att det får en egen sida i menyn, inte en helt ny hemsida. Men ingen dum ide alls, tackar så mycket Ska försöka skriva ihop en AMD eller Nvidia guide i helgen och jag har sökt sponsring för andra guider.
Chassi: FD Define R4 / Mobo: Gigabyte GA-990FXA-UD3 / CPU: FX-6300 / RAM: 8GB Corsair Vengeance LP / HDD: 1TB WD Caviar Blue / SSD: 120GB Intel 330 / GPU: XFX Radeon HD 7850 2GB / Nätagg: FD Integra R2 650W

jonataan.host är inte uppkopplad
2013-05-09, 13:48   #122

sj6

Medlem

sj6s avatar

Plats: Karlskrona

Registrerad: feb 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av jonataan.host Visa inlägg
Jag menar att det får en egen sida i menyn, inte en helt ny hemsida. Men ingen dum ide alls, tackar så mycket Ska försöka skriva ihop en AMD eller Nvidia guide i helgen och jag har sökt sponsring för andra guider.
Jaha, du menar typ flik/länk?

Kul om du får sponsring!
System: CM HAF 912 Plus || i7 950 @ Stock || Noctua NH-U12P SE2 || Asus x58 Sabertooth || Corsair XMS3 7-8-7-20 6GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || Crucial 128GB Real SSD C300 || Samsung Spinpoint F3 1TB || Chieftec Nitro Series 750W Bronze
sj6 är inte uppkopplad
2013-05-09, 13:53   #123

jonataan.host

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av sj6 Visa inlägg
Jaha, du menar typ flik/länk?

Kul om du får sponsring!
Ja, så jag menade.

Ja det hade det. Tänkte göra typ grundläggande start med Windows 8 och till det behövs en Windows licens och sen hur man sätter upp mjukvaruraid och då behöver jag hårddiskar. Så jag håller tummarna
Chassi: FD Define R4 / Mobo: Gigabyte GA-990FXA-UD3 / CPU: FX-6300 / RAM: 8GB Corsair Vengeance LP / HDD: 1TB WD Caviar Blue / SSD: 120GB Intel 330 / GPU: XFX Radeon HD 7850 2GB / Nätagg: FD Integra R2 650W

2013-05-10, 15:58   #124

jocke92

Medlem

Registrerad: dec 2008

Citat:
Var ingen dum ide faktiskt Har själv handlat från Inet och CDON bara men visst kan man ta hjälp av andra. Men då får man göra det som ny sida.
Du kan ju på något sätt ta in andras erfarenheter och åsikter. Kanske man får ge tummen upp och ner. Allas åsikter kan ju ligga dolda för alla utom administratörerna och sedan kan du skriva någon lite längre tex om hur butiken upplevs, infoga citat från folks åsikter och kanske tills sist ranka dem.

Så först lägger du upp butikerna och ett kommentarsfält där man ombeds skriva om positiva och negativa saker. Plus att man kan ge tummen upp ner för butiken. När du skrivit texten, kan man fortfarande kommentera så att du kan hålla texten uppdaterad men även då ge tummen upp och ner för om man håller med ditt samlade omdömme
2013-05-10, 16:27   #125

jonataan.host

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av jocke92 Visa inlägg
Du kan ju på något sätt ta in andras erfarenheter och åsikter. Kanske man får ge tummen upp och ner. Allas åsikter kan ju ligga dolda för alla utom administratörerna och sedan kan du skriva någon lite längre tex om hur butiken upplevs, infoga citat från folks åsikter och kanske tills sist ranka dem.

Så först lägger du upp butikerna och ett kommentarsfält där man ombeds skriva om positiva och negativa saker. Plus att man kan ge tummen upp ner för butiken. När du skrivit texten, kan man fortfarande kommentera så att du kan hålla texten uppdaterad men även då ge tummen upp och ner för om man håller med ditt samlade omdömme
Inga dåliga ideer alls. Vet inte om jag är kapabel nu att göra kommentarer och att man kan trycka tummen ner eller upp. Kan man lösa så man inte behöver vara inloggad för att göra det? Men på Datorconfs facebooksida frågade jag vad folk tyckte om iden och de tyckte det var en bra ide, tänkte att man kan fråga folk där och be dem skriva på facebooksidan om sina erfarenheter. Bra ide eller inte?

2013-05-10, 18:01   #126

jocke92

Medlem

Registrerad: dec 2008

Citat:
Inga dåliga ideer alls. Vet inte om jag är kapabel nu att göra kommentarer och att man kan trycka tummen ner eller upp. Kan man lösa så man inte behöver vara inloggad för att göra det? Men på Datorconfs facebooksida frågade jag vad folk tyckte om iden och de tyckte det var en bra ide, tänkte att man kan fråga folk där och be dem skriva på facebooksidan om sina erfarenheter. Bra ide eller inte?
Borde inte vara så svårt att få ordning på. Tänk en gästbok, fast där man inte visar kommentarerna. Sedan borde inte gilla funktionen vara något avancerat heller. Här är en som loggar på ip tex http://wcetdesigns.com/tutorials/201...ke-button.html

Om man gör det genom facebook hamnar allt i ett flöde, krav på facebook osv.
2013-05-10, 18:30   #127

jonataan.host

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av jocke92 Visa inlägg
Borde inte vara så svårt att få ordning på. Tänk en gästbok, fast där man inte visar kommentarerna. Sedan borde inte gilla funktionen vara något avancerat heller. Här är en som loggar på ip tex http://wcetdesigns.com/tutorials/201...ke-button.html

Om man gör det genom facebook hamnar allt i ett flöde, krav på facebook osv.
Det såg inte helt fel ut ju Känner att jag inte vill blanda in facebook om det inte behövs på hemsidan men tack för hjälpen

2013-05-11, 14:47   #128

jonataan.host

Medlem

För att få fler besökare och att sprida sidan tänkte jag att jag skulle göra en tävling så jag fick 10 DOTA 2 steamgåvor av en just för detta ändamålet och slängde ihop en tävling på facebook. Vad tycker ni om iden? Kan man göra det på bättre sätt till nästa gång? Isåfall vad?

*Tävlingslänk raderad - §9*

Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker