Sidan 2 av 2 1 2

Verktyg Visningsval
2013-02-02, 09:42   #31

Marie96

Medlem

Plats: Västerås

Registrerad: jun 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av webbkoding Visa inlägg
Tack så mycket för allas svar! Jätteintressant att läsa.
Jag vet egentligen inte riktigt vad jag vill göra programmering eller webbutveckling. Frågar och läser omkring på nätet men blir aldrig klok på någonting känner jag.

Hur länge måste man som programmerare plugga innan man kan bli anställd på ett seriöst företag och KLARA alla dess uppgifter som man blir tilldelad? Att kunna 1 språk räcker ju inte heller har jag insett..
Jag pluggar c++ atm på gymnasiet. Jag har ett relativt bra betyg. Jag klarar de flesta uppgifter vi får, klarar av att göra SIMPLA små program som tex ett enkelt "bankkonto" med classer osv. Det känns som att man är så långt ifrån att kunna programmera något seriöst öht. Det känns så svårt. när jag kikade på webbdesign och även webb språk (som folk säger är "enkelt") så kändes det så otroligt mycket enklare och jag kunde skapa något jag själv faktiskt blev nöjd med efter bara nån månad. Det känns lite som att jag börjar gå mot den "lätta" vägen dit ja egentligen inte vill men som jag ändå dras till för att programmering känns så långt borta eller hur man ska uttrycka sig.
Nu tror inte jag att webbutveckling på professionell nivå är lätt, det är stor skillnad mot att skriva ihop en hemsida i html och css hemma.
Marie96 är inte uppkopplad