Sidan 2 av 2 1 2

Verktyg Visningsval
2013-04-14, 18:37   #31

Ernesto

Medlem

Plats: Stockholm

Registrerad: aug 2005

Gå en ingejörsutbildning istället. Ingen mening att fjanta på, gör rätt från början. Ju seriösare utbildningen är, desto seriösare är studenterna och desto mer kommer du ta tillvara utbildningen. En ingejörsutbildning är mer seriös, hur du än vrider och vänder på det, så du kommer få bättre studieresultat, samt att det ger ett mycket starkare CV.

Du gör precis som du vill, men jag tror du kommer ångra dig om du inte tar en "riktig" utbildning om du faktiskt kan. - Visst, det blir nog bra med de andra utbildningarna också, men det blir inte bäst. Varför inte gå på det bästa på en gång? Bäst är väl... bäst?
2013-04-15, 19:55   #32

saddam

Avstängd

Plats: Sthlm

Registrerad: nov 2008

Välj istället en vanlig dataingenjörsutbildning. Mycket bredare. Det finns civilingenjörsutbildning som är 5 år, och högskoleingenjörsutbildning som är 3 år. Välj 3 års varianten. Du får mer respekt ute bland företagen om du är nån form av ingenjör.
saddam är inte uppkopplad
2013-04-15, 20:01   #33

JesperDa

Medlem

Plats: Trelleborg

Registrerad: maj 2007

Vet du att det är webbutvecklare du vill jobba som så sök en sån utbildning. Är du osäker på vad du vill göra och vill ha en bredare grund så sök någon ingenjörsutbildning inom data

Jag själv är inte ens behörig till ingenjörs utbildningar och kommer att satsa på en YH inom webbutveckling i .NET
2013-04-15, 21:09   #34

Lantea

Medlem

Plats: Pegasus Galaxen

Registrerad: sep 2009

För att lära sig webbutveckling tycker jag inte det är värt att gå en lång utbildning i två-tre år på ett universitet. Ska du lära dig HTML, CSS, Javascript och PHP klarar du det utmärkt själv på egen hand. Det finns mängder med tutorials i hög kvalité på nätet helt gratis, en bra sida är nettuts. Allt du behöver göra är att bygga upp en bra portfolio och visa att du kan din teknik.

Den enda nackdelen är att du inte kommer ha en akademisk utbildning vilket kanske försämrar dina chanser automatiskt oavsett hur bra du är.

Efter man har lärt sig ett programmeringsspråk, t.ex PHP blir det mycket enklare att lära sig ett annat. Du kan korta ner tre år till ett år om du jobbar med disciplin. Du slipper även en massa skuld till maffian.

Jag hade en polare som gick ett program inom webbutveckling, vet ni vad de fick lära sig i ett halvår? Hur man gör hemsidor i flash. Hela klassen satt och gjorde hemsidor i flash och trodde de var kungar på internet.

Detta är bara min åsikt, du kanske hittar ett awesome program med awesome lärare.
Lantea är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker