faplol.com - "reddit even faster" - hemsida som behöver feedback! :)

Permalänk
Avstängd

faplol.com - "reddit even faster" - hemsida som behöver feedback! :)

http://www.faplol.com

Hej där!
Jag och en vän har snickrat ihop en hemsida som syftar till att skrapa och samla olika videos/pics/artiklar/pages etc från olika sources, såsom reddit, 9gag, existenz osv.
Till skillnad från reddit som är låst av sina subreddits vill vi expandera innehållet från olika sidor emellan.

Syftet är att man aldrig ska få slut på roligt och intressant skit att titta på helt enkelt.
Allt ifrån en enda sida.
Sidan uppdateras automatiskt varje dygn och kollar efter duplicates.
Det finns möjlighet att logga in via FB/Google/eget konto för att upvotea/downvotea content.

Inom snar framtid vill vi fixa följande:

  • Sortera efter best/hot (likt reddit) baserat på upvotes för att sålla ut mög från bra material.

  • Låta användare favoritea innehåll och på så sätt skapa och spara egna listor efter eget behag.

  • Sökfunktion

  • Sortera efter datum / tydligt visa när materialet lagts upp.

  • Lägga små icons över innehållet för att visa source och filtyp.

  • Kunna kombinera sources efter eget behag, ej begränsad till ett val åt gången eller "allt på en gång".

  • Lägga till fler sources.

  • Jobba mer på så användarvänlig design som möjligt.

  • Kunna resizea innehållet / välja egen gridview.

  • Integrera facebookgrupp med hemsidan

  • Lägga till NSFW-innehåll. Put the fap in faplol..

Om ni t.ex. trycker på den svenska flaggan får ni upp svenska sources, som i detta fallet är existenz.
Jag personligen föredrar vår sida 100 gånger mer över existenz självt..
Det dem har som vi saknar är just communitydelen.
Vi får se huruvida fokus kommer ligga på detta,
med aktiva användare som själva kan dela med sig av sina picks eller lägga upp material, kommentera osv.

Vi har även startat en FB-page där vi smäller upp videos som står sig lite bättre från mängden.
Ni får jättegärna visa ert stöd och gilla sidan om det är något ni uppskattar!
https://www.facebook.com/faplol
Är man intresserad av mod-position är det bara att höra av sig.

Feedback på projektet och förslag till fler sources är mycket varmt emottaget!
Tack på förhand! :*

http://www.faplol.com

Visa signatur

faplol.com <- ta en titt på mitt projekt!

Permalänk
Medlem

Är det meningen att designen skall vara en flashback till 90-talet?

(ja, det var en fråga utan sarcasm eller ironi, bara undra så jag vet hur jag skall bedöma)

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Sötast

Tycker det är en fruktansvärt jobbig design, stora rutor som blir fullskärm när man trycker på dem...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JesperA:

Är det meningen att designen skall vara en flashback till 90-talet?

(ja, det var en fråga utan sarcasm eller ironi, bara undra så jag vet hur jag skall bedöma)

Vet inte riktigt hur jag ska tolka detta.. Det enda "90" jag hittar är möjligtvis fonten. Sen kan man slänga på fler flashiga hover-effekter och köra en menyrad a la Spotify. Men ge lite vettig input så kan det nog ordnas.

Skrivet av Allexz:

Tycker det är en fruktansvärt jobbig design, stora rutor som blir fullskärm när man trycker på dem...

Det är ju överskådlighet vi är ute efter. Nästa steg blir att kunna resizea gridnätet efter eget behag.
Hade du velat se en statisk scroll istället, med en post efter den andra? Det kan vara en bra idé, måste dock balansera valmöjligheterna.

Tack.

Visa signatur

faplol.com <- ta en titt på mitt projekt!

Permalänk
Medlem

Nice, jag råkade fastna i 30 min.
Tyckte dock det var lite drygt att man lära klicka upp innehållet i varje ruta för att se exakt vad det är.
Annars tycker jag menyerna på sidan ska vara högst upp som drop down menyer. Fonten behövs också ändras.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ronz:

Nice, jag råkade fastna i 30 min.
Tyckte dock det var lite drygt att man lära klicka upp innehållet i varje ruta för att se exakt vad det är.
Annars tycker jag menyerna på sidan ska vara högst upp som drop down menyer. Fonten behövs också ändras.

Hehe, det är redan farligt för oss själva när vi ska jobba med att utveckla sidan! xD
Har också haft tankar på någon slagspreview, eller att fönstret man hovrar över blir större.
Själv använder jag chrome-extensionen Imagus som gör just detta
Vi hade dropdown från början. Men nu i början behöver vi se engagemang aka klicka överallt.
Kollar man rent pageview-mässigt så är neverending scroll inget smart.
Fonten ska vi se över. Du får gärna komma med tips!
Tack för inputen, ronz!

Visa signatur

faplol.com <- ta en titt på mitt projekt!

Permalänk
Medlem

Hur många personer tror ni egentligen det är som vill sitte på en site som heter "faplol.com"? Fast eran målgrupp kanske är 13-16 år?

Annars så är det mest uppenbara jag märker att mekaniken för att stänga posts helt enkelt verkar saknas. En vettigare implementation i det här fallet skulle vara att låta användaren stänga genom att trycka i mitten och sen förstora klickarean på next/prev knapparna.

Permalänk
Medlem

Lite nyfiken på hur er sida skiljer sig från t.ex. 9GAG?

Permalänk

Fyfan vilken bra sida! Följer existenz dagligen och nu slipper man klicka upp miljoner flikar!!!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sir. Haxalot:

Hur många personer tror ni egentligen det är som vill sitte på en site som heter "faplol.com"? Fast eran målgrupp kanske är 13-16 år?

Annars så är det mest uppenbara jag märker att mekaniken för att stänga posts helt enkelt verkar saknas. En vettigare implementation i det här fallet skulle vara att låta användaren stänga genom att trycka i mitten och sen förstora klickarean på next/prev knapparna.

Precis som du säger, bara namnet skvallrar om vilken målgrupp som sidan riktar sig till. Lite förvånad dock när t.o.m. morsan börjar dela länkar..
Det är bara att trycka utanför overlayfönstret som dyker upp eller (X)-knappen i högra hörnet för att komma tillbaka.
Vilken browser sitter du på? Bugg? Bryr du dig förresten så mycket om vad själva hemsidan heter?

Skrivet av CGold:

Lite nyfiken på hur er sida skiljer sig från t.ex. 9GAG?

Vår sida levererar 9gag's material + massor av andra sidor. Mer överskådligt, fullscreen-view etc.

Skrivet av lagerqvisten:

Fyfan vilken bra sida! Följer existenz dagligen och nu slipper man klicka upp miljoner flikar!!!!

Tack! Vi ska lägga till sweddit & swarje inom kort
Tips på fler svenska sources uppskattas!

Visa signatur

faplol.com <- ta en titt på mitt projekt!

Permalänk
Medlem

Finns det möjlighet att ni skulle kunna ge en alternativ "vanlig" layout? Mådde lite dåligt av den, fick nästan en chock av hur stort allt är. Men en alternativ, tråkig, vanlig layout, lite mer stilrent, simple. Det hade jag gillat iallafall.

Följer på Facebook och bookmarkar!

Visa signatur

12600KF - NH-D15 - PRIME Z690 - Corsair 32GB - RTX 3070 - 2x SN570 500GB/1TB - RM750 - Meshify 2 C
Logitech G915 TKL - G Pro Wireless - Pro X - Odyssey G7 27"

Better Sweclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av p0pe:

Mer överskådligt, fullscreen-view etc.

På vilket sätt tycker du eran sida är mer överskådlig än 9gag? Eran sida är ju dessutom 500ggr mer jobb att använda än 9gag också.

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

" "fap" lol"? Bara jag som reagerade lite på namnet?
Jag finner det i vilket fall svårt att få en överblick på sidan, försök att göra rutnätet mindre och mer överskådligt

Visa signatur

[i]Those who don't understand UNIX are condemned to reinvent it, poorly. – Henry Spencer [/i]
[i]“Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs,
while the Universe is trying to create bigger and better idiots.
So far the Universe is winning.”
[/i]

Permalänk

nice sida, fastande ett tag

Gillade den!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem

försök med en klassisk "9gag-design" istället, där man ser fullstora bilder och scrollar neråt en bild i taget.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Uniko:

Finns det möjlighet att ni skulle kunna ge en alternativ "vanlig" layout? Mådde lite dåligt av den, fick nästan en chock av hur stort allt är. Men en alternativ, tråkig, vanlig layout, lite mer stilrent, simple. Det hade jag gillat iallafall.

Följer på Facebook och bookmarkar!

Ja, vi jobbar på att implementera så att man kan resizea rutnätet efter egen preferens!

Skrivet av JesperA:

På vilket sätt tycker du eran sida är mer överskådlig än 9gag? Eran sida är ju dessutom 500ggr mer jobb att använda än 9gag också.

Ska vi vara lite halvkrassa så ser jag ca 10 länkar på 9gag.tv medan faplol ger mig motsvarande 15.
Hur menar du nu? På 9gag måste du vid klick 1) ladda ny sida 2) trycka play 3) fullscreena.
Sen måste du ladda tillbaka frontpage igen, om du inte öppnade ny tab (vilket bara det i sig är en process till)

Skrivet av kira9204:

" "fap" lol"? Bara jag som reagerade lite på namnet?
Jag finner det i vilket fall svårt att få en överblick på sidan, försök att göra rutnätet mindre och mer överskådligt

Båda orden är slang som varje internetkrigare (urbandictioneers) är familjär med
Som tidigare skrivet, rutnätet jobbar vi på. Vi vill också få fler sorteringsfunktioner, kategoriliknande.
Det är _jävligt_ klurigt att få fram något som passar "alla". Men vi har tålamod!

Skrivet av SwedenVirre:

nice sida, fastande ett tag

Gillade den!

Tack bror!

Skrivet av morxy49:

försök med en klassisk "9gag-design" istället, där man ser fullstora bilder och scrollar neråt en bild i taget.

Nä, vi kommer aldrig överge själva konceptet med sidan som den är nu. Möjligtvis att vi lägger till ett alternativ likt det du söker!
Hade du kunnat tänka dig använda sidan då?

Visa signatur

faplol.com <- ta en titt på mitt projekt!

Permalänk
Medlem

Namnet: låter som en kass Porrfilms titel
första intryck: ooh my f***ing good it jumped right att me (gör rutorna mindre om du frågar mig, då kan ni dessutom få in fler per rad.)
Innehåll: ja man fick ju sig ett "lol"

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av p0pe:

Vår sida levererar 9gag's material + massor av andra sidor. Mer överskådligt, fullscreen-view etc.

Alright, det är kul att ni startar upp något. Men er sida kommer bestå av precis samma material som du finner på reddit/9gag/existenz. Mer eller mindre allt skit du ser på 9gag finns på reddit, mer eller mindre allt skit som du ser på 9gag finns på existenz. Så hela den här idén med att ni tar material från alla olika hemsidor fungerar inte riktigt, då dessa sidor redan gör det i nuläget.

Som sagt, kul att ni startar upp något men ännu en hemsida med roliga bilder är inte vad internet behöver i nuläget. Långt ifrån. (Jag vill dock passa på att önska er lycka till!)

Permalänk
99:e percentilen

Ändra <title> till faplol eller nåt; faplol.com ser fail ut.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Grym sida !

Visa signatur

Galleri/Bygglog Projekt:

NES PC
AIO Dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av p0pe:

Ska vi vara lite halvkrassa så ser jag ca 10 länkar på 9gag.tv medan faplol ger mig motsvarande 15.
Hur menar du nu? På 9gag måste du vid klick 1) ladda ny sida 2) trycka play 3) fullscreena.
Sen måste du ladda tillbaka frontpage igen, om du inte öppnade ny tab (vilket bara det i sig är en process till)

När man (jag å dom flesta andra) snackar om 9gag så syftar man på http://9gag.com inte .tv

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dragone:

Namnet: låter som en kass Porrfilms titel
första intryck: ooh my f***ing good it jumped right att me (gör rutorna mindre om du frågar mig, då kan ni dessutom få in fler per rad.)
Innehåll: ja man fick ju sig ett "lol"

Haha sitter du med snoken tryckt intill skärmen eller?

Skrivet av CGold:

Alright, det är kul att ni startar upp något. Men er sida kommer bestå av precis samma material som du finner på reddit/9gag/existenz. Mer eller mindre allt skit du ser på 9gag finns på reddit, mer eller mindre allt skit som du ser på 9gag finns på existenz. Så hela den här idén med att ni tar material från alla olika hemsidor fungerar inte riktigt, då dessa sidor redan gör det i nuläget.

Som sagt, kul att ni startar upp något men ännu en hemsida med roliga bilder är inte vad internet behöver i nuläget. Långt ifrån. (Jag vill dock passa på att önska er lycka till!)

faplol samlar allt material som du hittar på ovanstående nämnda sidor (med vissa kriterier) och kollar för duplicates. Så istället att du tvingas se om samma skit på alla dessa sidor kan du dra igenom det en gång för alla - på http://www.faplol.com - where the future is.
Mer roliga bilder osv är vad allt konvergerar emot - menlös underhållning som tar din tid. Det är ju en resurs i sig!

Skrivet av Alling:

Ändra <title> till faplol eller nåt; faplol.com ser fail ut.

Ska kolla upp!

Skrivet av Bärrich:

Grym sida !

Bugar & bockar!

Skrivet av JesperA:

När man (jag å dom flesta andra) snackar om 9gag så syftar man på http://9gag.com inte .tv

Jag tycker själv det är roligare att få välja mellan vad man ska titta på / fimpa. 9gag mer eller mindre tvingar en att gå igenom allt statiskt material.
Men vi kan försöka anordna något liknande, då jag förstår att man har olika preferenser.

Visa signatur

faplol.com <- ta en titt på mitt projekt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av p0pe:

Haha sitter du med snoken tryckt intill skärmen eller?

Nä men har stor skärm

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dragone:

Nä men har stor skärm

Då förstår jag att dynamisk resize hade kunnat vara behövligt ^^

Någon som lirar en upplösning över 1920x1080?
Hur många items (rader/kolumner) får ni plats med?

Visa signatur

faplol.com <- ta en titt på mitt projekt!

Permalänk
Medlem

Om bildtexten bara är ett långt ord så gör den ingen radbrytning, borde kanske force:a det på något sätt.

Permalänk
Medlem

Jag tänker lite på hållbarheten med en sådan här sida. Förhoppningen på sidan bör vara att det ska bli stor och få en massa användare. Om dessa användare inte är nya användare utan kommer från de källor som sidan använder. Kanske källorna inte tycker om situationen eller kanske lägger ner. Två problem källorna som finns blockerar er på något sätt eller källorna slutar att existera.

Därför tror jag det behövs uppladdning, för skapare av material.

Jag är trött, men hoppas att andemeningen kom fram ändå.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Minthon:

Jag tänker lite på hållbarheten med en sådan här sida. Förhoppningen på sidan bör vara att det ska bli stor och få en massa användare. Om dessa användare inte är nya användare utan kommer från de källor som sidan använder. Kanske källorna inte tycker om situationen eller kanske lägger ner. Två problem källorna som finns blockerar er på något sätt eller källorna slutar att existera.

Därför tror jag det behövs uppladdning, för skapare av material.

Jag är trött, men hoppas att andemeningen kom fram ändå.

Vettig synpunkt - original content är alltid bäst. Men det var inte målet med sidan från början.
Skulle en source ändra något kodmässigt så gör vi det också - de kan inte hindra oss.

Nu är /r/sweden & /r/swarje tillagda som sources under http://www.faplol.com/?l=swe !

Visa signatur

faplol.com <- ta en titt på mitt projekt!

Permalänk
Medlem

Hej allesammans!

Det är jag som är utvecklaren av sidan faplol.com.
Vill tacka för all feedback vi fått, har antecknat allt och kommer uppdatera sidan fortläpande vilket ni kanske redan märkt.

Så om ni har mer konstruktiv kritik/feedback så tveka inte på att ge oss den infon!

www.faplol.com - the future of entertainment

Permalänk
Avstängd

Idag har Morphyx lagt till datumavgränsning, så att det blir enklare att hålla koll på vad som har uppdaterats sen senaste besöket.
Sökfunktion och sätt att hålla koll på klipp man gillar/favoriserar kommer..

Visa signatur

faplol.com <- ta en titt på mitt projekt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av p0pe:

Då förstår jag att dynamisk resize hade kunnat vara behövligt ^^

Någon som lirar en upplösning över 1920x1080?
Hur många items (rader/kolumner) får ni plats med?

2560*1440
4 rader samt 7 colums

Vad är skilladen mellan "Category" samt "Source"? Alla alternativen skulle enligt mig passa in under Source för mig. (Samt det går inte att de-selecta ett alternativ utan att gå till första sidan igen)

Min största klagning är ändå namnet. Kom på något mer originellt om ni ska vara en originell sida. Namnet ni har nu är enbart löjligt.