Hjälp :O Nytt webbhotell Misshosting.se

Permalänk
Medlem

Hjälp :O Nytt webbhotell Misshosting.se

Tjena allihop! Jag ska öppna en webbutik och måste bestämma mig för ett webbhotell. På Bästawebbhotell.se fann jag misshosting.se på förstaplats. Någon som har erfarenhet av detta webbhotell? Isf, för nackdelar? Är den snabb? Andra funderingar? Tips på annat webbhotell, för- och nackdelar med den?

Tack på förhand och trevlig kväll!

Permalänk
Medlem

http://www.manufrog.com/ är riktigt bra, har haft i flera år. Funkar bra för små sidor (har ~3500 besökare/månad).

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.

Permalänk
Medlem

Är dina webbsidor baserade på något publiceringsverktyg? Vilket språk är sidorna kodade i? Hur många besökare per månad har du?

Permalänk
Skrivet av cokecan:

Tjena allihop! Jag ska öppna en webbutik och måste bestämma mig för ett webbhotell. På Bästawebbhotell.se fann jag misshosting.se på förstaplats. Någon som har erfarenhet av detta webbhotell? Isf, för nackdelar? Är den snabb? Andra funderingar? Tips på annat webbhotell, för- och nackdelar med den?

Tack på förhand och trevlig kväll!

Har kört www.mebo.se snart ett par år, är mycket nöjd med både servrar, upptid och den lilla support jag behövt. Inget stort webbhotell direkt, men det är en skön kontrast mot dom större webbhotellen jag haft tidigare.

Permalänk
Skrivet av cokecan:

Tjena allihop! Jag ska öppna en webbutik och måste bestämma mig för ett webbhotell. På Bästawebbhotell.se fann jag misshosting.se på förstaplats. Någon som har erfarenhet av detta webbhotell? Isf, för nackdelar? Är den snabb? Andra funderingar? Tips på annat webbhotell, för- och nackdelar med den?

Tack på förhand och trevlig kväll!

Hej, kollade lite på sajten du länkade till och det verkar lite lurigt. På sidan där de listar webbhotell står det att det är en oberoende tjänst men under Om oss står det att de tar en provision för förmedlade webbhotell och att detta påverkar listans utformning.

Har inte erfarenhet av just MissHosting men har precis haft en del bekymmer med deras systersajt som förmedlar domännamn. De ville inte ge pengar tillbaka för ett domännamn som jag köpt på faktura då det hunnit registrerats innan jag skickat mail om att jag ville nyttja ångerrätten. Kruxet var att det inte var de som registrerat domännamnet utan ett helt annat företag. Kan dock inte säga huruvida MissHosting har samma dåliga koll/tendens till att missbruka sina avtal men jag kommer inte att vända mig till något företag inom MissGroup i första taget.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Lakritsugglan:

Har inte erfarenhet av just MissHosting men har precis haft en del bekymmer med deras systersajt som förmedlar domännamn. De ville inte ge pengar tillbaka för ett domännamn som jag köpt på faktura då det hunnit registrerats innan jag skickat mail om att jag ville nyttja ångerrätten. Kruxet var att det inte var de som registrerat domännamnet utan ett helt annat företag. Kan dock inte säga huruvida MissHosting har samma dåliga koll/tendens till att missbruka sina avtal men jag kommer inte att vända mig till något företag inom MissGroup i första taget.

Hejsan Lakritsugglan,

Tyvärr så kan vi ej ge återbetalningar på just domännamn, när du beställer ett domännamn och betalar så registreras domänen i ett år framåt. Så vi betalar hela avgiften och kan därför inte återbetala dina pengar för domännamnet, vi skulle då förlora pengar. Webbhotell däremot har vi 45 dagars ångerrätt på och du får tillbaka dina pengar inom några bankdagar.

Däremot kan du välja att flytta domänen till en annan registrar när du vill.

Mvh, Fredrik

Permalänk
Medlem

Man får vad man betalar för, sämsta webhotellet jag någonsin haft. Supporten är värdelös, indier ber mig komma in på chatten där "lovisa" kopplar vidare mig till olika indier som svara mig var tjugonde minut. Detta efter att vi haft ett 15 meddelande långt mailkonversation och det går fortfarande inte att lösa problemet.

De kan inte hjälpa mig flytta min mail så jag kan logga in med Gmail.

De accepterar specialtecken i lösenordet men det går sedan inte att logga in man man har med vissa specialtecken. Vilket gjorde att jag var tvungen att byta lösenord varje gång jag loggade in innan jag förstod vad som var fel.

Backend ligger nere för ofta.

Meden jag skrivit den här texten har "Sunil" fortfarnde inte svarat mig i chatten

Permalänk
Skrivet av pip3000:

Man får vad man betalar för, sämsta webhotellet jag någonsin haft. Supporten är värdelös, indier ber mig komma in på chatten där "lovisa" kopplar vidare mig till olika indier som svara mig var tjugonde minut. Detta efter att vi haft ett 15 meddelande långt mailkonversation och det går fortfarande inte att lösa problemet.

De kan inte hjälpa mig flytta min mail så jag kan logga in med Gmail.

De accepterar specialtecken i lösenordet men det går sedan inte att logga in man man har med vissa specialtecken. Vilket gjorde att jag var tvungen att byta lösenord varje gång jag loggade in innan jag förstod vad som var fel.

Backend ligger nere för ofta.

Meden jag skrivit den här texten har "Sunil" fortfarnde inte svarat mig i chatten

Har inte heller så bra erfarenheter av Miss Hosting. Bara en sån sak som att deras DNS och Namnserversystem inte ligger i samma avdelning i systemet... Du måste logga in på två helt olika konton. Om du ska ha något seriöst får du pröjsa mer helt enkelt. Vad tar dem i månaden för sina tjänster 15 kronor? Supporten är helt klart under all kritik.

Permalänk
Medlem

One.com har jag för släktens e-post adresser men har vänner som har använt dem i många år för hemsidor och är väldigt nöjda.

Permalänk
Medlem

Misshousting är väldigt dåligt

Misshousting är väldigt dåligt ,
Bli inte kund hos dem, otrevligt support samt deras server fungerar inte ofta. Teknisk nivå är väldigt lågt hos dem.

Permalänk
Avstängd

Tjena!

Jag sitter också just nu och letar nytt webbhotell och trillade förbi denna tråd.

Jag var inne och kikade på https://www.xn--bstawebbhotell-5hb.se/

Och det verkar nämligen som att Missgroup koncernen har köpt upp denna hemsida.

Det är även därför de marknadsför misshosting, stablehost, hemsida24 och fsdata allra mest.

Alla de där företagen ägs numera av missgroup.

Vidare kikade jag på FSdata, men det verkar som att väldigt många kunder verkar vara missnöjda.

Dessa källor tyder på att deras tjänst har blivit sämre efter ägarbytet:
http://www.sverigesbastawebbhotell.se/fsdata/
https://hittawebbhotellet.se/fsdata

Misshosting verkar dock vara väldigt bra?

Key1 har du haft kvar dem sedan du la din kommentar något år tillbaka?

Någon som har dem och tycker att de är bra?

Eller ska man gå för något av de större webbhotellen? Exempelvis https://www.loopia.se/ eller https://www.one.com/sv/?

Om någon har några bra tips, posta gärna i tråden då säkert många fler kommer stöta på denna tråd!

Allting gott,
Pingen aka kingen

Permalänk

Kan dock inte uttala mig om Webbhotell delen, men har haft VPSer hos MissHosting och var väldigt missnöjd, alla 3 VPSer jag prövat därifrån har pingat över 3000ms minst 3/10 delar av en minut vet dock inte om det har att göra med att deras servrar är sämst eller DDOS, men att det hänt på 3 servrar är inte positivt.

Har dock domännamn igenom dom och det har funkat bra nu i ca 3år

Permalänk
Medlem

Har misshosting nu och det är riktigt dåligt. Deras wordpress installation är extremt osäker och deras gränssnitt är extremt korkat och förvirrande. Har och på minst 3 dubbelbetalningar, fick inte en rabbat som en kupong lovade mig, har kontaktat kundtjänst 5 gånger, har åkt på en trevlig 1000kr kostnad för en 12 månader vps auto förnyning för jag inte hade bytt status från "avbruten" till "avslutat", de skicka aldrig ut en faktura och skickade mig vidare till inkasso direkt där jag fick en saftig extra avgift. Betalade trots allt detta och fick lovord att de skulle betala tillbaka mig pengarna, vilket de såklart inte gjorde.

Gör sig själv en tjänst och använd aldrig misshosting

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Tjena!

Tack för de kvicka svaren!

Okej, då låter det som att Misshosting inte är rätt alternativ trots allt.

Då kanske det blir att gå med någon av de större webbhotellen!