Permalänk
Medlem

Lära mig python

Sökte distansutbildning för att lära mig python men kom inte in

Har på egen hand börjat lite med programmet men känner att jag skulle behöva lite mer än bara nåt här och där på nätet...

Kan någon hjälpa mig med tips på "bästa" boken/ sidan/ sättet att lära sig python 3 (vilket är det jag råkade börja med).

Har ni dessutom förslag på "billig och bra" laptop för ändamålet så är ni mer än välkomna att dela med er.

Tack för hjälpen

Permalänk
Medlem

Kolla vad det står för kursliteratur till kursen du har sökt, eller andra pythonkurser.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Om du är nybörjare så är kursen på http://www.codecademy.com/ rätt bra.

Permalänk
Medlem

Finns en del på youtube.

Exempelvis har thenewboston en hel serie om python.

https://www.youtube.com/playlist?list=PL6gx4Cwl9DGAcbMi1sH6oAMk4JHw91mC_

Visa signatur

PC: Cooler Master Cosmos 1000 | Intel i5-4670K | Asus Z87-PRO | Radeon HD 5770 | Linux Mint 17.2 Cinnamon / Windows 10 Pro
Amiga: Amiga600HD | 40MB HDD | 1MB RAM
Commodore C-64 med bandstation

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar att du kollar på kanalen thenewboston för att hitta kurser för Python.
Här börjar hans python-serie.
http://youtu.be/4Mf0h3HphEA?list=PLEA1FEF17E1E5C0DA

Visa signatur

/M

Permalänk
Medlem

Tackar så mycket för svaren 👍

Permalänk
Medlem

Observera att länken till thenewboston som du fick av mig innehåller nyare tutorials om python 3.4, medans länken från Marowak leder till äldre tutorials om python 2.6.

Vet inte om det har någon större betydelse, har aldrig programmerat python själv.

Visa signatur

PC: Cooler Master Cosmos 1000 | Intel i5-4670K | Asus Z87-PRO | Radeon HD 5770 | Linux Mint 17.2 Cinnamon / Windows 10 Pro
Amiga: Amiga600HD | 40MB HDD | 1MB RAM
Commodore C-64 med bandstation

Permalänk
Permalänk
Skrivet av nostalgi:

Observera att länken till thenewboston som du fick av mig innehåller nyare tutorials om python 3.4, medans länken från Marowak leder till äldre tutorials om python 2.6.

Vet inte om det har någon större betydelse, har aldrig programmerat python själv.

Jag har inte upplevt skillnaderna mellan Python 2 & 3 som stora, störande eller svåra att hålla reda på. Men det är förstås bra att påpeka att det finns två (större) versioner av språket och att de har några skillnader.

(Om TS skulle sakna features från Python 3.x så går det ofta utmärkt att importera saker från "framtiden".)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hieronymus Bosch:

Jag har inte upplevt skillnaderna mellan Python 2 & 3 som stora, störande eller svåra att hålla reda på. Men det är förstås bra att påpeka att det finns två (större) versioner av språket och att de har några skillnader.

(Om TS skulle sakna features från Python 3.x så går det ofta utmärkt att importera saker från "framtiden".)

Coolt. Önskar jag kunde göra det irl 😆

Suverän sida detta, med folk som faktiskt hjälper till och svarar 👍

Permalänk

Jag började med den här boken http://www.diveinto.org/python3/ (Finns för python2 men jag gillar python3 mer, lättare att handskas med strängar).
Den går direkt in på vetiga exempel och man får snabbt en blick på hur ett python program ska se ut.

Permalänk

Har inte läst igenom hela tråden men kan rekomendera att söka på "dr chuck pyton"

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define XL R2 Titanium
Grafikkort: palit 1070 Jetstream
Nätaggregat: Silver Power SP-SS500 500W
CPU: Intel Core i7-2700K Processor 3500 MHZ
Moderkort: ASUS ROG MAXIMUS V FORMULA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bacon-Matte:

Har inte läst igenom hela tråden men kan rekomendera att söka på "dr chuck pyton"

Tack alla för hjälpen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Kan bara säga att om du har dåligt med tid så kan du köra en kurs likt dr Chuck på coursera, men för min del så behövde jag lära mig språket snabbare och tappade totalt intresse för kursen när jag läst lite själv. Kursen är riktigt slö.

Kolla Youtube, skaffa dig ett projekt du vill göra och koda utifrån det så lär du dig mycket mer och snabbare.

Har kikat på både python 2 och 3 men kommer köra vidare med python 3, när man läser om fördelarna så är min åsikt helt klart att det är bättre och jag kommer inte behöva extrem bakåtkompabilitet i mina program iaf.

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Medlem

👍

Skickades från m.sweclockers.com