Få till golv i 3dsmax med vray

Permalänk
Avstängd

Få till golv i 3dsmax med vray

Hej!

Jag försöker få ordning på golvet på en bild jag har gjort, dock får jag inte de att se "verkligt" ut.

Någon som har bra tips på hur jag ska få golvet att se bättre ut?

Ska man göra brädorna var för sig eller ska man använda en plane?

Bilden i fråga:

Visa signatur

:: [ Intel Core i7 Extreme Edition 5960X watercooled ] [ ASUS RAMPAGE V EXTREME ] :: [32 GB DDR4 Corsair Dominator Platinum] :: [ ASUS ROG 780TI SLI] [ HDD system ASUS ROG SSD PCI-E 250
GB ] ::

Permalänk
Medlem
Skrivet av crazzer:

Hej!

Jag försöker få ordning på golvet på en bild jag har gjort, dock får jag inte de att se "verkligt" ut.

Någon som har bra tips på hur jag ska få golvet att se bättre ut?

Ska man göra brädorna var för sig eller ska man använda en plane?

Bilden i fråga:
http://s16.postimg.org/9v2lncno5/Nyttvardagsrum.jpg

Du borde lägga in en displacement map och en spec map i golvet.. sedan så saknas det lite Ambient occlusion i din material för sofforna.

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."

Permalänk
Medlem
Skrivet av crazzer:

Hej!

Jag försöker få ordning på golvet på en bild jag har gjort, dock får jag inte de att se "verkligt" ut.

Någon som har bra tips på hur jag ska få golvet att se bättre ut?

Ska man göra brädorna var för sig eller ska man använda en plane?

Bilden i fråga:
http://s16.postimg.org/9v2lncno5/Nyttvardagsrum.jpg

Genrerellt sett så är det både Ambient Occlusion, Reflektioner, Spec, Displacement och caustics som saknas för att "liva upp" rummet.

titta igenom dessa sökresultaten:
https://www.youtube.com/results?search_query=Vray+texturing

Finns massa lärorikt där!

Visa signatur

Citera mig för svar :D
- Årets Citat: Vattenulf -
"Pumpen snurrar inte den står stilla i botten på chassit. Om den hade snurrat skulle slangarna blivit vridna så det vill man ju inte."