Nån som är duktig på wordpress?

Permalänk
Medlem

Nån som är duktig på wordpress?

Tjena,

Försöker göra en if statement i php som sätter "noindex,nofollow" på taggar som har fler en 3 poster i sig, är detta möjligt?

Något i denna stilen:

Citat:

<?php if (!is_tag(array('3','27','10,','6','107','4','25','23','5','191','2','8','20','11','17','57','32','7','29','360','118')) && $count > '3') { ?> This is a test, does this print in the source if post is a tag and isn't one of the mentioned tags in the array and has less than 3? <?php } ?>

Detta om det fungerade skulle triggas endast om sidan är en tag som inte är nämnd i arrayen samt om $count är mindre än 3, men det fungerar inte, inte helt hemma på hur jag kan ådstakomma detta, någon som vet?

Tack!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av rvin82:

Tjena,

Försöker göra en if statement i php som sätter "noindex,nofollow" på taggar som har fler en 3 poster i sig, är detta möjligt?

Något i denna stilen:

Detta om det fungerade skulle triggas endast om sidan är en tag som inte är nämnd i arrayen samt om $count är mindre än 3, men det fungerar inte, inte helt hemma på hur jag kan ådstakomma detta, någon som vet?

Tack!

Detta är snarare en fråga om PHP än Wordpress. Du testar inte 3 som en siffra utan som ett tecken.

if($count > '3')

vs

if($count > 3)

Permalänk
Medlem

Nope funkar inte, sidan laddar men kollar html source så ser jag ingen data, inga fler ideer hur jag kan göra detta?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Har aldrig pillat med WP-utveckling, så jag har ju ingen aning om detta kan vara till hjälp, men har du kikat på funktioner som get_tags() eller get_the_tags()? De verkar ju returnera count som del av tag-objektet.

Visa signatur

as far as we can tell, the massacre went well...