Sommarjobb för 17/18-åring inom programmering/webb-design

Permalänk

Sommarjobb för 17/18-åring inom programmering/webb-design

Tjena Sweclockers!

Det börjar nu snart lida mot sommaren. ja, iallafall enligt arbetsgivarna. Det är snart dags att söka jobb men jag vet inte riktigt vad jag ska söka eller vilka jag ska kontakta. Jag har självklart redan skickat mitt CV till flera butiker och kafeér men helst av allt skulle jag vilja kunna jobba med kodknackning under sommaren. Är det någon av er som har gjort detta? Finns det några jobb som dessa? Vilka är bra att kontakta?

Just nu driver jag mitt eget företag och gör hemsidor åt andra företag. Tidigare har jag gjort småärenden åt en webbyrå och fixat småsaker på deras sida under mina PRYO-dagar.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Kan du inte satsa på att jobba i ditt eget företag då? Visar ju på ett eget driv och ser snyggt ut på CV:et.
Kolla bland lokala företag om de ser ut att behöva nya hemsidor och dra ihop ett snabbt förslag och vad det kan tänkas kosta.
Varför jobba för någon annan när du kan vara din egen chef?

Permalänk
Medlem
Skrivet av agentq15:

Kan du inte satsa på att jobba i ditt eget företag då? Visar ju på ett eget driv och ser snyggt ut på CV:et.
Kolla bland lokala företag om de ser ut att behöva nya hemsidor och dra ihop ett snabbt förslag och vad det kan tänkas kosta.
Varför jobba för någon annan när du kan vara din egen chef?

För att grabben troligen vill plocka ut en lön..

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonw:

För att grabben troligen vill plocka ut en lön..

Ja han kan ju 100% av vinsten själv om han jobbar bra i sitt företag. Inget kommer gratis till dig.
Om man vill, kan och kämpar finns det mycket pengar att tjäna.

Permalänk

Ja, företaget är ju inget 24/7 arbete och kunder är inte 100% garanterade, speciellt inte under sommaren. Det är bra att jobba för någon annan och få en "riktig" lön som simonw skrev.

Hursomhelst så kommer jag att behöva jobba under sommaren och det jag frågar är om någon har erfarenhet av att sommarjobba inom kodknackning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders.sjoberg:

kodknackning

Snälla säg programmering.. x)

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | Nvidia Geforce RTX 4070 Ti 12gb | Corsair Vengeance DDR5 6000MHz RGB CL30 2x16GB | EVGA Supernova G2 750W | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming | Be Quiet! Dark Rock Pro 5
Citera för svar!

Permalänk
Skrivet av ZyntaaX:

Snälla säg programmering.. x)

Jo kanske borde göra det, dock kan man få massa flamers på sig som tjatar om att t.ex. PHP inte är programmering utan "scripting".

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av anders.sjoberg:

Tjena Sweclockers!

Det börjar nu snart lida mot sommaren. ja, iallafall enligt arbetsgivarna. Det är snart dags att söka jobb men jag vet inte riktigt vad jag ska söka eller vilka jag ska kontakta. Jag har självklart redan skickat mitt CV till flera butiker och kafeér men helst av allt skulle jag vilja kunna jobba med kodknackning under sommaren. Är det någon av er som har gjort detta? Finns det några jobb som dessa? Vilka är bra att kontakta?

Just nu driver jag mitt eget företag och gör hemsidor åt andra företag. Tidigare har jag gjort småärenden åt en webbyrå och fixat småsaker på deras sida under mina PRYO-dagar.

Tack på förhand!

Tror du inte kan hitta ett sommarjobb inom en programeringsbyrå utan att känna någon som känner till dina kunskaper. Men hör av dig till mindre pizzerior/restauranger/företag som du gör en normal hemsida med information för ca 500-1000kr. Har en kompis som gjorde ca 30st åt lokala företag en sommar då vi var yngre

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Kanske svårt om man pluggar men bäst att kanske söka 8 veckors praktik först mellan April - Maj vilket kan leda till att man blir erbjuden sommarjobb efter. Annars är det väl att kolla jobb annonser, vissa IT företag söker sommar jobbare utan erfarenhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders.sjoberg:

Ja, företaget är ju inget 24/7 arbete och kunder är inte 100% garanterade, speciellt inte under sommaren. Det är bra att jobba för någon annan och få en "riktig" lön som simonw skrev.

Hursomhelst så kommer jag att behöva jobba under sommaren och det jag frågar är om någon har erfarenhet av att sommarjobba inom kodknackning?

Vad det är har inget att göra med vad det kan bli. Som sagt, inget kommer gratis. Jobbar du för det kan du garanterat tjäna mer i ditt eget företag än på något sommarjobb (med förutsättning av att du är duktig på vad du gör men är du inte det lär du inte få något annat jobb heller).

Gör som jag sa, kolla lokala företags hemsidor och gör små förslag att skicka ut. Börja samla på dig lite uppdrag nu under våren så har du att göra hela sommaren.