Tips på företag som kan skapa en logga till min hemsida?

Permalänk

Tips på företag som kan skapa en logga till min hemsida?

Hej

Någon här som har tips på företag som kan skapa en logga åt mig till min hemsida ? Inget avancerat men vill ha så man kan trycka upp loggan på tex tröjor osv. Jag har sökt på google men får bara fram loggor som alla kan välja, jag vill ha en egen designad logga. Självklart får det inte kosta multum men betalar gärna för det. Och gärna någon som använt sig av detta företaget man rekommenderar ***bort/mod***

Tacksam för svar

/Force

§9, rubrik förtydligad
Permalänk
Medlem

Ja e ute efter samma sak.. Fast både logga och Wallpaper.. ^^

Visa signatur

| X570 | R5-3600 | 960 EVO M.2 + 860 1Tb | 16Gb XMP3200 | RTX-2070 |
| I7-6700 | 64Gb PC4-2666 | 34Tb | TrueNas 13 |
| Yamaha HTR-4065 | Argos Audio Alto 5 MK2 | SystemOne W100B + SW10 |
| iPhone 15 Pro 128Gb |

Permalänk
Permalänk
Medlem

www.vistaprint.se

www.spreadshirt.se‎

Tror inte loggan får innehålla för mycket färger o.s.v

Permalänk
Permalänk
Permalänk
Medlem

Kan rekommendera att snacka med tatuerar så kan man komma undan ganska billigt. I förhållande till de 10000 som en grafiker enkelt kan få för sig är ett bra pris...

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Arazand:

Kan rekommendera att snacka med tatuerar så kan man komma undan ganska billigt. I förhållande till de 10000 som en grafiker enkelt kan få för sig är ett bra pris...

Bra tanke frågan är bara om dom kan måla upp det på dator ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

Bra tanke frågan är bara om dom kan måla upp det på dator ?

Sällan de gör det, men det finns skanner som löser det besväret.
Det är oftast designprocessen av en logga som kostar mycket pengar hos en grafiker, sen brukar man kunna få hjälp med att konvertera det till vector grafik på reklamfirmor och det är mycket billigare än att få en grafiker som ska fixa allt detta ifrån scratch.

Var bara noga när du pratar med en tatuerar att du ser till att de förstår att du vill ha kopierings rättigheterna till bilden, det är dyrare men utan rättigheterna till bilden kan du inte använda den som logotyp. Vissa tatuerare är lite anala så man får vara noga med syftet är så de fattar.

Lägg fram några enkla regler till tatueraren, t.ex jag vill ha den stilen(visa bild exempel) och det ska inte vara mer än 3 färger, inga gråtoner eller färgskalor. Osv. Ja beroende på vad du vill ha då. Man får behandla de helt annorlunda än en grafiker vars jobb är att ta fram sin klients önskemål, tatuerar är lite mer konstnärliga och vill ha lite mer frihet att tolka. Det är iallafall min erfarenhet av dem.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad enligt §9, rubrik justerad*

Citat:

§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.
§ 9 Marknadsföring och annonsering
Forumet får inte användas för annonsering eller marknadsföring av egen eller andras verksamhet. Privatpersoner ska använda Marknad för all slags handel. Det räknas alltid som marknadsföring att sprida länkar som är utformade så att någon tjänar pengar, får poäng eller liknande när de används. Ett annat exempel är platsannonser. För sådana hänvisar vi till vår särskilda jobbavdelning.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...