Permalänk
Medlem

Inkluder CSS i Django app?

Tjabba, håller på att kika lite på Django och har gjort en simplare blog eller vad man ska säga. Någon här som vet hur man går till väga för att inkludera en CSS fil?

blog.html

{% extends "base.html" %} {% block content %} {% for post in object_list %} <h3>{{ post.titel }}</h3> <div class = "post_meta"> on {{ post.date }} </div> <div class = "post_body"> {{ post.body|safe|linebreaks}} </div> {% endfor %} {% endblock %}

base.html (Den här CSS filen laddas ej. Dock fungerar det om jag kör en style tag.)

<html> <head> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="style.css"> </head> <body> <h1>Django Blog</h1> </body> </html> {% block content %} {% endblock %}

Visa signatur

Windows användare sedan 1991. Numera MacBook Pro M1 Pro.

Permalänk
Medlem

I Djangos dokumentation finns det en guide för hur du ställer in så att statiska filer fungerar och hur du sedan inkluderar dem, jag skulle prova den.
https://docs.djangoproject.com/en/1.8/howto/static-files/

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Nu har jag läst och läst och nu har jag...kört fast igen.

Jag har skrivt så här

{% load staticfiles %} <link href="{{ STATIC_URL }}/style.css" rel="stylesheet" type="text/css">

Så här ser mitt projekt ut, jag gjorde två static mappar med samma style fil i, för jag var osäker på om den skulle vara i app mappen eller root mappen.

Edit: Löste det.

<link href="{% static "style.css" %}" rel="stylesheet" type="text/css">

Visa signatur

Windows användare sedan 1991. Numera MacBook Pro M1 Pro.