Permalänk
Medlem

Teepop (Action Puzzle)

EDIT:
Senaste verren hittar ni på http://teepop.net
----------------------------

Teepop Alpha 6 är nu publik. (Gjort av matricks, teetow och redcom)

Teepop är en nätverksversion av spelet Puyo Puyo (japanskt action puzzle). Till skillnad från tetris så måste man spela det mot någonannan för att det skall ge något.

Det hela går ut på att fylla den andras plan. Man får bort saker genom att sätta fyra av dom ihop så att dom sprängs. Då ramlar hela planen ihop vilket möjliggör att flera saker sprängs i en sekvens vilket ger massa bonus. När man sätter detta chains och combos så börjar man skicka över stenar till den andres plan. Dessa stenar får man bort genom att spränga något som angränsar till dom.

Screenshot:

Laddas ner här: http://jmb.mine.nu/~matricks/.teepop/teepop-alpha6.zip

Tack till Sunray för hostingen av hddspace

Detta är en Alpha vilket betyder att alla sakerna som skall vara där inte finns där. Det finns även en del buggar som är irriterande. Dom två största problemen är att vissa datorer går i 3 FPS (uppdatera drivisarna, verkar hjälpa) och att andra har problem med ljudet.

Sedan är det lite andra små grejer som skall fixas också.

Jag kommer vara uppe 1-2 timmar och hänga på servern för att kolla hur allt beter sig.

Ha det så kul gossar och flickor!

EDIT: Just ja, vi hänger i #teepop på quakenet ifall någon undrar.

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Avstängd

G-g-g-grymt! Detta ska testas.

Visa signatur

DDR, Beatmania & Pop 'n Music. For life.

Permalänk
Medlem

Snyggt!

Visa signatur

~ When there's no more room in hell, the dead will walk the earth. ~

Permalänk
Medlem

s.c.s.i, du får bara ha alpha numeriska tecken som username

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Medlem

Hmm, jag får bara ett "Couldn't create guest account"-meddelande. Måste en konto skapas?

Samma meddelande tycker även upp om jag låter lösenordet vara tomt.

Edit: Säg det då!

Visa signatur
Permalänk

För mig fixades ljudproblemet genom att öka bufferten till 100 istället för 60 som den var som default.

Visa signatur

poff
borta

Permalänk
Medlem

Hoho! det var läskigt roande det här spelet. musiken är klockren, stressfaktorn är perfekt! 5/5 helt klart inte hittat några buggar än

Permalänk
Hedersmedlem

Lite tangenter då...

arrow_left / arrow_right: flytta block
arrow_up: rotera block
arrow_down: släppa block

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Screenshot ifrån Lobbyn:

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk

Använder 99% av cpukraften :s Flytter inte ändån

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Det där är ett annat problem. Jag tror att du inte får det HW accelererat OpenGL. Har du senaste drivrutinerna från nVidia? testa och kolla om andra opengl saker flyter.

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Medlem

skall genast prova..
o eftersom du ändå läser detta matriks tänkte jag fråga hur det går med teewars?

Permalänk
Avstängd

Finns det till osx?

Visa signatur

"Seeing hole swedish families carrying tons of booze along the ferry germany - sweden is hilarious - however, when we saw their prices we understood"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pipen
skall genast prova..
o eftersom du ändå läser detta matriks tänkte jag fråga hur det går med teewars?

Teewars ligger i dvala. Men mycket av nätverkskoden till Teepop kommer att användas till Teewars. Seden kommer mycket av nätverkkoden till Teepop från Teewars %)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tjelle
Finns det till osx?

OS X version kommer. Kanske Linux också

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Medlem

Beroendeframkallande klassiker.

Men jag har hittat två buggar den ena gör så att man ibland råkar förlora om någon slänger en massa stenar den andra är en mindre bugg i uppritningen av den tredje spelplanen.
Länk till screenshot.

Visa signatur

There is no end to the infinite number of stupid things that could be done on a Turing complete system.

Permalänk
Medlem

Utritningen vet jag om. Att du förlorar där är korrekt. Servern vet det mycket tidigare än vad klienten hinner animera fram det, där av att det blir så. Där emot skall klienten animera klart när man förlorar så man ser det.

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matricks
Det där är ett annat problem. Jag tror att du inte får det HW accelererat OpenGL. Har du senaste drivrutinerna från nVidia? testa och kolla om andra opengl saker flyter.

Senaste drivrutinerna och allt annat open gl funkar bra. ska prova att stänga av dom andra 2 grafikkorten o se om det hjälper.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Humf, redigt med spö man kan få av Matricks då Vann ett par gånger. imorn blire mer!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem

Ja du.. det är ju ett pixelalignment fel. Osäker på faktiskt hur jag skall fixa det. :\.. får åter komma.

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Glömsk

Jävlar vilken volym det blev när man skapade ett spel, höll på att ramla av stolen. Men musiken passade.

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem

Ack! Omöjligt om man e färgblind.

Edit: Men di säger att de ska fixa det! Wee!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Locke
Ack! Omöjligt om man e färgblind.

Jag skall fixa en High-Contrast option till dig imorgon så du blir en glad människa igen

Under dom två timmar som nu har varigt så har allt funkat bra förutom en liten miss. Lite små buggar här och var som jag tänkte fixa imorgon. Sedan har folk diverse ljudproblem som jag måste kolla på. Annars så har det vart ett antal personer som vart in och testat. Reaktionerna har vart possitiva.

Jag skall sova nu så om något händer med server så kommer den vara nere tills jag vaknar igen och kan kolla vad som har hänt.

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Locke
Ack! Omöjligt om man e färgblind.

Mmm sagt det till honom ett par gånger, dock verkar det inte bry sig om det, inte direkt high priority vi är en diskriminerad minoritet.. så vi får helt enkelt bojkotta det till han fixat.. (ni som inte är färgblinda kan väl gå ut i sympati- bojkott eller nått =] alla får vara med på vår bojkott.. inge diskriminering här inte)

byt antingen den gröna eller gula till vit eller nått.. och släpp en fixad version så fort som möjligt..!

Edit: Okej då.. vi kan väl avblåsa den för den här gången

Visa signatur

~ When there's no more room in hell, the dead will walk the earth. ~

Permalänk
Medlem

läs det jag sa. Det kommer vara fixat i nästa version som kommer imorgon.

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk
Medlem

Shark, vi kan ju gå med i cp-armén.

Permalänk
Medlem

Ljudets rosslighet försvann när man ökade ljudbuffern, vilket genast gjorde det ännu trevligare.

Mkt trevligt spel med roliga små figurer (det gör mkt för ett sådant här spel).. spelet ber verkligen om att du lägger in en super multi-user mode, typ 30 spelare där alla har dubbelt så stor (eller mer) spelplan och grejjerna faller 75% snabbare, tror det skulle vara helt underbart
Även statistik på users är någonting som jag tror skulle passa bra.

Kanske lite options när man skapar ett spel? Typ hur många färger man vill spela med, hastighet..
Handikapp?
Fler/längre musik-loopar, den som är nu är förvisso trevlig och passande, men blir lite repetetiv..
Speed-up efter typ 3 minuter och inget spelare har åkt ut?

Iaf, mkt bra spel, men det verkar kräva en hel del ifrån datorn..
(och ta bort fuskfunktionen som admins(matricks) har )

Edit-
Varför drog alla? Kom igen nu!!

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem

Myris, Allt det där har jag redan tänkt på

BUG: Borders is incorrectly displayed when joining a room FEAT: Show what players won/lost FEAT: Incomming stone count FEAT: Options, FPS Limiter, Save Login, Scrolling BG, Buffer Size FEAT: More, much more Nice, Great, Uber FEAT: Auto pushout when rotate FEAT: Miniblobs FEAT: Increase a modifier over time to increase hardness FEAT: Increase speed FEAT: Special Combo: Clean Sweep FEAT: Server statistics FEAT: Timestamp server log FEAT: MOTD FEAT: Audio Compression BUG: Client get stuck if server and client doesn't run the same version BUG: Warpwrap has problems with lines with no spaces FEAT: Keyrepeat ingame FEAT: Next blocks view FEAT: Quit button FEAT: How-To-Play help screens FEAT: Change clUpdate command so we can display itteration process FEAT: Music hi and low FEAT: Volume in mixing BUG: Remove selection from chat FEAT: New gui FEAT: DirectSound FEAT: Scrollwheel FEAT: Alpha fade animations FEAT: Blinking eyes FEAT: Remote console FEAT: Fix priorities on stone placement FEAT: STMP/POP3 reg thingie FEAT: Scores FEAT: Ranking (FEAT: GDI render?) FEAT: CRC check FEAT: SafeReader FEAT: Problem catcher FEAT: Bundle

Där är min todo lista. Och det är inte den senaste och inte alla grejer som skall vara med häller. Kan uppdatera den imorgon sedan med allt nytt.

Visa signatur

Teeworlds - För dig som gillar gulliga saker med stora vapen.

Permalänk

Skitkul! Musiken och grafiken går verkligen hand i hand.