Håller på att fixa en hemsida i mitt projekt i skolan. och behöver nu hjälp.
1. Jag använder kolumn fönster och vill att den ska vara en viss storlek min är "700px" och nu när jag skriver in text så blir inte kolumn större utan texten går bara igenom den.
2. Ska ha ett bild galleri och vill att bilden ska hoppa ut och bli förstorade. något liknande som detta galleriet. http://www.air-wipp.com/?s=media
när man tycker upp en bild.
1. Förstår inte riktigt vad du vill göra. Ska fönstret bli högre om man skriver inte för mycket text eller ska det inte gå att skriva in mer än det som får plats i 700px? Titta på objektet textarea t.ex. och se om det kan passa dina behov.
2. Finns mängder av sådan gallerier som är färdigskrivna om man inte vill göra det själv. De flesta är gjorde med hjälp av jquery som är ett bibliotek byggt på javascript. Två varianter som jag rekomenderar är greybox och lightbox:
Ursprungligen inskrivet av Dynamo Vet inte hur din css ser ut men för att få diven att expandera sig med innehållet föreslår jag att du skriver något i stil med:
height: 100%;
kanske även:
min-height: XXXpx;
för att alltid ha den minst ett visst antal pixlar.
Jag kanske är helt borta nu, men om man ska ha dynamisk höjd behöver man väl inte ange height?
Ett annat alternativ skulle vara att kolla upp overflow. Overflow:auto; gör att det blir scrollbars om texten skulle bli för lång för utrymmet, om jag inte minns fel.
Sen är det ju så bekvämt att du helt enkelt kan kolla i AIR-WIPPs källkod, då kan du ju kopiera precis det scriptet, trots att det kanske är lite krångel att hitta.
EDIT: Så här går det om man inte läser alla inlägg i tråden. Ledsen för upprepning.
Visa signatur
Citera gärna om jag borde se vad ni skrivit så hittar jag lätt tillbaka