CSS 3.0 fungerar inte i Chromei :O

Permalänk
Medlem

CSS 3.0 fungerar inte i Chromei :O

Har som jag nämnde i en annan tråd, ett webbdesignprojekt som ska vara inne i skolan på Måndag. Sidan är kodad med CSS 3.0 så att jag kan utnyttja "-moz-border-radius" och "-webkit-border-radius". Problemet är att läraren ska förhandsgranska hemsidan i Google Chrome, där bl.a. detta och Lightbox2 inte fungerar optimalt (close-knappen blir utdragen). Han vägrar också att installera Firefox.

Så hur löser jag det här? Dvs. att kanterna blir runda i Google Chrome också.

Så här ser den ut i Firefox, som den ska:

och såhär ser den ut i Chrome:

Tack på förhand.

//Chamezz.

Permalänk

Nu är jag inte helt hundra men jag har för mig att rundade hörn fungerade för mig i Chrome, säg åt lärarn att uppdatera sin Chrome så kanske det funkar. Om han inte äns vill hålla sin webbläsare uppdaterad så tycker jag att han får skylla sig själv!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av python_ormen
Nu är jag inte helt hundra men jag har för mig att rundade hörn fungerade för mig i Chrome, säg åt lärarn att uppdatera sin Chrome så kanske det funkar. Om han inte äns vill hålla sin webbläsare uppdaterad så tycker jag att han får skylla sig själv!

Det var i mitt chrome som det inte fungerade, fick dock hjälp på PHPPortalen, men nu är kanterna lite pixliga/hackiga, men dem är runda. Lightbox fungerar fortfarande inte som det ska heller. Close-knappen (som är en bild) blir runt 2-300% förstorad i Chrome/Safari av någon anledning, men i FF fungerar det optimalt. Kör nyaste versionerna av både Chrome och Safari, installerade för inte mindre än 5h sedan.

Permalänk
Medlem

Om det nu är så viktigt att sidan ska vara anpassad för din lärares Google Chrome så bör du använda kod som är anpassad och fungerar i samma webbläsare.

Visa signatur

I'm Winston Wolfe. I solve problems.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matti4s
Om det nu är så viktigt att sidan ska vara anpassad för din lärares Google Chrome så bör du använda kod som är anpassad och fungerar i samma webbläsare.

Chrome har ju fullt stöd för CSS 3.0, så jag tycker det är väldigt skumt att det inte fungera, den validerar utan några som helst fel hos W3C med. Som sagt, kanterna är i alla fall runda nu, men pixliga.

Permalänk
Hedersmedlem

För det första så är ju -moz-*-egenskaperna enbart för Gecko-webbläsare (Moz som i Mozilla), för Webkit (som Chrome använder) är det -webkit-* som gäller.

Sen är det upp till webbläsaren hur den renderar de runda hörnen, det är inget du kan påverka med CSS mig veterligen.

Har du ändrat CSS:en för Lightbox något? Paste:a gärna relevant kod, så blir det lättare att lösa problemet.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
För det första så är ju -moz-*-egenskaperna enbart för Gecko-webbläsare (Moz som i Mozilla), för Webkit (som Chrome använder) är det -webkit-* som gäller.

Sen är det upp till webbläsaren hur den renderar de runda hörnen, det är inget du kan påverka med CSS mig veterligen.

Har du ändrat CSS:en för Lightbox något? Paste:a gärna relevant kod, så blir det lättare att lösa problemet.

Lightboxen är originalkod. Fick ändra t.ex:
-webkit-border-radius-top-left till
-webkit-border-top-left-radius.
Kanterna är runda men pixliga.
Bild.
I t.ex. Safari är dem runda och släta, som i Firefox.

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chamezz
Chrome har ju fullt stöd för CSS 3.0, så jag tycker det är väldigt skumt att det inte fungera, den validerar utan några som helst fel hos W3C med. Som sagt, kanterna är i alla fall runda nu, men pixliga.

Att hävda fullt stöd för en standard som inte är klar än är ju lite dumt å andra sidan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av You
Att hävda fullt stöd för en standard som inte är klar än är ju lite dumt å andra sidan.

Det var vad jag fick fram när jag testade Chrome hos www.css3.info i alla fall... Den visade grönt på alla tester. Om jag säger fullt stöd för det som finns i CSS 3.0 redan då?