Missa inte Amazon Prime Day i Dagens fynd

Javascript-fråga: känna av CSS

Permalänk
Medlem

Javascript-fråga: känna av CSS

Hej!
Vill göra en så fallback-säker slideshow som möjligt. Om sidan laddas utan JS ska en bild visas (lätt fixat). Samma sak om sidan laddas i en klient som inte stöder CSS (svårare).
Googlade och hittade en metod som skapar ett stylat DIV-element och sedan mäter dess dimensioner; om dimensionerna är samma som stylingen anger så är CSS aktivt.. i teorin. Det känns som ett fulhack, finns det inget snyggare sätt att sköta det på?

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teknocide
Hej!
Vill göra en så fallback-säker slideshow som möjligt. Om sidan laddas utan JS ska en bild visas (lätt fixat). Samma sak om sidan laddas i en klient som inte stöder CSS (svårare).
Googlade och hittade en metod som skapar ett stylat DIV-element och sedan mäter dess dimensioner; om dimensionerna är samma som stylingen anger så är CSS aktivt.. i teorin. Det känns som ett fulhack, finns det inget snyggare sätt att sköta det på?

Det låter som en bra lösning tycker jag. Jag kan inte säga att jag har hört något annat men det är väl för att jag utgår från att "alla" browsers har CSS.

Lösningen du hittade verkar vara något i detta stuk:
http://monc.se/kitchen/144/detect-css-with-jquery

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?