Verktyg Visningsval
2010-05-16, 08:41   #1

zachry

Medlem

zachrys avatar

Plats: Norrköping

Registrerad: jan 2010

AE Slideshow hjälp.

Tjena

Jag håller på att göra en "enkel" slideshow.
Och ska gå till så att den ska ha en fast bakgrund och sedan ska bilder komma in från höger stanna till i mitten med lite 3D (Vridning) och sedan försvinna ut till vänster och då kommer nästa bild in och om och om igen, med sammanhängande text (i separat lager men med samma effekt).

Problemet är att jag aldrig har använt After Effects och på egenhand har jag bara lyckats lägga in bakgrunden och sedan bilder som kommer eftervarandra utan effekt (Mer eller mindre som en dålig Power point presentation)

Jag har googlat runt efter tourtorials, Färdiga mallar/Projektfiler utan större framgång, så vänder mig nu hit.

Slidshown ska rulla på en TV monter.

Jag har som sagt aldrig använt AE tidigare så vet inte riktigt hur mycket jobb detta handlar om eller om man med hjälp kan lyckas skapa detta utan förkunskaper,
Så tänkte också höra om någon med registrerad F-skattsedel kan tänka sig att göra detta, mot betalning.

Jag har en färdig video på denna slidshow sen tidigare men texten behöver uppdateras, men vi har inte kvar projektfilen utan endast den färdiga .mov filen

Förövrigt är det AE CS4 jag använder.

Tack på förhand.

Senast redigerad av zachry 2010-05-16 klockan 10:30.
zachry är inte uppkopplad
2012-03-25, 08:26   #2

Fredrik4870

Medlem

Plats: Sollentuna

Registrerad: apr 2009

http://www.videocopilot.net/tutorial...nt_slideshows/
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb