Verktyg Visningsval
2012-04-27, 14:15   #1

Damir2d

Medlem

Damir2ds avatar

Plats: Helsingborg

Registrerad: maj 2007

Dustinhome fredags erbjudande 27/4

Hej,

Det var erbjudande idag som fortfarande pågår på dustinhome och ville köpa Appletv 3 för 699kr men kom aldrig upp. Plötsligt kommer det upp som slutsåld WTF?
körde F5 hela tiden plus 3 kompisar till men ingen såg det och alla fick det som slutsåld, det kändes inte rätt då alla fick samma svar. Kan någon från Dustin kolla på detta samt är det någon som har kunnat köpa detta?
2012-04-27, 14:57   #2

Spawnbadboy

Medlem

Plats: Malmö

Registrerad: apr 2007

mm vi märkte det också på mitt jobb.
Är typ 10 st här som kollar och refreshar hela tiden.
Ingen såg att man kunde köpa det alla fick upp slutsålt direkt

Känns lite som lurendrejeri eller så hade dom typ 1-2 exempel
Spawnbadboy är inte uppkopplad
2012-04-27, 15:03   #3

Rosslan

Medlem

Rosslans avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: nov 2003

Jag kunde se den under en "lång" tid, så det var inte direkt så att den inte fanns. Sen antalet är en annan femma
Rosslan är uppkopplad nu
2012-04-27, 15:23   #4

JimmieSan

Medlem

JimmieSans avatar

Registrerad: sep 2010

Om du vill att dustin ska kolla på detta tror du inte det är bättre att posta i Dustin Home's tråd?
Tror knappast dom lusläser alla forumsdelar på sweclockers.

Och på vissa saker har dom väldigt begränsat antal, vilket dom även skriver klart och tydligt så knappast lurendrejeri.

JimmieSan är inte uppkopplad
2012-04-27, 16:07   #5

Dustin Home

Dustin

Dustin Homes avatar

Registrerad: jul 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Damir2d Visa inlägg
Hej,

Det var erbjudande idag som fortfarande pågår på dustinhome och ville köpa Appletv 3 för 699kr men kom aldrig upp. Plötsligt kommer det upp som slutsåld WTF?
körde F5 hela tiden plus 3 kompisar till men ingen såg det och alla fick det som slutsåld, det kändes inte rätt då alla fick samma svar. Kan någon från Dustin kolla på detta samt är det någon som har kunnat köpa detta?

Hej Damir,
jag är osäker på det exakta antalet utav samtliga artiklar vi haft ute på rean idag, men just Apple TV tror jag att vi hade ett 40-50tal utav, något som är värt att nämna i sammanhanget är att vi haft strax över 10.000 unika konstant anslutna till vår hemsida under i princip hela Rush Hour rean. Att de sålde slut på några sekunder är således inte speciellt konstigt.

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Nivity Visa inlägg
Om du vill att dustin ska kolla på detta tror du inte det är bättre att posta i Dustin Home's tråd?

Och på vissa saker har dom väldigt begränsat antal, vilket dom även skriver klart och tydligt så knappast lurendrejeri.
Helt klart ett bra tips! Nu råkade jag dock se tråden av en slump

Med Vänliga Hälsningar
Dustin
Dustin Home är inte uppkopplad
2012-04-27, 16:30   #6

Tanax

Medlem

Registrerad: jan 2011

Frågan är dock hur f*n man trycker "beställa", går igenom hela kassa->betalningsprocessen på "några sekunder".
Det kan omöjligt ta slut så snabbt såvida 1 Apple TV "reserveras" i systemet(och behandlas därmed som såld) så fort någon klickat på beställa.

Men återigen, att det tar slut på några sekunder finner jag väldigt konstigt.
2012-04-27, 16:40   #7

Cyne

Medlem

Cynes avatar

Plats: Borlänge

Registrerad: maj 2006

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Tanax Visa inlägg
Frågan är dock hur f*n man trycker "beställa", går igenom hela kassa->betalningsprocessen på "några sekunder".
Det kan omöjligt ta slut så snabbt såvida 1 Apple TV "reserveras" i systemet(och behandlas därmed som såld) så fort någon klickat på beställa.

Nu vet jat inte hur Dustins system fungerar men det låter väll rimligt att varan reserveras så fort någon klickar på "beställ" och om någon skulle avbryta beställningsprocessen försvinner reservationen. Annars skulle ju ~10'000 pers beställa produkten och så finns bara ~50 att tillgå = 9950 missnöjda personer...
Cyne är uppkopplad nu
2012-04-27, 16:50   #8

Damir2d

Medlem

Damir2ds avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Nivity Visa inlägg

Som du ser så svarade dem här
2012-04-27, 16:51   #9

Damir2d

Medlem

Damir2ds avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Cyne Visa inlägg
Nu vet jat inte hur Dustins system fungerar men det låter väll rimligt att varan reserveras så fort någon klickar på "beställ" och om någon skulle avbryta beställningsprocessen försvinner reservationen. Annars skulle ju ~10'000 pers beställa produkten och så finns bara ~50 att tillgå = 9950 missnöjda personer...
Tror knappast att det reserveras då vissa har klagat på att när dem kommer till betalningen så har varan försvunnit från varukorgen så inget reserveras. Dock skumt att det försvinner på några sekunder
2012-04-27, 17:10   #10

Dustin Home

Dustin

Dustin Homes avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Tanax Visa inlägg

Reservationen av varorna man beställer görs i samband med att man trycker på just beställt (efter att man bockat i att man godkänner våra försäljningsvillkor etc.) Processen att lägga en vara i kundvagnen och klicka in beställ går utan problem att göra på under 30sekunder med en hyffsad lina, förutsatt att man redan är inloggad så klart. Problemet är just det att när det är 10'000 personer som gör samma sak mer eller mindre samtidigt så skiljer det väldigt få sekunder mellan beställningarna.
Det tar en person lika lång tid att göra det som det tar för 5000 personer att genomföra samma procedur (om vi bortser från LAG genererat av trafikmängden då), just därför hinner många lägga den i kundvagnen, men eftersom vi bara har ett visst antal så blir väldigt många utan.

Innan liknelserna med en fysisk butik dyker upp i den här tråden så skulle jag bara vilja påpeka att; hade vi varit en fysisk butik hade 10'000 personer inte fått plats samtidigt i butiken, utan det hade varit en kö på 9900personer utanför.

Och med det vill jag även passa på att önska alla er Sweclockare en trevlig och lugn helg, ni kanske hittar något roligt på nästa Rush Hour om ni missade det denna gång

Med Vänliga Hälsningar
Dustin
2012-04-29, 02:28   #11

PierreB

Medlem

PierreBs avatar

Registrerad: sep 2004

Jag blev ritkigt ägd. La en apple tv+ hårddisk och ska slutföra köpet med kortbetalning och märkte inte att den försvann.
I7 2600K | Noctua NH-U12P SE2 | 8 gig DDR3 | Gigabyte GA-PH67A-UD3 | EVGA Titan | 2*120gig SSD | Silverstone Fortress II | Silverstone Strider 1000w Silent | Dell u2711 | Eizo 24" | Asus VG248QE | Realforce 88UB | SteelSeries Sensei/9HD | Sennheiser PC 360 |
PierreB är inte uppkopplad
2012-04-30, 09:10   #12

Dustin Home

Dustin

Dustin Homes avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av PierreB Visa inlägg
Jag blev ritkigt ägd. La en apple tv+ hårddisk och ska slutföra köpet med kortbetalning och märkte inte att den försvann.
Hör av dig till vår kundservice på kundservice@dustinhome.se med ditt ordernr så ser vi till att du får lämna tillbaka disken och får pengarna tillbaka.

Med Vänliga Hälsningar
Dustin
2012-05-03, 14:02   #13

PierreB

Medlem

PierreBs avatar

Registrerad: sep 2004

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Dustin Home Visa inlägg
Hör av dig till vår kundservice på kundservice@dustinhome.se med ditt ordernr så ser vi till att du får lämna tillbaka disken och får pengarna tillbaka.
Det är lugnt, behövde disken också men blev bara lite snopen

Skickades från m.sweclockers.com
I7 2600K | Noctua NH-U12P SE2 | 8 gig DDR3 | Gigabyte GA-PH67A-UD3 | EVGA Titan | 2*120gig SSD | Silverstone Fortress II | Silverstone Strider 1000w Silent | Dell u2711 | Eizo 24" | Asus VG248QE | Realforce 88UB | SteelSeries Sensei/9HD | Sennheiser PC 360 |
PierreB är inte uppkopplad
2012-05-05, 20:17   #14

Raiztlin

Medlem

Raiztlins avatar

Plats: sverige

Registrerad: jan 2004

Sen fredag kl 13 vem har tid att sitta på jobbet och refresha sidor?

jag hade åkt hem tidigare för annat jobb hemma och hade tid över att göra just detta och satt på jakt efter just atv 3 att dom skulle ta slut på 2 min verkade ju sjukt

beställde min från en annan sida till full pris men fick den till OK pris ändå. Kändes som lockpriser för att få folk till sidan
Raiztlin är inte uppkopplad
2012-05-05, 20:43   #15

Ohrstrom

Medlem

Ohrstroms avatar

Plats: Göteborg

Registrerad: jul 2001

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Raiztlin Visa inlägg
Sen fredag kl 13 vem har tid att sitta på jobbet och refresha sidor?

jag hade åkt hem tidigare för annat jobb hemma och hade tid över att göra just detta och satt på jakt efter just atv 3 att dom skulle ta slut på 2 min verkade ju sjukt

beställde min från en annan sida till full pris men fick den till OK pris ändå. Kändes som lockpriser för att få folk till sidan
Ja om man har 100 av en produkt och rear ut 5 av dom kan ju definitivt fundera, ska man rea en produkt gör man väl det på dom man har i lager inte någon enstaka för att locka kunder till sidan?

Faktum kvarstår dock att det gick att beställa dom ett tag, jag prövade själv men fullföljde aldrig. Men om man som någon skrev i konsumenträttstråden, att man ändå uppdaterade var trettionde minut, och tror att det ska räcka, när dom tydligt skrivit att dom uppdaterar löpande och har väldigt begränsat antal av vissa produkter får man ju lite skylla sig själv att man missar detta anser jag.

Dock anser jag att Kompletts modell är klart bättre, 1 timme för en viss kategori produkter, så långt lagret räcker, det här med löpande uppdateringar var bara dumt, och att rea en bråkdel av lagret känns också lite... tjuvigt.

Redaktionens senaste nyhetsrubriker