OS X Yosemite Beta - Vi som är testpiloter

Permalänk
Medlem

OS X Yosemite Beta - Vi som är testpiloter

Just signat upp för OS X Yosemite Beta Program.
Flera som är beta testare?
Har inte installerat det ännu men är i färd att göra det.

Permalänk
Medlem

Okej. Första problemet :

Har ca 60GB ledigt på aktuell HDD.
Ser ju lovande ut....

Permalänk
Medlem

borde du inte fått en nedladdningslänk per epost också?

Permalänk
Medlem

Borde jag? Fick en Beta "köp kod", går ej att hämta via App Store , den hävdar som bilden visar att jah har för lite hdd utrymme vilket ej stämmer. Ingen epost länk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Northbane:

borde du inte fått en nedladdningslänk per epost också?

Det är inte en ledladdnings länk, utan en länk som placerar Yosemite Beta i hans köp historik. Det steget har redan gjorts.

Installationen i sig hämtas via App Store.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jullepkp:

Borde jag? Fick en Beta "köp kod", går ej att hämta via App Store , den hävdar som bilden visar att jah har för lite hdd utrymme vilket ej stämmer. Ingen epost länk.

vill minnas att jag fick en länk via epost och där fick jag skriva in mitt appleid/lösenord för att logga in. Men satt på jobbet vid det tillfället och nu är jag på semester och har inte för avsikt att kolla min jobbmejl

edit:
Okej, my bad.. satt inte vid en Mac vid tillfället så gick inte vidare sen.

Permalänk
Medlem

Problemet ovan löste sig med en reboot.
Funna problem:
Spotify: Delar av Spotify e på kinesiska eller nått:

feedback grejen är det samma med, länkas till någon sida på apple när jag klickar på download feedback maneger .... eller vada den hette, kommer till en 404sida hos apple.

Samma tecken i vBox:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jullepkp:

Problemet ovan löste sig med en reboot.
Funna problem:
Spotify: Delar av Spotify e på kinesiska eller nått:
http://i57.tinypic.com/2ur9lc4.jpg

feedback grejen är det samma med, länkas till någon sida på apple när jag klickar på download feedback maneger .... eller vada den hette, kommer till en 404sida hos apple.

Samma tecken i vBox:
http://i61.tinypic.com/wbud8z.jpg

Japanska *

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Hur fungerar det i dagsläget? Är det värt att ladda ner?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryhage:

Hur fungerar det i dagsläget? Är det värt att ladda ner?

Lite buggigt, men kom en uppdatering för någon dag sedan och nu har jag än så länge inte råkat ut för någon bug. Vissa saker ser lite fula ut om man kör det "mörka" temat istället för det vanliga, men annars flyter det på bra vad jag märkt nu.

Permalänk
Medlem

Jag har kört det, men gick tillbaka till Mountain Lion (10.8). I Mavericks (10.9) kan jag inte spela upp mediafiler via nätverket med Windows 8.1 Pro. Men det går bra med 10.10 Beta2 eller 10.8. Väldigt märkligt.

Men jag tror jag väntar till början av nästa år, innan jag kör 10.10 fullt ut, på båda Mac datorerna.

Visa signatur

Mac, Fender och synthar...

Permalänk

Flyter på rätt bra, gillar det väldigt mycket mer rent utseendemässigt än Mavericks om man kör "retina"-mac:ar. Småbuggar lite med typ alfred (bara en gång) så jag rekommenderar det inte om du ska använda datorn till något tidskritiskt typ jobb eller ngt, men har du det som hemmadator/surf osv så funkar det galant.

Permalänk
Medlem

Blir en del jobb på datorn så är viktigt att den är driftsäker. Synd, men väntar nog på release. Blir det oktober tro?

Permalänk

Tankar nu, är det inte lite konstigt att en miljon betaplatser inte tagit slut ännu?

Visa signatur

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD