Byta SSD helt ny Macbook Pro?

Permalänk

Byta SSD helt ny Macbook Pro?

Hej, jag funderar på att köpa den nya macbook Pro 13" med minsta SSD disken (120gb) och maxa ramen ist.. 16Gb (framtidsäkrad),
för att uppgradera från 120gb -> 240GB får man ju betala närmare 2000 sek...

Därför funderar jag på om det går att byta ut SSD disken själv till t.ex. denna
Kan jag använda 120GB disken antingen i min Stationära eller sälja den, (om den nu har något värde på marknaden?)

Samsung 840 EVO Series MZ-7TE500 500GB
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2074413

Alt vänta tills de kommer ut någon mer prisvärd SSD disk,

Många säger ju att man kan hitta PC laptops som är mer prisvärda en MAC, men jag har inte hittat någon som har det är nya integerade grafikortet och är billigare..?

Permalänk
Avstängd

Det går inte. De använder fastlödda PCI-e diskar och inte vanliga 2.5" diskar.

Visa signatur

Desktop:NZXT H440 Black/Blue - MSI X99S SLI Plus - i7 5820k @ 4.5Ghz - Noctua NH-D15 - Crucial 32GB @ 2400 CL14 - Asus GTX 780 Ti - Asus GTX 470 - Lycom Firewire 400 LP kort - 2x Samsung 850 Pro 1TB - Seasonic 1200w 80+ Platinum Laptop: Macbook Pro Retina (Late 2013) - 1TB SSD - 16GB RAM - 2.6Ghz Intel i7 - nVidia 750 GT

Permalänk
Skrivet av Teh Daniel:

Det går inte. De använder fastlödda PCI-e diskar och inte vanliga 2.5" diskar.

Du har nog fått fel information, för det är absolut möjligt, även om det är en (relativt) komplicerad process. Det är iallafall betydligt svårare än vad det tidigare var med 2.5 " hårddiskar.

Du hittar en guide här.

Värt att notera är också att du bryter din garanti, vilket man inte gjorde med de gamla 2.5 " hårddiskarna om man bytte de.

Visa signatur

§ 6.2 Signaturer får, med centrerad layout, vara maximalt fem rader långa. Tomma eller delvis brukade rader räknas som hela rader.

Permalänk
Medlem

https://eshop.macsales.com/shop/SSD/OWC/Air-Retina/Apple-MacB... tycks sälja de nya diskarna men knappt billigare än apple och som sagt man förstör sin garanti högst sannolikt.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem

Är inne på samma spår, har kollat runt lite och det fiinns för närvarande inte någon PCIe SSD till de nyaste Macbooks, iaf inte hos OWC. Lär väl dyka upp snart.. En 480GB SSD för äldre MBP (Model MacBookPro10,1) kostar 299 USD, klart bättre pris än Apples uppdatering för 256GB. Köp en MBP med mer RAM och mindre hårddisk som du kan uppgradera senare själv.