Går det att få sin vanliga windowshårddisk att boota i MBP?

Permalänk
Medlem

Går det att få sin vanliga windowshårddisk att boota i MBP?

Hej Sweclockare och macfantaster,

Jag byggde min windowsdator med er hjälp för tre år sen, men ska nu bo utomlands i ett år och ska köpa en MBP att ha istället. Jag har köpt ett hårddiskkabinett att ha min nuvarande interna hårddisk i. För det första är hårddisken i NTSF-format, men det verkar som om det går att använda iallafall på en mac, med rätt drivare/program? Rätta mig gärna om detta är en missuppfattning. För det andra undrar jag om det går att göra något med min nuvarande windows 7 installation så att den går att boota som extern hårddisk på MBPen. Min önskar är alltså att konfigurera MBPen så att den bootar från sin interna hårddisk i vanliga fall, men först försöker boota från USB, och då med windows, och alla mina filer och inställningar är kvar. Känns som om det inte skulle gå, men vem vet? Känns som det här är rätt plats att fråga på.

Om ni tycker att jag postar i fel forum får ni gärna skicka mig på rätt väg.

MVH grashie

Edit: Fick svar från annan sida, det går inte. Värt ett försök!

Visa signatur

Intel i5 2500k - HD6950 2GB - Corsair Vengeance 8GB - MSI P67A-GD65 - Corsair TX V2 750w - Samsung f3 1TB - Fractal Design Arc - 1GB HDD

Permalänk
Medlem

Nej det kommer inte funka med mindre än vääääldigt mycket problem och troligen inte ens då. Du kan kanske, beroende på licenstyp, använda licensen till din mac via t.ex. bootcamp.

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |