Val av bärbar dator

Permalänk
Medlem

Val av bärbar dator

Hejsan.
Har ett dilemma. Vet inte vilken dator jag vill ha. Electroworld.se sänkte sina apple prylar med 10%, så jag blev så jädrans sugen eftersom det var så bra pris på en Macbook pro 13 retina med 8 gb ram, och 256gb ssd så jag slog till. Innan jag beställde var jag lite osäker på vilken jag ville ha, men jag ville inte förlora ifall jag ångrade mig så kunde jag ändå ha en macbook. SÅ nu är den påväg och jag vill försöka bestämma mig ifall jag ska behålla den eller skicka tillbaks den.

http://www.electroworld.se/product/datorer-tillbehor/barbar-d...
11990:- (-) 10% = 10791:-

Den andra jag hade hittat var en Lenovo U430 Touch 14" som ligger 1k billigare ungefär.
https://www.dustinhome.se/product/5010778068/u430-touch?ssel=...
9195:-

Då kommer den avgörande frågan såklart. Vad ska du göra med datorn.

Då jag pluggar nu så är ju datorn självfallet mest till surf, skolarbete, osv hobby grejjer. Men absolut inget spel. Det jag stör mig mest på är att jag har en laptop förtillfället, men haft den i 3 år. Batteriet är rätt uselt och det går inte åka till skolan med datorn utan strömsladd, vilket jag tycker är riktigt opraktiskt. Laptop = men ändå inte. Samt att jag tycker den är slö också.

Vill även att datorn ska ha fullHD eller motsvarande högupplöst skärm, då detta är 2014, borde vara en standard på alla laptops. Även en SSD är en krav.
Skulle absolut vilja testa något nytt och fräsch, då jag tycker Windows har blivit tråkigare med åren. Händer liksom inget alls där. Bara snyggare laptops, men resten är princip den samma.
Skulle uppskatta lite hjälp så jag får igång min tankesmedja så att jag kan komma underfund om vilken dator som passar mig.

Visa signatur

Ägare till en Nexus S med Ice Cream Sandwich 4.0.4
& The New Ipad 32GB Wifi

Permalänk
Medlem