Andrahandsvärde på Macbook Pro 13" Mid 2010

Permalänk
Medlem

Andrahandsvärde på Macbook Pro 13" Mid 2010

Hej!

Går i tankarna att sälja min MBP 13" Mid 2010 som jag har uppgraderat med en 120GB SSD och 8GB RAM.
Den är i bra skick, inga repor eller några andra skador.

Vad tror ni att man kan få för denna?
3k? 4k?

Tacksam för alla svar

Permalänk
Medlem

Tja,

Jag gissar på mer. Sålde min MacBook Aluminium (2,4 ghz) från 2008, alltså den första som kom, i nov förra året för 4000. Fick bud på 4500 när jag redan kommit överens med en köpare. Var tom en kille i Belgien som ville köpa den osedd och att jag skulle skicka den till honom. Min var dock i riktigt bra skick.

Gissar på att du lätt får runt 6000. Kolla efter liknande på blocket.

/Gustav

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ryggbiff:

Tja,

Jag gissar på mer. Sålde min MacBook Aluminium (2,4 ghz) från 2008, alltså den första som kom, i nov förra året för 4000. Fick bud på 4500 när jag redan kommit överens med en köpare. Var tom en kille i Belgien som ville köpa den osedd och att jag skulle skicka den till honom. Min var dock i riktigt bra skick.

Gissar på att du lätt får runt 6000. Kolla efter liknande på blocket.

/Gustav

3-4k Skulle jag säga, nyare modeller går för runt 5-6k, iallafall av någon som har ett par hjärnceller, vet inte vad ryggbiff lyckades ragga upp för kunder.

Visa signatur

WS: MSI Z77A-GD55 | i5 2500k | FD R4 | 32GB Corsair Vengeance LP | EVGA GTX 780 SC ACX | 840 Evo 250GB | WD Black 1TB | Corsair TX 750W |
Kringutrustning: 1x Samsung S27C750P 27" | Mionix Naos 7000 | Razer Deathadder 2013 | CM Storm Quickfire TK MX Brown | Qpad CT Grin

Permalänk
Medlem

Min far sålde sin Macbook Pro 2008 med 8gb ram och 256 gb ssd för 4900:- Så jag tror nog att du lätt bör få över 5000 på blocket om du lägger ut den.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Medlem
Skrivet av ryggbiff:
Skrivet av GladiatorN:
Skrivet av Don_W:

Tack för svaren, visste inte att jag lågt mig så lågt med min uppskattning av värdet, blir nog att lägga ut den för ett par hundralappar mer än planerat. Då man kan kanske inhandla nästa generation mbp när den kommer endå.

Permalänk
Medlem

Skrämmande hur mycket folk är villiga att betala för "tokgamla" datorer. Efter 3 år skulle iaf inte jag betala mer än max ett par tusen. Finns risk för att så gamla datorer havererar när som helst och det finns inga som helst garantier el liknande kvar. En 3 år gammal dator behöver säkerligen bytas batteri på samt hårddiskar börjar bli slitna. Då har man en extrakostnad där på minst ett par tusen även om man kan byta själv. Men ja det är jag då En del tycker tydligen gammal teknik har ett högt värde.