Bara för mig som WiFi slutade fungera efter Yosemite?

Permalänk
Medlem

Bara för mig som WiFi slutade fungera efter Yosemite?

Hej! Efter att jag uppdaterade till Yosemite så började mitt WiFi krångla. Det går att ansluta till routern och hastigheten är det inget fel på, men det kopplar ifrån efter >3minuter så man måste ansluta igen. Varje gång man ska gå in på en hemsida eller trycka på en länk måste man sätta på WiFi igen..

Det verkar fungera så länge WiFi används. Att strömma en film eller ladda ned något brukar gå bra utan att det kopplar ifrån, men så fort WiFi inte jobbar så kopplar det ifrån!

Förvånad över att det inte finns någon tråd om detta då det är massvis av Apple-datorer ute i värden som blivit oanvändbara av detta felet efter Yosemite.

Tänkte bara kolla om det är någon som haft felet och löst det eller hört något från apple? Grymt dåligt att de inte bara låtit bli att fixa problemet på två månader, utan inte ens erkänt att det existerar!

Permalänk
Medlem

Någon slags strömsparar funktion som är påslagen?

Permalänk
Medlem

De har visst erkännt att det existerar.
Senaste uppdateringen skulle lösa det, men den hjälpte visst inte alla.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sp0de:

Någon slags strömsparar funktion som är påslagen?

Stängt av alla såna funktioner och har strömadaptern i så det borde det inte vara.

Skrivet av Json_81:

De har visst erkännt att det existerar.
Senaste uppdateringen skulle lösa det, men den hjälpte visst inte alla.

Vad jag läst så ställde den senaste uppdateringen till och med till det för ännu fler. Hur kan det ta så lång tid för ett av världens största företag att lösa ett sånt kritiskt och simpelt fel? Det är väl bara att skicka ut en uppdatering med de gamla WiFi-drivrutinerna och sen sluta pilla med sånt som de uppenbarligen inte har kompetens för?

Permalänk
Medlem

Inga problem alls med wifi och yosemite

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defeat^:

Vad jag läst så ställde den senaste uppdateringen till och med till det för ännu fler. Hur kan det ta så lång tid för ett av världens största företag att lösa ett sånt kritiskt och simpelt fel? Det är väl bara att skicka ut en uppdatering med de gamla WiFi-drivrutinerna och sen sluta pilla med sånt som de uppenbarligen inte har kompetens för?

Håller delvis med dig, men att det skulle vara så enkelt som att skicka ut de gamla tvivlar jag på.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk

Märkte också av wifi problemet när jag uppdaterade min nu återlämnade 13" rMBP.
Har inte vågat uppdatera min nya nuvarande 15" rMBP till yosemite ännu.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem
Skrivet av cokeman 1337:

Märkte också av wifi problemet när jag uppdaterade min nu återlämnade 13" rMBP.
Har inte vågat uppdatera min nya nuvarande 15" rMBP till yosemite ännu.

Hehe nej det är nog bäst att låta bli tills det kommit en lösning hehe! Jag uppdaterade för någon dag sen bara, förstår inte varför apple inte dragit tillbaka uppdateringen så att inte fler drabbas?

Om någon mer har problemet: Knepet är att se till att WiFi alltid jobbar. Strömma en tung HD-film eller dylikt i bakgrunden när du ska surfa så kopplar inte WiFi lika ofta (då kopplar det bara ner var 10-20e minut eller så).

Permalänk
Medlem

Jag har också problem med WiFi efter Yosemite uppdateringen. Byter jag nät så behöver jag ofta stänga och sätta på trådlösa på datorn för att det ska kunna koppla upp. Givetvis har jag installerat uppdateringar som kommit efter, ingen skillnad. Dessutom strular Viscosity med att vägra spara lösenord. Återigen något som dök upp efter Yosemite.

Överlag är jag mycket förvånad över att de släppt en så kass uppdatering.

Visa signatur

PS4 & Macbook Pro.

Utlandssvensk sedan många år. Citera för svar.