Problem med volym!!

Permalänk

Problem med volym!!

Jag har fått ett väldigt mysko problem. Det är nämligen så att om jag startar datorn och lyssnar på musik så funkar volymknapparna med att höja och sänka som vanligt, men skulle jag sedan vilja koppla in ett par lurar och prova sänka och höja så funkar inte volymknapparna! trycker man på höja eller sänka så visar den bara att den sänker på skärmen, men ljudet sänks ej. Samma blir problemet om jag pluggar ut lurarna och provar höja sänka....

Oerhört tacksam för svar och hjälp.. För detta är irriterande. Måste starta om datorn om jag ska ha volym xD

Permalänk
Medlem

Lyser det rött i hörlursporten?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Blir det så varje gång och kan du återskapa det? I så fall testa att gå in i systeminställningar-->Ljud och se vad som händer när du gör det. Kan ju vara som så att den släpar med att den fortfarande tror att hörlursuttag är vald preferens för ljud ut . Vet att det släpat för mig någon gång sen Yosemite när jag har haft ljud via hdmi.

Visa signatur

MBP Retina 15" late 13 2,3ghz / 16gb ram / 512gb ssd / GT750m / Iphone 6 64gb / Ipad 4 / Apple Watch 

Permalänk
Avstängd

Du nämner ingenting om du nyligen uppgraderat till Yosemite och om problemet började efter det.
Det är alltid en massa måndagsproblem och buggar när man uppgraderar, därför väntar jag alltid tills tredje uppgraderingen är tillgänglig.
Om jag minns rätt så har det väl alltid varit så att ljudet försvinner när man pluggar in hörlurar, men i stället använder man ljudreglaget på lurarna eller inne i systeminställningar-ljud.
Jag tror att ditt problem har med Yosemite att göra.

Permalänk

Glömde det , ja det har blivit så efter senaste uppgraderingen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

det verkar inte vara det som är problemet... Ljudreglaget på lurarna går inte heller att ändra volymen på...

Permalänk
Avstängd

Du kan ju pröva med att göra en säker omstart som har löst massor av konstiga problem genom att den rensar både det ena och det andra, eftersom du fortfarande har problem. Dra ur kabeln till hörlurarna först.

1.
Stäng av datorn under Äpplet-Stäng av
2.
Sätt på datorn med On/Off knappen samtidigt som du håller nere Shiftangenten tills förloppsindikatorn visar sig och börjat snurra.
3.
Logga in.
4.
Under Äpplet starta om

5.
Logga in