Vilken version av Apple Tv?

Permalänk

Vilken version av Apple Tv?

Är helt novis gällande Apple TV och funderar på att införskaffa en eftersom LG TV:n som jag har inte funkar att surfa på pga av att den är så seg (trots att TV:n är från 2013 och skulle funka så bra enl säljare på MediaMarkt). Vill kunna streama film från nätet via iPhone och iPad vilket torde funka betydligt bättre.

Vilken version ska man skaffa? Kikar på Blocket och 2:a generationen är dyrare än 3:e generationen. Visst är 2:a generationens enheter ofta jailbreakade, men ska det skilja så mycket i pris av den anledningen?

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest

Permalänk
Medlem

Jag anser ju att 3:e generationens atv är trevligare (full-hd, 5ghz wifi), men jag ser ju samma sak som dig på blocket.
Det är nog av den anledningen som du misstänker, som priset är högre.

§9
Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Skaffa den senaste versionen. Vissa skaffar den äldre versionen och jailbreakar som du säger, och kör då exempelvis Plex eller Kodi (tidigare XBMC). Om du tänkt spela från en iOS-enhet så är den senaste versionen att föredra då den klarar av 1080p, den äldre versionen klarar endast av 720p.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Kör på den senaste (v3), köp i affär så får du v3.

Som andra sagt, v2 är dyrare eftersom efterfrågan är större bland de som vill jailbreaka och den inte finns att få tag i i butik.

Jag har min fastsatt bak på tvn och styr den med min telefon.

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd rensad*

Citat:

Vi får ta det över PM (så ingen mod blir sur).

Det är vetenskapligt bevisat att vi blir glada när man följer våra regler...

Citat:

§ 9

Marknadsföring och annonsering

Forumet får inte användas för annonsering eller marknadsföring av egen eller andras verksamhet. Privatpersoner ska använda Marknad för all slags handel. Det räknas alltid som marknadsföring att sprida länkar som är utformade så att någon tjänar pengar, får poäng eller liknande när de används. Ett annat exempel är platsannonser. För sådana hänvisar vi till vår särskilda jobbavdelning.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk

Tack alla för vettiga svar.

*Blev en 3:a i dag så snart ska jag försöka få fart på den.

Visa signatur

BeQuiet Dark Base 700 White Ltd Edition ll Intel i9-9900K ll Asus Prime z390-a ll 32GB Corsair Vengeance RGB Pro White DDR4 3200Mhz ll Asus RTX 4070Ti Strix OC ll Corsair RM850x white PSU ll Corsair H100i RGB Platinum ll Samsung 850 EVO 500GB SSD ll Samsung 860 EVO 2TB SSD ll Acer X34 Predator ll Win10 Pro ll Razer Black Widow ll Logitech G305 II Thrustmaster Hotas Warthog ll RX-Viper pedals ll Beyerdynamic MMX300 ll Track-IR ll Oculus Quest