Prestandaförlust med Windows (icke emulerat) på Mac?

Permalänk
Medlem

Prestandaförlust med Windows (icke emulerat) på Mac?

Hej,

Har idag en Macbook Air 2011 som jag kör Windows 7 på, utan OSX och bootcamp, enbart Windows med bootcampdrivrutinerna för att få bättre tillgång till hårdvaran. Fungerar klockrent då jag var ute efter Apples byggkvalité och Microsofts mjukvara.

Hursomhelst, nu tänkte jag eventuellt införskaffa en ny Macbook Pro Retina och helt cleana den från OSX som jag gjort med Air:en för att ist lägga in Windows 7 på den. Min förhoppning är att jag ska kunna cadda samt spela några mindre krävande Steam-spel som jag inte har kunnat spela på min Air.

Nu undrar jag ifall någon vet om det blir några förluster av att köra Windows istället för OSX på en Macbook?

Jag har personligen inte märkt någon större skillnad mellan OSX och Windows var det gäller vanligt användande.

Undrar då jag funderar om det är bättre att införskaffa en Zenbook istället som i motsvarande prisklass tyvärr inte har Iris-kretsen.

Tack på förhand.

Visa signatur

Monitor: C49RG90S CPU: i9-10900K GPU: GTX 3080

Permalänk
Medlem

Det är väl främst batteritiden som blir lidande av att använda windows ist. för osx på Macen http://www.zdnet.com/article/the-other-hidden-cost-of-running...

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Du brukar tappa batteri tid, men prestandan är i en del program bättre (här fungerar igentligen trial&error bäst).

Men speciellt i spel är det nästan alltid ett icke-trivialt övertag att köra en Windows version i stället för dess OSX port.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KiXeR:

Det är väl främst batteritiden som blir lidande av att använda windows ist. för osx på Macen http://www.zdnet.com/article/the-other-hidden-cost-of-running...

Skrivet av eXale:

Du brukar tappa batteri tid, men prestandan är i en del program bättre (här fungerar igentligen trial&error bäst).

Men speciellt i spel är det nästan alltid ett icke-trivialt övertag att köra en Windows version i stället för dess OSX port.

Tack för infon, ska ha det i åtanke.

Visa signatur

Monitor: C49RG90S CPU: i9-10900K GPU: GTX 3080