Kompilering av dokument

Permalänk

Kompilering av dokument

Hej. Jag har börjat programmera på Mac med Xcode. Jag har också köpt en bok med OpenGL for Mac. Med den boken så följer det med en kod för att hämta dokumentationen på nätet. Det är gjort. Jag har också extraherat nedladdningen. Men sedan är det stopp för mig. Nu vet jag inte vad jag ska göra. Det verkar som om jag ska kompilera dokumentet på något vis. I Xcode då eller kanske i terminalen? Jag vet inte. Hoppas att det är någon som kan hjälpa mig.

Visa signatur

• Asus 27".
Mac Mini 2014
PS3 PS4

Permalänk
Medlem

Är det filer med kod du laddat ner? Då kan du väl bara öppna dem i xcode sen kompilera dem.

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk
Skrivet av sebbe605:

Är det filer med kod du laddat ner? Då kan du väl bara öppna dem i xcode sen kompilera dem.

Nej det är en digital bok för OpenGL.

Visa signatur

• Asus 27".
Mac Mini 2014
PS3 PS4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goliath69:

Nej det är en digital bok för OpenGL.

Öppna och läsa den?

Permalänk
Medlem

Är det möjligtvis en .tex - fil du har laddat ner?

Visa signatur

Intel Core i5 8600k @ 4.7 GHz - Gigabyte Aorus GTX 1080 TI - Asus PRIME Z370-A
- Corsair Vengeance LP 16 GB - EVGA Supernova G2 850W - NZXT H500i

Permalänk
Skrivet av Fille625:

Är det möjligtvis en .tex - fil du har laddat ner?

Nej det heter GNUmakefile. Nedladdningen blev massor av mappar och i var och en av dem ligger den en GNUmakefile.
Jag har bara fått för mig att det ska kunna bli något som liknar ett PDF dokument av det hela. Jag kanske har helt fel.

Visa signatur

• Asus 27".
Mac Mini 2014
PS3 PS4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goliath69:

Nej det heter GNUmakefile. Nedladdningen blev massor av mappar och i var och en av dem ligger den en GNUmakefile.
Jag har bara fått för mig att det ska kunna bli något som liknar ett PDF dokument av det hela. Jag kanske har helt fel.

Testa kör den. Jag vet inte hur det är i OS X. Men ./namn?

Visa signatur