Problem med backlight bleeding rMBP mid13 13"

Permalänk
Medlem

Problem med backlight bleeding rMBP mid13 13"

Hej!
Lite bakgrundsinfo;

1. Jag köpte en mac
2. Jag upplevde att locket "knakade när man justerade vinkeln, så jag gick till applestore en vecka innan den ettåriga garantin gick ut och
3. De bytte ut hela skärmen

Problemet är att nu, drygt 4 månader efter reparationen börjar jag uppleva problem med backlight bleeding. Frågan jag behöver få svar på är alltså: Hurpass sannolikt är det att Apple kommer byta ut min skärm utan kostnad trots att datorn är utanför garanti?

/Samuel
(Ber om ursäkt för kvalitén, men bilden visar i alla fall vad jag har att göra med. (Vid full ljusstyrka och svart bakgrund)

Permalänk
Avstängd

Förstår inte riktigt iden med denna tråd...
Visst kan folket här börja spekulera hur det går, men lättast är det väll att du tar kontakt med apple och frågar ?

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VCUBEVB:

Hej!
Lite bakgrundsinfo;

1. Jag köpte en mac
2. Jag upplevde att locket "knakade när man justerade vinkeln, så jag gick till applestore en vecka innan den ettåriga garantin gick ut och
3. De bytte ut hela skärmen

Problemet är att nu, drygt 4 månader efter reparationen börjar jag uppleva problem med backlight bleeding. Frågan jag behöver få svar på är alltså: Hurpass sannolikt är det att Apple kommer byta ut min skärm utan kostnad trots att datorn är utanför garanti?

/Samuel
(Ber om ursäkt för kvalitén, men bilden visar i alla fall vad jag har att göra med. (Vid full ljusstyrka och svart bakgrund)
http://i.imgur.com/f2ZtvUW.jpg

När du bytte skärm. Fick du garanti på den nya skärmen då?
Ej hela datorn utan bara skärmen?

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem

Idén med tråden är väl att jag inte kunnat googla mig till ett svar.
Angående garantin så antar jag att det är det allt leder till, jag vet
inte om jag har garanti på skärmen. Det jag vet är att jag har ett
epost med "Godkännande av uppdrag – Genius Bar" Det enda som
står om garanti är att datorn fortfarande täcktes när den lagades,
och längen med reparationsvillkoren är död.

Anledningen till att jag inte bara går till Apple Store är att jag inte
är redo att lämna in den än då jag saknar backup och behöver datorn
mer än 5 timmar om dagen i skolan och därmed behöver fixa en
ersättare innan jag kan lämna in den.