Billigast lösningen?

Permalänk
Medlem

Billigast lösningen?

Jag har en Mac mini, inkopplad till min tv men det är lite jobbigt att surfa på en 55 tum skärm. Därav ska jag köpa mig en mindre skärm och koppla Mac med den, men vill fortfarande kunna se Netflix och youtube ,och liknande . Är det en Apple tv som gäller,? Har dock hört att bildkvalitet blir sådär när man återspeglar det som visas på Mac , finns det även en billigare lösning ?

Permalänk
Skrivet av prada1:

Jag har en Mac mini, inkopplad till min tv men det är lite jobbigt att surfa på en 55 tum skärm. Därav ska jag köpa mig en mindre skärm och koppla Mac med den, men vill fortfarande kunna se Netflix och youtube ,och liknande . Är det en Apple tv som gäller,? Har dock hört att bildkvalitet blir sådär när man återspeglar det som visas på Mac , finns det även en billigare lösning ?

Apple tv är väl ingen TV utan en svart liten låda kopplar du in den i din TV så blir det väl ingen skillnad i storleken på din skärm?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

jag menade att vill surfa på mindre skärm men fortsätta se serier filmer på stor skärm.

Permalänk
Skrivet av prada1:

jag menade att vill surfa på mindre skärm men fortsätta se serier filmer på stor skärm.

vilken 24tums LCD som helst ibland hittar jag såna nere på den röda korset (secondhand butik) för 100-200kr

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

Vet inte vilken årsmodell du har på din Mac Mini men utgår från att den har Thunderbolt/Mini Displayport samt HDMI, då kopplar du bara in den nya skärmen till den så kommer macen automatiskt visa bild. Då är det bara att dra över de du vill titta på till TVn, behövs ingen Apple TV om du inte vill kunna streama via AirPlay och ändå redan har en dator att spela upp på.

Permalänk
Medlem

Det går utmärkt att koppla 2 skärmar till en mac mini

Permalänk
Medlem

Jag gissar att du ska ställa datorn någon annanstans ihop med den mindre skärmen, annars som de andra sa, koppla in båda till minin.

En ATV funkar utmärkt med netflix och youtube, frågan är vad "och liknande" är.
Film via mirroring från macen blir oftast lite ryckigt om du försöker spela upp film, men beroende på format finns det program som löser det.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."