Misstänker defekt RAM

Permalänk

Misstänker defekt RAM

Hej!

Har stött på lite problem med min Mac: Under flertals tillfällen om dagen kraschar Flash vid uppspelning av videor (Youtube). Firefox samt andra program (t.ex Audirvana) har också vid olika (dock mycket mindre frekvent jämfört med Flash) kraschat. även två "Kernel Panics" har inträffat sedan datorn köptes. Jag själv misstänker att någon RAM-sticka är defekt, då dem ej är Apples originalminnen, utan installerade i efterhand.

Någon som vägleda mig om hur jag kan ta reda på om det är just RAM:en som är problemet, samt i så fall vilken specifik sticka? Tydligen ska Mac ha en inbyggd RAM-test, dock har jag ej lyckats få igång den. Memtest har jag hört talas om, dock är jag ej insatt i hur man går tillväga för att installera den på en "bootbar" USB-sticka.

Tack på förhand!

Visa signatur

| Retina iMac - 2014 | Intel Core i7 Quad Core - 4,0 GHz | 32GB RAM (Crucial Ballistix Sport 1866 MHz SODIMM) | AMD Radeon R9 M295X 4GB GDDR5 | 1TB SSD | LaCie D2 Thunderbolt 4TB | ASUS BW-12D1S-U (Blu-ray-brännare) | Apple Time Capsule 3TB | Denon DA-300USB (DAC) | Denon AH-D7000 | Logitech Z2300 (2.1) |

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk

Inlägget är från 2011. Är du säker på att programmet fungerar med Yosemite?

Visa signatur

| Retina iMac - 2014 | Intel Core i7 Quad Core - 4,0 GHz | 32GB RAM (Crucial Ballistix Sport 1866 MHz SODIMM) | AMD Radeon R9 M295X 4GB GDDR5 | 1TB SSD | LaCie D2 Thunderbolt 4TB | ASUS BW-12D1S-U (Blu-ray-brännare) | Apple Time Capsule 3TB | Denon DA-300USB (DAC) | Denon AH-D7000 | Logitech Z2300 (2.1) |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sötpotatis:

Inlägget är från 2011. Är du säker på att programmet fungerar med Yosemite?

Porten är ifrån 2008. originalet från 99. prova.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.