Verktyg Visningsval
2012-04-20, 00:06   #781

mangemongen

Medlem

Plats: Luleå

Registrerad: jul 2007

Sålde min MBP för några veckor sen. Så jävla underbart att vara tillbaka till Windows. Herregud. Stop this shit.
mangemongen är inte uppkopplad
2012-04-27, 00:44   #782

Skrotnisse92

Medlem

Skrotnisse92s avatar

Registrerad: aug 2011

Om jag installerar hackintosh med kakewalk, kan jag ha det på en ide hdd?
2012-05-03, 13:52   #783

Anton_Jae

Medlem

Plats: Örebro

Registrerad: jul 2011

Hej!

Undrar om jag kan installera MAC OSX på min dator:

Gigabyte 990FXA-ud3 + AMD Phenom II 975 BE.

Undrar om det ens funkar att installera? I så fall hur? Har en 80GB HDD som jag kan använda som OS HDD hade jag tänkt!

Funkar det med drivers sen? Sitter med ett AMD 6770, kort och vill gärna kunna köra CSS och SC2 på datorn, har sett att det går att spela på
MAC, men undrar då om jag kan?

Tacksam för svar! Är en riktig noob, så inget för avancerat
Surfplatta: iPad mini 16GB WIFI
Konsol= Xbox 360 E
Anton_Jae är uppkopplad nu
2012-05-03, 20:12   #784

AnnCCarlsson

Medlem

AnnCCarlssons avatar

Plats: Verkstaden

Registrerad: mar 2012

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Anton_Jae Visa inlägg
Hej!

Undrar om jag kan installera MAC OSX på min dator:

Gigabyte 990FXA-ud3 + AMD Phenom II 975 BE.
Jaag googlade lite och hittade bland annat följande:
http://www.osx86.net/amd-processors/...90fxa-ud3.html

Jag är själv inne på min ungefär tionde Hackintosh och min erfarenhet är att det är betydligt lättare att få allt att funka på en Intelmaskin jämfört med en AMD. Men hittar man en komplett installationsanvisning för sitt moderkort så är det inte omöjligt ens för en nybörjare att få igång en maskin med OSX.
Finliret, dvs att få ljud och nätverk och olika grafikupplösningar samt viloläge och USB-3 att funka kan ofta vara lite trixigt.

Googla på ditt moderkorts beteckning + OSX (eller OSX86 eller hackintosh) och försök hitta en så komplett beskrivning som möjligt. Skaffa sedan en polare som har en Mac eller en Hackintosh och som kan hjälpa dig att göra start/installationsskivor eller preparera en USB-sticka. De som har (har installerat) en Hackintosh är ofta mera kunniga på detta än de som kör äkta Mac.
Moderkort: Gigabyte Z68AP-D3 CPU: Intel Core i7 2600K Grafik: ASUS Radeon HD 6870 1GB Minne : Corsair 8GB (2x4096MB) Vengeance Blue OS-diskar: 2 x Seagate Momentus XT 7200 500GB Chassi : Silverstone HTPC (modifierat) Nätdel: Corsair 600W Operativsystem: OSX 10.7.3 Lion och Windows 7 Hoj: FLHRCI
AnnCCarlsson är inte uppkopplad
2012-05-03, 20:37   #785

Anton_Jae

Medlem

Plats: Örebro

Citat:
Ursprungligen inskrivet av AnnCCarlsson Visa inlägg
Jaag googlade lite och hittade bland annat följande:

Jag är själv inne på min ungefär tionde Hackintosh och min erfarenhet är att det är betydligt lättare att få allt att funka på en Intelmaskin jämfört med en AMD. Men hittar man en komplett installationsanvisning för sitt moderkort så är det inte omöjligt ens för en nybörjare att få igång en maskin med OSX.
Finliret, dvs att få ljud och nätverk och olika grafikupplösningar samt viloläge och USB-3 att funka kan ofta vara lite trixigt.

Googla på ditt moderkorts beteckning + OSX (eller OSX86 eller hackintosh) och försök hitta en så komplett beskrivning som möjligt. Skaffa sedan en polare som har en Mac eller en Hackintosh och som kan hjälpa dig att göra start/installationsskivor eller preparera en USB-sticka. De som har (har installerat) en Hackintosh är ofta mera kunniga på detta än de som kör äkta Mac.
Tacksam för svar!

har fått Mac OSX Leopar tror jag det är bränt på en skiva som jag ska installera säger han, men ska göra som du sa!
Anton_Jae är uppkopplad nu
2012-05-04, 00:21   #786

PepeMint

Medlem

Plats: Uppsala

Registrerad: jun 2010

Hej!

Har tidigare haft ett 10.6.8 system som fungerat perfekt:

Asus px58d-e
i7 930
12 gb ram
5770 1gb

Har nu bytt grafikkort till 7970 och när jag ominstallerade min hackintosh så fick jag konstiga boot-meddelanden efter Multibeast(Chimera) installationen. Eftersom jag vet att alla andra komponenter fungerar betyder det att jag inte har rätt drivrutiner till 7970:t.

Finns det drivrutiner till 7970 som funkar till 10.6.8?

Mvh Robert
PepeMint är inte uppkopplad
2012-05-04, 12:50   #787

Hyponotic

Medlem

Plats: Trollhättan

Registrerad: sep 2004

Hej,

hittar inte riktigt rätt i djungeln men jag börjar med hw:

i3 2125
Asus V-P8H67E
8GB Ram
GTS 450
Samsung 830 SSD

Tänkte köpa Snow Leopard och funderade på om det gick att installera utan att ha hjälp ifrån någon som redan har osx installerat. Kanske har jag redan läst svaret någonstans.. men jag är osäker. Tacksam för hjälp.

Mvh
Hyponotic är uppkopplad nu
2012-05-04, 15:54   #788

AnnCCarlsson

Medlem

AnnCCarlssons avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Hyponotic Visa inlägg
Hej,

hittar inte riktigt rätt i djungeln men jag börjar med hw:

i3 2125
Asus V-P8H67E
8GB Ram
GTS 450
Samsung 830 SSD

Tänkte köpa Snow Leopard och funderade på om det gick att installera utan att ha hjälp ifrån någon som redan har osx installerat. Kanske har jag redan läst svaret någonstans.. men jag är osäker. Tacksam för hjälp.

Mvh
Din hårdvara bör funka utan större problem (jag har inte installerat det nätverkskort du har på ditt mb, men det borde inte vara någara problem).

Det är riktigt bökigt att göra en OSX-skiva bootbar utan en Mac. Det finns mycket färdiga verktyg för Mac men så vitt jag vet inga sådana för PC (Windows). Det finns färdiga ISO-filer(bootbara installationsskivor för PC) att ladda ner men det är ju att betrakta som piratkopiering.
Ett litet krux med alla Hackintosh är att de innebär ett brott mot licensavtalet för OSX. Programvaran får bara installeras på hårdvara som levererats av Apple. Om man bryter mot licensavtalet riskerar man att Steven Jobs kommer och spökar, eller kanske något ännu värre...
Moderkort: Gigabyte Z68AP-D3 CPU: Intel Core i7 2600K Grafik: ASUS Radeon HD 6870 1GB Minne : Corsair 8GB (2x4096MB) Vengeance Blue OS-diskar: 2 x Seagate Momentus XT 7200 500GB Chassi : Silverstone HTPC (modifierat) Nätdel: Corsair 600W Operativsystem: OSX 10.7.3 Lion och Windows 7 Hoj: FLHRCI
2012-05-04, 17:35   #789

Hyponotic

Medlem

Plats: Trollhättan

Registrerad: sep 2004

Citat:
Din hårdvara bör funka utan större problem (jag har inte installerat det nätverkskort du har på ditt mb, men det borde inte vara någara problem).

Det är riktigt bökigt att göra en OSX-skiva bootbar utan en Mac. Det finns mycket färdiga verktyg för Mac men så vitt jag vet inga sådana för PC (Windows). Det finns färdiga ISO-filer(bootbara installationsskivor för PC) att ladda ner men det är ju att betrakta som piratkopiering.
Ett litet krux med alla Hackintosh är att de innebär ett brott mot licensavtalet för OSX. Programvaran får bara installeras på hårdvara som levererats av Apple. Om man bryter mot licensavtalet riskerar man att Steven Jobs kommer och spökar, eller kanske något ännu värre...
På så vis, men då kan jag köpa det med gott samvete ändå. Tack
Hyponotic är uppkopplad nu
2012-05-04, 23:43   #790

AnnCCarlsson

Medlem

AnnCCarlssons avatar

Citat:
Jag googlade lite och hittade bland annat följande:
Sorry, jag läste inte igenom allt vad som fanns att läsa i länken ovan. Om man läser allt så framgår det att det inte funkar att köra OSX på 990FXA-UD3 hur som helst. Bland annat måste man köra hårddisken i ATA-mode eftersom det inte finns någon kext för att köra i ACHI-mode med det chipset som finns på brädan.
2012-05-10, 00:36   #791

dumle174

Medlem

dumle174s avatar

Plats: Uppsala

Registrerad: nov 2011

Hej! Nu är det så att jag jobbar mycket i mediaprogram osv. Jag skulle vilja veta om min dator kan köra osx. Och om den kan. om nån kan länka tutorial. Vi har en minimac late2009 som HTPC och den fungerar strålande bra.
Mina specs är : Amd Athlon 2 x4 640 3.0GHZ, Asrock M3N78D AM3, Nvidia GF 9600GT 1024MB, 2 st seagate barracuda, och till sist ett fractal design nätagg på 500W. Skulle vara trevligt med snabbt svar och citera gärna.
Tack Sweclockers!
2012-05-10, 09:11   #792

AnnCCarlsson

Medlem

AnnCCarlssons avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av dumle174 Visa inlägg
Mina specs är : Amd Athlon 2 x4 640 3.0GHZ, Asrock M3N78D AM3, Nvidia GF 9600GT 1024MB, 2 st seagate barracuda, och till sist ett fractal design nätagg på 500W. Skulle vara trevligt med snabbt svar och citera gärna.
Rent generellt kan man säga att det är lättare att få i gång en Hacktntosh ju mera lik en äkta Mac den är.
Ditt projekt har en processor, ett chipset, ljudkretsar och nätverk som normalt inte återfinns i en Mac. Utan att vara taskig så skulle jag avråda från att försöka att bygga en maskin för OSX med din hårdvara som första Hackintoshprojekt. När jag googlar hittar jag ingen komplett beskrivning för din hårdvara (jag förmodar att du kollat själv).

Mitt råd är att du köper en Intelprocessor och ett moderkort med Intel chipset och plockar över dina andra grejor. Det är inget som hindrar att du köper begagnat och du har ju alltid själv möjlighet att sälja din processor och moderkort om du har en snäv budget. Innan du slår till så kolla gärna genom att googla på moderkortsnamn och OSX86 eller Hackintosh.
2012-05-10, 18:31   #793

Dava

Medlem

Davas avatar

Plats: Skåne

Registrerad: feb 2002

Citat:
Ursprungligen inskrivet av dumle174 Visa inlägg
Hej! Nu är det så att jag jobbar mycket i mediaprogram osv. Jag skulle vilja veta om min dator kan köra osx. Och om den kan. om nån kan länka tutorial. Vi har en minimac late2009 som HTPC och den fungerar strålande bra.
Tack Sweclockers!
Precis som AnnC skrev så är det betydligt smartare att satsa på en Intel-maskin. Har du en snäv budget behöver det inte vara några problem. Ditt grafikkort bör fungera OOB, jag antar att du har DDR3 minnen, likaså kan du återanvända hårddisken.

Det du behöver köpa för att få OSX att fungera är alltså en Intel-processor och ett nytt moderkort!

Har du riktigt tajt budget så råder jag dig att satsa på en Celeron G530, kostar under 400 kr och är riktigt kompetent, två kärnor och 2MB cache.
Har du mer pengar kan du så klart köpa dyrare processor... Pentium är så klart ett bra val det också..
Billigaste välfungerande moderkortet borde vara http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=838963
Nästan alla Gigabytekort fungerar utmärkt, men de som har kommit ut i rev. 2.0 eller senare kräver en del extraarbete.
Jag rekommenderar kort med H61 eftersom de fungerar bäst i förhållande till pris. Varför betala extra för funktioner man inte använder?

Bra tutorial kan du hitta här: http://tonymacx86.blogspot.se/2011/1...ion-using.html

Lycka till!
2012-05-10, 23:06   #794

Geffel

Medlem

Plats: Uddevalla

Registrerad: jan 2011

Tjennare! har kollat lite ifall det går att installera Mac os på min dator.

Jag sitter för närvarande på windows 7 64bit och kan man installera Mac os på en annan partition av hårddisken och sedan kunna välja mellan vilket operativsystem man ska boota ifrån? Ungefär som att dualboota Windows på en Mac?
Mac OS som jag har är Snow leopard 10.6

Hårdvaran i datorn:
Gigabyte P55A-UD4
Intel core I5 750
4 Gigabyte minne
ATI radeon 6950 Crossfire

Ifall det här funkar vet någon en bra guide som man kan använda sig utav?

Tackar på förhand för svar.
CPU:Intel Core i5 4670K @stock Mobo:MSI z87 G-45 GPU:MSI GeForce GTX 780 3GB Minne:Corsair Vengeance 1600Mhz 2x4GB HDD:Samsung 103SJ 1Tb SSD:Samsung 830 128GB PSU:Fractal Design 650Watt Chassi:Fractal Design Define R3 Vit
http://surfburken.se MC server: minecraft.surfburken.se
Geffel är inte uppkopplad
2012-05-11, 06:28   #795

Dava

Medlem

Davas avatar

Nja, det ska gå att köra dual boot från samma hårddisk men det ska vara ett väldigt jobb att få det att fungera, de använder olika partioneringstabeller, så jag vet faktiskt inte alls hur man får det att fungera... Det smidigaste sättet är att installera win 7 på en hårddisk sedan montera ur den och installera OSX på en annan, när du sedan startar datorn med båda hårddiskarna kommer du att få välja vilken hårddisk som ska användas i Chimera (loader som krävs för att starta OSX), på så sätt kan du alltid välja vilket operativsystem som ska köras!

Tänk på att OSX kan läsa NTFS men inte skriva till det medan Windows varken kan läsa eller skriva till HFS+
Du kan alltså komma åt dina filer på Windows hårddisken från OSX men inte tvärt om :/

Här finns en bra guide: http://tonymacx86.blogspot.se/2011/1...ion-using.html
Otroligt enkel installation om du följer guiden. Du har dessutom turen att ha ett moderkort som har en förkonfigurerad DSDT!

Grattis och lycka till!
2012-05-11, 11:15   #796

Geffel

Medlem

Plats: Uddevalla

Registrerad: jan 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Dava Visa inlägg
Nja, det ska gå att köra dual boot från samma hårddisk men det ska vara ett väldigt jobb att få det att fungera, de använder olika partioneringstabeller, så jag vet faktiskt inte alls hur man får det att fungera... Det smidigaste sättet är att installera win 7 på en hårddisk sedan montera ur den och installera OSX på en annan, när du sedan startar datorn med båda hårddiskarna kommer du att få välja vilken hårddisk som ska användas i Chimera (loader som krävs för att starta OSX), på så sätt kan du alltid välja vilket operativsystem som ska köras!

Tänk på att OSX kan läsa NTFS men inte skriva till det medan Windows varken kan läsa eller skriva till HFS+
Du kan alltså komma åt dina filer på Windows hårddisken från OSX men inte tvärt om :/

Otroligt enkel installation om du följer guiden. Du har dessutom turen att ha ett moderkort som har en förkonfigurerad DSDT!

Grattis och lycka till!
Ok, så det lättaste sättet att ha båda Operativsystemen på datorn blir alltså att använda sig utav två olika hårddiskar. Får se ifall jag kanske hittar någon äldre Hdd hemma.
Geffel är inte uppkopplad
2012-05-11, 13:24   #797

Dava

Medlem

Davas avatar

Ditt grafikkort kräver lite extra arbete. Men som tur är så finns det många som har gjort det hela tidigare

Se här: http://tonymacx86.com/viewtopic.php?f=169&t=42136
2012-05-11, 16:04   #798

Mowge

Medlem

Plats: Linköping

Registrerad: dec 2011

Lyckades få in OS X på:

Sabertooth X79
3930K
32GB RAM
GTX 470

Svarar gärna på frågor angående installationen! Den skedde förhållandevis smärtfritt, och det mesta verkar fungera fint.

Enda strulet jag haft är med ljud input, får kernel panic så fort jag försöker aktivera min mic. Någon som har någon ide om varför? Har testat med lite olika kextar osv, dock utan resultat. Ljud ut fungerar klockrent.
Mowge är inte uppkopplad
2012-05-11, 17:47   #799

AnnCCarlsson

Medlem

AnnCCarlssons avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Dava Visa inlägg

Grattis och lycka till!
Jag kör just nu med en dator som dubbelbootar OSX och Windows 7 från samma disk med hjälp av bootloadern Cameleon.

Med hjälp av gratisprogrammet NTFS-3G kan du både skriva och läsa NTFS från din OSX-maskin.

Enda kruxet med installationsguiden ovan är att du måste ha tillgång en Mac eller Hackintosh för att preparera en usb-pinne för installationen.

Senast redigerad av AnnCCarlsson 2012-05-11 klockan 18:11.
2012-05-11, 18:00   #800

AnnCCarlsson

Medlem

AnnCCarlssons avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Geffel Visa inlägg
Ok, så det lättaste sättet att ha båda Operativsystemen på datorn blir alltså att använda sig utav två olika hårddiskar. Får se ifall jag kanske hittar någon äldre Hdd hemma.
Det är en god idé att ha två separata diskar, i vart fall om man är ovan att installera OSX och har begränsad erfarenhet av programmet Skivhantering.
I synnerhet gäller detta om man tänker använda sin ordinarie Windows-hårddisk. Fipplar man lite i Skivhanterarem så kan man lätt sabba hela sin gamla Windowsinstallation. Av denna anledning så är det också säkrast att bara ha en hårdisk i datorn under själva installationen av OSX.

Har man sedan exempelvis Cameleon som bootloader på sin OSX installation så hittar den en installation med Windows även om den ligger på en annan hårddisk. Det fina är att du inte behöver installera en enda byte på disken där du har Windows för att bootloadern ska hitta den.

Senast redigerad av AnnCCarlsson 2012-05-11 klockan 21:27.
2012-05-11, 21:41   #801

the_raz

Medlem

the_razs avatar

Plats: Kramfors

Hej, jag har den senaste veckan förgäves försökt att installera 10.6.3 Snow Leopard på min PC. Jag använder den senaste iBoot programvaran och har en köpt Snow Leopard Retail DVD.
Här är det felmeddelande jag får när jag kör installationen i "-x -v" mode. Har även testat att köra i PCIRootUID=1 och då är det bara en rad som kontinuerligt upprepas där det står något om BSD (kan ta reda på exakt senare).

Här är mina datorspecs:
CPU: Intel i7 2600k 3,4GHz
GRAPHICS: ATI RADEON 4850 1024MB
RAM: CORSAIR VENGEANCE 2x4GB 1886MHz
MOTHERBOARD: ASRock FATAL1TY Z68 GEN3 PROFESSIONAL
SSD(WIN7 SYSTEM): CORSAIR SSD FORCE3 120GB
HD(MENT FOR OSX): Seagate Momentus 5400.6 ST9500325AS 500GB
HD(USED IN WINDOWS 7)robably a Seagate ST2000DL001 (9VT156) 2TB 5900 RPM 32MB Cache SATA 3.0Gb/s 3.5" Internal Hard Drive
dvd-läsare:IHAS124-19
Några förslag?
• Intel i7 2600K @ 4.3GHz • ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 • 8GB Corsair Vengeance • Corsair SSD Force 3 Series 120GB • Win 7 64-bit • Corsair TX 850W • Corsair Graphite 600T Vit • Corsair Cooling Hydro H80
the_raz är inte uppkopplad
2012-05-11, 22:40   #802

AnnCCarlsson

Medlem

AnnCCarlssons avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av the_raz Visa inlägg
Hej, jag har den senaste veckan förgäves försökt att installera 10.6.3 Snow Leopard på min PC. Jag använder den senaste iBoot programvaran och har en köpt Snow Leopard Retail DVD.
Här är det felmeddelande jag får när jag kör installationen i "-x -v" mode. Har även testat att köra i PCIRootUID=1 och då är det bara en rad som kontinuerligt upprepas där det står något om BSD (kan ta reda på exakt senare).
http://i.imgur.com/1rXJI.jpg

Här är mina datorspecs:
CPU: Intel i7 2600k 3,4GHz
GRAPHICS: ATI RADEON 4850 1024MB
RAM: CORSAIR VENGEANCE 2x4GB 1886MHz
MOTHERBOARD: ASRock FATAL1TY Z68 GEN3 PROFESSIONAL
SSD(WIN7 SYSTEM): CORSAIR SSD FORCE3 120GB
HD(MENT FOR OSX): Seagate Momentus 5400.6 ST9500325AS 500GB
HD(USED IN WINDOWS 7)robably a Seagate ST2000DL001 (9VT156) 2TB 5900 RPM 32MB Cache SATA 3.0Gb/s 3.5" Internal Hard Drive
dvd-läsare:IHAS124-19
Några förslag?
Vid en snabbkoll av moderkortets specifikationer så hittar jag inget som direkt borde kunna strula till det.

Mitt första råd är att du börjar med att koppla ur alla diskar som inte behövs för OSX (om du installerar från USB så koppa bort DVD:n också fast den brukar iofs inte strula så ofta men ändå.

Vilka inställningar har du gjort i BIOS?
Har du följt installationsanvisningen och ställt in BIOS enligt den, och har du någon länk till installationsanvisningen så att vi kan kolla?
2012-05-24, 13:18   #803

Jukkis

Medlem

Plats: FINLAND

Registrerad: nov 2004

Hej!

Jag tänkte nu sätta ihop en hackintosh, men vet inte vad som har hänt på sista tiden.

Jag väntade rätt länge på att Ivy Bridge skulle komma, och har nu hört att den blir varm vid klockning.
Jag vill kunna klocka utan problem, så jag tänkte välja Sandy Bridge.

Om jag nu väljer i7 2600K, så verkar Gigabytes GA-Z68X-UD3H-B3 vara ett beprövat val.
Var det något konstigt med versionerna på detta mb?
Är jag på rätt spår nu? Eller bör jag välja ngt annat.

Hur mycket minne behöver jag, och sort?

Är det Intel som gäller beträffande SSD?

Förslag på bra grafik-kort?

Vilken power supply är bra?

Tacksam för svar.
2012-05-24, 17:40   #804

AnnCCarlsson

Medlem

AnnCCarlssons avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Jukkis Visa inlägg
Om jag nu väljer i7 2600K, så verkar Gigabytes GA-Z68X-UD3H-B3 vara ett beprövat val.
Var det något konstigt med versionerna på detta mb?
Är jag på rätt spår nu? Eller bör jag välja ngt annat.

Hur mycket minne behöver jag, och sort?

Är det Intel som gäller beträffande SSD?

Förslag på bra grafik-kort?

Vilken power supply är bra?

Tacksam för svar.
GA-Z68X-UD3H-B3 rev 1.3 har stöd för PCI Express 3.0 under förutsättning att du kör med 22nm processor. Men eftersom du ska köra med Sandy Bridge så spelar det ju ingen roll. Men köper du en bräda rev. 1.0 så se till att du får ett bra pris.

Hur mycket minne du behöver beror ju på vilka program du tänker köra. För de flesta räcker det bra med 8GB för att köra OSX och det är ju inga problem att peta in två stickor till om det skulle visa sig att det behövs.

Jag har en Intel SSD i min bärbara jobbdator och den funkar toppen. I min privata MBP har jag en OCZ av tidig modell och den har varit lite strulig, men efter senaste uppdateringen av mjukvara så verkar den också funka perfekt.

Mitt ASUS 6870 funkar klockrent men egentligen så går det bra att köra de flesta OSX-program med ett enklare grafikkort men jag ville ha ett kort som funkar bra utan att kosta skjortan när jag kör Windows (spel) på min maskin. Om du väljer att installera OSX mha Kakewalk www.kakewalk.se så kan det ju vara lämpligt att kolla in vilka grafikkort som är kompatibla om du vill slippa extra handpåläggning efter installationen.

Min maskin drar aldrig över 400W när jag kör CPU:n i 4,3GHz men med ett annat grafikkort så kan ju effektförbrukningen bli högre. Köp inte nätdel för högre effektbehov än du behöver utan satsa på kvalité i stället.
2012-05-27, 19:32   #805

Dava

Medlem

Davas avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Jukkis Visa inlägg
Jag tänkte nu sätta ihop en hackintosh, men vet inte vad som har hänt på sista tiden
....
Tacksam för svar.
Jag kör det i sign med Unibeast från Tonymacx86 kan verkligen rekommendera Crucials M4!

Unibeast (Tonymacx86.com) ger dig en kanonsmidig installation och ett bra forum för eventuella frågor! Titta här för köpråd: http://tonymacx86.com/viewforum.php?f=22

För effektbehov så kan du titta här: http://extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp
Tänk på att verkningsgraden blir sämre ju större skillnad det är mellan använd effekt och nätaggregatets maxeffekt!
2012-05-30, 08:40   #806

goodnoah.com

Medlem

goodnoah.coms avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: okt 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Geffel Visa inlägg
Tjennare! har kollat lite ifall det går att installera Mac os på min dator.

Jag sitter för närvarande på windows 7 64bit och kan man installera Mac os på en annan partition av hårddisken och sedan kunna välja mellan vilket operativsystem man ska boota ifrån? Ungefär som att dualboota Windows på en Mac?
Mac OS som jag har är Snow leopard 10.6

Hårdvaran i datorn:
Gigabyte P55A-UD4
Intel core I5 750
4 Gigabyte minne
ATI radeon 6950 Crossfire

Ifall det här funkar vet någon en bra guide som man kan använda sig utav?

Tackar på förhand för svar.

Crossfire kommer inte att fungera
Gigabyte P55 UD6 - Intel Core I7 875K- BenQ24 - Fractal Design Define R2 Titan - 4x2GB DDR3 Corsair Dominator - Asus A -OCZ (PSU) 700W - Asus EAH 5850 - Corsair Hydro H50 - hackintosh -Windows-7 Ultimate + en massa be-quiet Noise Absorber Kit.
goodnoah.com är inte uppkopplad
2012-05-30, 13:44   #807

Lasse.L

Medlem

Lasse.Ls avatar

Plats: Malmö

Registrerad: maj 2005

Har börjat stöta på patrull med min hackintosh.
Sleep fungerar inte längre, så när datorn går ner i viloläge kan jag inte väcka den igen.
Låter jag datorn stå igång ett tag så hänger den sig med det vanliga meddelandet: Starta om datorn bla. bla bla.
Får ingen kernel panic utan den bara hänger sig.
Kan man få ut någon matnyttig info någonstans? Någon form av felkod?
2012-06-09, 23:09   #808

Frystpingvin

Medlem

Frystpingvins avatar

Plats: Linköping

Registrerad: mar 2011

Hej!

Funderar på att fixa OS X på datorn nu när jag ska införskaffa mig en ny SSD. Har läst en del om Sabertooth P67 och hackintosh och det verkar som det är ett skapligt kort att basera hackintosh på. Men hur kommer det fungera med resten av mina komponenter?
Moderkort: ASUS Sabertooth P67
CPU: Intel Core i5 2500K @ 4GHz
Grafik: ASUS Radeon HD 6870 1GB
Minne : Corsair 8GB Vengeance 1600MHz
Lagring: Samsung 830 128GB

Hur kommer det fungera om jag har en separat lagringsdisk för bilder, filmer dokument etc., kommer det gå att komma åt filerna från både Windows och OS X då?
Hur reagerar OS X på ljudkort? Funderar på att köpa ett ASUS Xonar Essence STX men har läst att det inte fungerar med OS X, vet ni något motsvarande ljudkort som fungerar med OS X isf?
Fungerar hackintosh med dubbla skärmar (den ena är 16:10 o den andra 16:9)?

Kanske kommer på fler frågor efterhand, tackar på förhand!

Senast redigerad av Frystpingvin 2012-06-09 klockan 23:15.
Frystpingvin är inte uppkopplad
2012-06-11, 13:22   #809

Dava

Medlem

Davas avatar

Jag vet inte något om ljudkort, men i övrigt ska dina komponenter fungera bra. Titta lite på tidigare inlägg ovanför ditt eget så får du nog svar på det mesta!
2012-06-12, 16:25   #810

GranathJr

Medlem

Registrerad: jun 2012

Hej!

Jag undrar om jag kommer att kunna installera en Hackintosh med dessa specs? Sedan så undrar jag också om jag kommer att kunna ha Windows 7 på en packition?

Moderkort: Asus P8Z68-V LX

Grafikkort: HD 5850

Processor: Intel 2500k

Minne: 8Gb
GranathJr är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker