Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Json_81
Vet inte om jag inbillar mig, men lär sig inte spotlight det?
Känns så iaf

Ska ge QS en chans men sist jag testade det kändes det bara överflödigt.
Spotlight lär sig i viss mån. Men det verkar svårt att lära Spotlight program som ska startas med endast en bokstav, bland annat.
Så QS har jag lärt en massa program som jag bara behöver en bokstav för att öppna. S för Safari, T för Transmission, F för Firefox osv. Spotlight insisterar på att Skype ska öppnas med "S". QS verkar smartare helt enkelt.
Att du såg Quicksilver som överflödigt är inte så konstigt. Startar man bara program eller söker efter en fil duger Spotlight bra. Spotlight och QS är egentligen två olika typer av program.
Den stora skillnaden är att QS inte bara hittar saker, utan även kan göra något med dessa saker. Spotlight kan bara öppna något. Med QS kan jag öppna, flytta, kopiera, radera, döpa om, visa info, visa i mapp, arkivera, förhandsvisa en fil, mapp eller program. Jag har åtkomst till systeminställningspanelerna, samtliga programs menyobjekt, Safari-historik och -bokmärken, programåtgärder som Relaunch, Quit och Force Quit, 1Password-inloggningar, kontroll över iTunes-biblioteket, AirPort, utmatning av skivor m.m. QS har också koll på det programmet kallar "proxy object", saker som ändras med tiden som t.ex. Current application, previous application, current document, Finder selection, Visible applications.
Allt endast med några få knapptryckningar. Efter ett tag, runt tre-fyra månader, kanske man till och med vågar skapa sina egna triggers, det är då den verkliga magin börjar.

Rita en cirkel och logga in på Sweclockers i vilken webbläsare som helst är ett exempel på trigger.
Och, viktigast av allt. Dumpa default-interfacet från ca 2006 och använd BezelHUD istället. Standardikonen för åtgärden "Open" bytes också med fördel ut mot "Öppna i Finder-ikonen" som finns någonstans i System/Library
Men nu är vi off-topic.