Om Olle i tidningen "Bra skärmar istheshit" som testat 25000 skärmar säger att en modell är bajs, men x-antal olika användare med olika åldrar och bakrund säger att den är bra. Vem lyssnar man på?
Lyssnar man på Olle, som kan vara sponsrad, faller man för säljsnack och är lika lättlurad som Rödluvan. Lyssnar man däremot på användarkommentarer på vitt skillda forum, köper en och testar själv har man gått den enda vägen som betyder något.
Jag har ALDRIG köpt något i hela mitt liv pga ett eller två tester från några erkänt duktiga geeks. Jag lyssnar, letar efter felrapporteringar, användarupplevelser och främst min egen upplevelse.
Ett test är ett test och inget facit.
Gordon Ramsey skulle aldrig stoppa mina bacon och spagettis i munnen och njuta. Betyder det då att jag ska sluta gilla mina bacon och spagettis?
Mitt råd är att du köper en och testar. Är den dålig, enligt dina kriterier, åberopar du distansavtalslagen och häver köpet inom 14-dagar.
Lycka till nu med köpet.
Skickades från m.sweclockers.com
EDIT: Glömde nämna att referenserna angående färgerna är mina egna ögon. De är dem jag använder för det mesta när jag sitter framför skärmen.