Hazro HZ30Wie (splitterny 30 tummare)

Permalänk
Medlem

Hazro HZ30Wie (splitterny 30 tummare)

Nu har Hazro släppt en splitterny 30 tummare 16:10 och 2560x1600. Obs den är ny alltså släppt 2012.

Länk:

http://www.overclockers.co.uk/showproduct.php?prodid=MO-017-H...

Och här är en länk där folk diskuterar skärmen.

http://91.151.218.11/showthread.php?p=21082052

Permalänk
Medlem

Jävligt intressant till det priset.
Men vågar man beställa från OC.co.uk? Finns ju ett album här där en kille fick sin skärm kraschad. Vad gör man i ett sånt läge?

Visa signatur

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

--> Besök nya [B]groths.org[/B]

Permalänk

Order & RMA Tracking

har dom under kontakt iaf på sin sida så antar de dit man vänder sig

Visa signatur

|***<SÖDER BRÖDER GLÖDER>*| http://www.bajenfans.se|*<SÖDER BRÖDER GLÖDER> *** |
|* Cornelis Vreeswijk den största svenska trubaduren genom tiderna http://www.cornelis.nu |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cindori:

Jävligt intressant till det priset.
Men vågar man beställa från OC.co.uk? Finns ju ett album här där en kille fick sin skärm kraschad. Vad gör man i ett sånt läge?

Den skärmen som var trasig hade en glasskiva men denna skärmen är matt.

Permalänk

funderar starkt själv på köpa en sån själv säg till när du fått din bilder och annat mumsigt vill ja glo på då

Visa signatur

|***<SÖDER BRÖDER GLÖDER>*| http://www.bajenfans.se|*<SÖDER BRÖDER GLÖDER> *** |
|* Cornelis Vreeswijk den största svenska trubaduren genom tiderna http://www.cornelis.nu |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bajenvraket:

funderar starkt själv på köpa en sån själv säg till när du fått din bilder och annat mumsigt vill ja glo på då

Jag ska inte köpa en , jag bara la ut länken som tips till folk som är sugna på en 30 tummare till bra pris.

Permalänk
Medlem

Hazro verkar haft lite skakig kvalitet - åtminstone på deras äldre grejer. Jag rekommenderar att hålla sig några månader och hålla koll på forumen och se om den har några barnsjukdomar först.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Hazro verkar haft lite skakig kvalitet - åtminstone på deras äldre grejer. Jag rekommenderar att hålla sig några månader och hålla koll på forumen och se om den har några barnsjukdomar först.

Vad för barnsjukdomar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Vad för barnsjukdomar?

Svårt att veta innan de inträffar
En del tidiga Hazroskärmar fick störningar i bilden pga dålig elektrisk isolering tror jag det var... En del hade dålig firmware som behövde uppdateras genom att lämna in skärmen. En del hade panelproblem osv... Tror det är nya ägare nu, men iallafall.

Överlag verkar kvalitetskontrollen på IPS-paneler rätt dålig och man bör räkna med att man kan vilja returnera en skärm pga trasiga pixlar, backlight bleeding, clouding, ojämna färger osv osv. Inte så smidigt att köpa utomlands då!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Svårt att veta innan de inträffar
En del tidiga Hazroskärmar fick störningar i bilden pga dålig elektrisk isolering tror jag det var... En del hade dålig firmware som behövde uppdateras genom att lämna in skärmen. En del hade panelproblem osv... Tror det är nya ägare nu, men iallafall.

Överlag verkar kvalitetskontrollen på IPS-paneler rätt dålig och man bör räkna med att man kan vilja returnera en skärm pga trasiga pixlar, backlight bleeding, clouding, ojämna färger osv osv. Inte så smidigt att köpa utomlands då!

Då måste jag ha haft en otrolig tur med min Dell U3011 för jag hade ingen ips glow, inga döda pixlar eller andra fel :D:D:D

Permalänk
Medlem

Det står på tft:s sida att dem snart kommer att släppa en recension av nya Hazro 30. Här kan ni kolla skärmen:

http://www.hazro.co.uk/

Permalänk
Medlem

En fråga, är det någon som köpt en Hazro direkt utav Hazro ? Tänker mäst på de problem som varit med Overclockers.co.uk ?

Visa signatur

| Intel Core i9-10900KF | MSI MAG Z490 Tomahawk | NZXT Kraken Z73 | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200Mhz | Gigabyte RTX 3080 AORUS MASTER | Fractal Design Define 7 TG B&W | ASUS ROG PG32UQ | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Medlem

Har nu köpt skärmen och haft några veckor.

Är det något ni undrar så fråga på!

Visa signatur

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

--> Besök nya [B]groths.org[/B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cindori:

Har nu köpt skärmen och haft några veckor.

Är det något ni undrar så fråga på!

Köpte du en ifrån OC eller Hazro direkt ?
Hur tycker du den känns ?

Visa signatur

| Intel Core i9-10900KF | MSI MAG Z490 Tomahawk | NZXT Kraken Z73 | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200Mhz | Gigabyte RTX 3080 AORUS MASTER | Fractal Design Define 7 TG B&W | ASUS ROG PG32UQ | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Medlem

Jag köpte från OC.
Den är super. Den är faktiskt tunnare än min gamla Samsung 24". Mycket gedigen, allt är i tung metall. Känns verkligen som kvalité. Skönt att knapparna är gömda bakom displayen så man bara lägger handen på sidan om den istället för att kladda på framsidan. Funkar utmärkt i BF3 också.

Visa signatur

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

--> Besök nya [B]groths.org[/B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cindori:

Jag köpte från OC.
Den är super. Den är faktiskt tunnare än min gamla Samsung 24". Mycket gedigen, allt är i tung metall. Känns verkligen som kvalité. Skönt att knapparna är gömda bakom displayen så man bara lägger handen på sidan om den istället för att kladda på framsidan. Funkar utmärkt i BF3 också.

Metall och inget plast?

Permalänk
Medlem

Den enda del jag hittat som är i plast på denna skärm är själva knapparna. Och de syns ju inte ens.

t.o.m foten är i solid metall, skulle man få den på tårna när man packar upp så skulle de krossas Väger typ 4kg.

Visa signatur

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

--> Besök nya [B]groths.org[/B]

Permalänk

Snygg var den ju inte iaf

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimbow1234:

Snygg var den ju inte iaf

Avundsjuk?

Vad kostade skärmen i svenska kronor? Det låter ju superlyxigt att den är i metall.

Permalänk
Skrivet av landahl:

Avundsjuk?

Vad kostade skärmen i svenska kronor? Det låter ju superlyxigt att den är i metall.

Avundsjuk på vad?
Kul att folk tror att man är avundsjuk så fort man inte tycker om något

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Medlem

Nu har det kommit en recension från tft central på denna skärmen.

http://www.tftcentral.co.uk/reviews/hazro_hz30wie.htm

Permalänk
Medlem

Duger, foten ser ut som någon billig plåtbit från Deltaco däremot

u3011 verkar fortfarande bäst i prisklassen när man läser testet, Hazro verkar aningen suddigare vid snabba panoreringar men samma ghosting i bägge fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Likvid:

Duger, foten ser ut som någon billig plåtbit från Deltaco däremot

u3011 verkar fortfarande bäst i prisklassen när man läser testet, Hazro verkar aningen suddigare vid snabba panoreringar men samma ghosting i bägge fall.

PWM flimmer testet lämnade även lite att önska. Helt klart känns U3011 som ett bättre köp förutom på input lag där Hazro'n bara har 4.0 ms, medan U3011 landar på hela 24.4 ms

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeepBlue:

PWM flimmer testet lämnade även lite att önska. Helt klart känns U3011 som ett bättre köp förutom på input lag där Hazro'n bara har 4.0 ms, medan U3011 landar på hela 24.4 ms

Sen är nog det där med inputlag individuellt hur man lägger märke till det. jag lägger märke till nada på min u3011. Jag tycker att denna nya 30 från Hazro verkar mycket intressant. Dels kostar den ca 7000 svenska kronor och det verkar vara ettt riktigt kvalitetsbygge.

Permalänk
Medlem

Den är 110% kvalité.

Skrivet av Likvid:

Duger, foten ser ut som någon billig plåtbit från Deltaco däremot

u3011 verkar fortfarande bäst i prisklassen när man läser testet, Hazro verkar aningen suddigare vid snabba panoreringar men samma ghosting i bägge fall.

När man hör "klonk klonk" när man slår knogen mot foten så är det verkligen ingen "deltaco"-känsla iaf
Hazron är ju överlägsen Dell'en när det kommer till input lag:

Jag dumpar lite bilder från TFTCentral här:

Visa signatur

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

--> Besök nya [B]groths.org[/B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cindori:

Den är 110% kvalité.

Hazro lider av en hel del kvalitetsproblem, snyggt förresten med en köksratt på stativet, budget budget...

Permalänk
Medlem

De har haft problem med DOA och liknande (på förra generationen), men det jag menade var att byggkvaliten är hög. Solid, stabil, ej plastig osv.

Vad spelar det för roll om det är en ratt eller inte? Baksidan står mot väggen. Med tanke på att den kan höjas/sänkas/vinklas mer än Dell Ultrasharp så verkar det vara en bra lösning!

Skrivet av landahl:

Avundsjuk?

Vad kostade skärmen i svenska kronor? Det låter ju superlyxigt att den är i metall.

Eftersom jag köpte på företaget betalade jag blotta ~6500:- inklusive frakt

Visa signatur

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

--> Besök nya [B]groths.org[/B]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cindori:

De har haft problem med DOA och liknande (på förra generationen), men det jag menade var att byggkvaliten är hög. Solid, stabil, ej plastig osv.

Vad spelar det för roll om det är en ratt eller inte? Baksidan står mot väggen. Med tanke på att den kan höjas/sänkas/vinklas mer än Dell Ultrasharp så verkar det vara en bra lösning!

Eftersom jag köpte på företaget betalade jag blotta ~6500:- inklusive frakt

fantastiskt bra pris, grattis.

Permalänk
Medlem

Jäklar va fin denna skärmen verkar va!

Två frågor bara.

Visst borde den vara fet för D3, den verkar ju ha bra respons och liten delay, bra för spel allround? Om jag köper blir det för D3 och bildredigering.

Och vad torde den landa på totalt? Om man köper den privat dvs. 7500:-? Förstår inte skattepåslagen riktigt....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enkei:

Jäklar va fin denna skärmen verkar va!

Två frågor bara.

Visst borde den vara fet för D3, den verkar ju ha bra respons och liten delay, bra för spel allround? Om jag köper blir det för D3 och bildredigering.

Och vad torde den landa på totalt? Om man köper den privat dvs. 7500:-? Förstår inte skattepåslagen riktigt....

Typ 7-8k.

Bara att ta priset (683 pund) lägga på 30 för frakt, och omvandla på forex.se
Inget annat tillkommer

Visa signatur

Hackintosh?
Mac OSX Tweaks/Hacks?

--> Besök nya [B]groths.org[/B]