Intressant skärm! Achieva Shimian QH270| $400 IPS 2560x1440 Korean Monitor

Permalänk
Medlem

Intressant skärm! Achieva Shimian QH270| $400 IPS 2560x1440 Korean Monitor

http://hardforum.com/showthread.php?p=1038465971#post10384659...
http://hardforum.com/showthread.php?p=1038448768#post10384487...
- http://www.overclock.net/t/1215866/r...#post_16537913

Någon som känner till denna?
Hög upplösning, billig, 85Hz med Ati eller 100 Hz för Nvidia, efter att man ändrat ett par inställningar!

Jag är ju ute efter högupplöst, mer än 1920x1200 pixlar, bra färger samt högre Hz än standard 60.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

http://hardforum.com/showthread.php?p=1038465971#post10384659...
http://hardforum.com/showthread.php?p=1038448768#post10384487...
- http://www.overclock.net/t/1215866/r...#post_16537913

Någon som känner till denna?
Hög upplösning, billig, 85Hz med Ati eller 100 Hz för Nvidia, efter att man ändrat ett par inställningar!

Jag är ju ute efter högupplöst, mer än 1920x1200 pixlar, bra färger samt högre Hz än standard 60.

Det är Catleap Q270 som klarar upp till 100 hz med Nvidia , Achieva Shimian gör det inte i skrivande stund. Är dock mera intresserad av Crossover serien i aluminium som skall börja säljas i slutet av denna vecka av en av dessa koreanska säljare (Dream-seller). Den har även mycket bättre fot som erbjuder tilt , pivot , swivel och höjdjusteringar till skillnad från Catleap och A.S som enbart har tilt funktion. Dock har ju A.S VESA monteringsmöjlighet så möjligheten finns ju att enkelt byta ut foten. Denna möjlighet finns även för Catleapen , men är dock lite krångligare att utföra eftersom skruvhålen för VESA inte är synliga utan att montera bort visa delar av plasthöljet på baksidan. Värt att notera att du tar en risk eftersom det skulle kosta dig runt 1300 kr att skicka tillbaka den till Sydkorea utifall att någonting inte fungerar som det skall. Å andra sidan har du råd med 3 st av dessa och kommer fortfarande undan billigare än om du skulle köpa en Apple Cinema display 27"

Hänvisar till mitt inlägg på overclockers.net där jag redogör för de olika Crossover modellerna.

http://www.overclock.net/t/1215866/reviewed-400-2560x1440-ips...

Permalänk
Avstängd

Vad jag har läst så ska det vara riktigt bra skärmar men man ska köpe den med utan tempered glass.

http://www.ebay.com/itm/ACHIEVA-Shimian-QH270-Lite-Quad-HD-25...

2700:- för en skärm med 2560x1440 och S-IPS panel är oslagbart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol:

Vad jag har läst så ska det vara riktigt bra skärmar men man ska köpe den med utan tempered glass.

http://www.ebay.com/itm/ACHIEVA-Shimian-QH270-Lite-Quad-HD-25...

2700:- för en skärm med 2560x1440 och S-IPS panel är oslagbart.

Det som gör den riktigt intressant är ju 85 Hz och 100 Hz möjligheter, det finns ju inga stora skärmar med den hastigheten.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

100Hz med S-IPS? Låter ju riktigt riktigt grymt. Nästan så man blir sugen (dock behövs åtminstone en Kepler GK104 uppgradering förrän det vore lönsamt för min del). ^^ Undrar vad den gör vid 1920x1080? 120Hz? Ifall den klarar ännu högre hertz vid 1920x1080 hade jag personligen använt den uppösningen hellre.

Visa signatur

Intel® Core i7-13700K @ 5.7/5.6GHz | ASRock Z690 Extreme | G.Skill Trident Z 32GB @ DDR4-3400 CL14 | Samsung EVO series M.2 + Sata SSDs 2TB | Intel Arc A750 | SuperFlower Titanium 1000W | Gigabyte M32Q 32"/1440p 165Hz | Arctic Freezer II 360 AIO | Phanteks P500A D-RGB | Windows 10 & 11 x64 Professional

Permalänk
Medlem

Sjukt billigt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kol:

Vad jag har läst så ska det vara riktigt bra skärmar men man ska köpe den med utan tempered glass.

"med utan" ... helskön meningsbyggnad (inget illa ment!)

Skrivet av kol:

2700:- för en skärm med 2560x1440 och S-IPS panel är oslagbart.

Absolut! Fast hur är det, kan det inte bli moms/tull på det sen? ... plus att man har ju inga garantier.

Skrivet av IceDread:

Det som gör den riktigt intressant är ju 85 Hz och 100 Hz möjligheter, det finns ju inga stora skärmar med den hastigheten.

Riktigt spännande och klart positivt att skärmen klarar det, fast jag undrar hur stor skillnad det egentligen ger, när själva responstiden på panelen ska vara ganska långsam av vad jag läste på hardocp. (ToastyX jämförde med en 14ms NEC-panel)

Skrivet av RPGWiZaRD:

100Hz med S-IPS? Låter ju riktigt riktigt grymt. Nästan så man blir sugen (dock behövs åtminstone en Kepler GK104 uppgradering förrän det vore lönsamt för min del). ^^ Undrar vad den gör vid 1920x1080? 120Hz? Ifall den klarar ännu högre hertz vid 1920x1080 hade jag personligen använt den uppösningen hellre.

Skärmen har ingen scaler alls, så du måste se till att skalningen sker på grafikkortet... Och det innebär nog att vad man än väljer så måste grafikkortet skicka en 2560x1440 signal till skärmen.

Och att köra skärmen i icke-native läge hela tiden är väl kanske inte snyggaste lösningen: Brukar inte bli så vackert för skrivbordsarbete iallafall, även om nog problemet är mindre på en sån här högupplöst skärm.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Angående garantier så erbjuder säljarna 14 dagars returrätt , frakt betalar du själv. Några går även ut med att dom kommer att hedra den garanti på 1 år som erbjuds till koreanska kunder. Det sistnämnda skall man dock ta med en nypa salt och inte räkna med. Enligt koreansk lag gällande pixelfel så krävs det mer än 10 döda pixlar innan det är tal om något utbyte. Eventuella tull och momsfrågar för hugade spekulanter kan vi ju ta via privat pm i fall någon är intresserad av att veta mera. Catleap skärmen är förövrigt rekommenderad till att köras i 60 Hz , att köra den "överklockad" på 100hz kommer antagligen slita mera på den som allt annat du kör i högre än rekommenderade frekvenser. Sedan hur många månader du skalar av på dess ursprungliga livslängd är det ju ingen som vet , så det är en risk man får kalkylera innan man väljer den vägen. Eventuella glastäckta modeller kan ju vara av intresse för de som eventuellt har planer på att lägga på en matt film själva , om man nu skulle vara allergisk mot reflekterande skärmar.

Många risker är det, men har man tur så får man en fantastisk skärm till kanonpris , man bör dock vara beredd att riskera det kapital det är frågan om innan man trycker på beställ knappen !

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeepBlue:

Angående garantier så erbjuder säljarna 14 dagars returrätt , frakt betalar du själv. Några går även ut med att dom kommer att hedra den garanti på 1 år som erbjuds till koreanska kunder. Det sistnämnda skall man dock ta med en nypa salt och inte räkna med. Enligt koreansk lag gällande pixelfel så krävs det mer än 10 döda pixlar innan det är tal om något utbyte. Eventuella tull och momsfrågar för hugade spekulanter kan vi ju ta via privat pm i fall någon är intresserad av att veta mera. Catleap skärmen är förövrigt rekommenderad till att köras i 60 Hz , att köra den "överklockad" på 100hz kommer antagligen slita mera på den som allt annat du kör i högre än rekommenderade frekvenser. Sedan hur många månader du skalar av på dess ursprungliga livslängd är det ju ingen som vet , så det är en risk man får kalkylera innan man väljer den vägen. Eventuella glastäckta modeller kan ju vara av intresse för de som eventuellt har planer på att lägga på en matt film själva , om man nu skulle vara allergisk mot reflekterande skärmar.

Många risker är det, men har man tur så får man en fantastisk skärm till kanonpris , man bör dock vara beredd att riskera det kapital det är frågan om innan man trycker på beställ knappen !

Formatet 16:9 är dock inget att hurra för. Tro mig jag vet eftersom jag själv har en 1440p skärm. Den börjar för övrigt samla damm så smått.

Permalänk
Skrivet av landahl:

Formatet 16:9 är dock inget att hurra för. Tro mig jag vet eftersom jag själv har en 1440p skärm. Den börjar för övrigt samla damm så smått.

Du liknar kol med hans 16:9-korståg...

Och hur förklarar du att du har en ny 27-tummare enligt signaturen? Först hade du ju en U2711

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

"med utan" ... helskön meningsbyggnad (inget illa ment!)

Absolut! Fast hur är det, kan det inte bli moms/tull på det sen? ... plus att man har ju inga garantier.

Riktigt spännande och klart positivt att skärmen klarar det, fast jag undrar hur stor skillnad det egentligen ger, när själva responstiden på panelen ska vara ganska långsam av vad jag läste på hardocp. (ToastyX jämförde med en 14ms NEC-panel)

Skärmen har ingen scaler alls, så du måste se till att skalningen sker på grafikkortet... Och det innebär nog att vad man än väljer så måste grafikkortet skicka en 2560x1440 signal till skärmen.

Och att köra skärmen i icke-native läge hela tiden är väl kanske inte snyggaste lösningen: Brukar inte bli så vackert för skrivbordsarbete iallafall, även om nog problemet är mindre på en sån här högupplöst skärm.

Vad ligger input laget på? Det är ju viktigt. Det måste undersökas.

Skrivet av landahl:

Formatet 16:9 är dock inget att hurra för. Tro mig jag vet eftersom jag själv har en 1440p skärm. Den börjar för övrigt samla damm så smått.

Jag instämmer, dock är 2560x1440 bättre än 1080p och det är även större än min nuvarande 1920x1200 skärm...

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Vad ligger input laget på? Det är ju viktigt. Det måste undersökas.

Permalänk
Medlem

Wow, verkligen intressant. Kan ju hoppas på att någon Svensk återförsäljare hittar den, eller i allefall någon innom EU.

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem

Om det stämmer, ~14ms input lag så är det rätt bra för denna typ av skräm, klarar ju fps lir bra.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anemic:

Wow, verkligen intressant. Kan ju hoppas på att någon Svensk återförsäljare hittar den, eller i allefall någon innom EU.

Inet och Dustin är totalt ointresserade av att ta in denna skärm.
Jag skickade ett e-post till dem med lite info och referenser.
Riktigt störande.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Inet och Dustin är totalt ointresserade av att ta in denna skärm.
Jag skickade ett e-post till dem med lite info och referenser.
Riktigt störande.

Altså, de köper nog direkt ifrån Captech, TechData eller någon annan stor leverantör. Det är ju egentligen dem man skall prata med. Heter det Koreanska företaget Achieva? Har du hittat deras "Officiella" hemsida eller någon "Officiell" information om skärmen?

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av anemic:

Altså, de köper nog direkt ifrån Captech, TechData eller någon annan stor leverantör. Det är ju egentligen dem man skall prata med. Heter det Koreanska företaget Achieva? Har du hittat deras "Officiella" hemsida eller någon "Officiell" information om skärmen?

Jag håller inte med. Jag talar med de företag som säljer till mig, det är inte min sak att rota i vilka leverantörer de använder sig av. Vill de tillgodose sina kunder så tar de önskemålen vidare och talar med sina leverantörer eller så struntar de i potentiella kunder, vilket de gjort nu. Detta leder i sin tur till att vi som potentiella kunder letar efter andra återförsäljare av produkten. Hard forum tråden är fyld av detta.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av IceDread:

Om det stämmer, ~14ms input lag så är det rätt bra för denna typ av skräm, klarar ju fps lir bra.

Det där är pixel omställning inte inputlag. Inputlag mäts jämfört med en CRT och har inget att göra med vilka färger pixlarna ska gå från och till.

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Jag håller inte med. Jag talar med de företag som säljer till mig, det är inte min sak att rota i vilka leverantörer de använder sig av. Vill de tillgodose sina kunder så tar de önskemålen vidare och talar med sina leverantörer eller så struntar de i potentiella kunder, vilket de gjort nu. Detta leder i sin tur till att vi som potentiella kunder letar efter andra återförsäljare av produkten. Hard forum tråden är fyld av detta.

Frågade jag iofs inte om din åsikt utan konstaterar mer att det är så det brukar gå till ; ) Men jag håller med, tråkig attityd från återförsäljaren =(
MEN, skall se hur Kepler fungerar när den kommer ut och om man kan lira på så höga upplösningar med vettiga FSP. Kanske blir att man får beställa en QH270-IPSBS. Verkar vara många som gjort det och fått hem dem utan problem men största problemet är ju garantin =/

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av anemic:

Frågade jag iofs inte om din åsikt utan konstaterar mer att det är så det brukar gå till ; ) Men jag håller med, tråkig attityd från återförsäljaren =(
MEN, skall se hur Kepler fungerar när den kommer ut och om man kan lira på så höga upplösningar med vettiga FSP. Kanske blir att man får beställa en QH270-IPSBS. Verkar vara många som gjort det och fått hem dem utan problem men största problemet är ju garantin =/

Nej, det är så det brukar gå till. Kunden agerar inte mellanhand mellan försäljare och försäljarens leverantörer. Jag har aldrig hört talas om en kund som agerat mellanhand mellan en försäljare och försäljarens leverantör.

Garantin är ett problem, men skärmens kostnad är inte så hög men givetvis hade varit surt om det blir strul.

Keppler väntar jag också på.. får hoppas på prestanda info innan månaden är slut så man kan bestämma sig...

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon127948:

Det där är pixel omställning inte inputlag. Inputlag mäts jämfört med en CRT och har inget att göra med vilka färger pixlarna ska gå från och till.

Eftersom ovan nämnda modeller varken har inbyggd skalare , OSD eller overdrive så är inputlagen väldigt låg , vilket även har bekräftats av diverse användare som har köpt dessa modeller. Den information jag har fått fram gör gällande att det troligtvis rör sig om 2-3 ms i inputlag för dessa skärmar.

Permalänk

Angående tull tror dream seller anger 100dollar värde så blir ju 150kr typ

Permalänk
Avstängd
Skrivet av highspeed:

Angående tull tror dream seller anger 100dollar värde så blir ju 150kr typ

Lite osäker på vad du skrev precis, men hundra dollar är ungefär 670 kronor.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Medlem
Skrivet av highspeed:

Angående tull tror dream seller anger 100dollar värde så blir ju 150kr typ

Det skall du nog inte räkna med. Ett stort paket innehållandes en 27 tums skärm som passerar en nitisk tullare till ett deklarerat värde av 100 dollar är en röd flagga som troligtvis kommer att undersökas närmare. Så ett samtal från tullen och risk för justerad tull och moms skall nog inte uteslutas.

Permalänk
Skrivet av DeepBlue:

Det skall du nog inte räkna med. Ett stort paket innehållandes en 27 tums skärm som passerar en nitisk tullare till ett deklarerat värde av 100 dollar är en röd flagga som troligtvis kommer att undersökas närmare. Så ett samtal från tullen och risk för justerad tull och moms skall nog inte uteslutas.

Det håller jag ej med om, enligt mina erfarenheter så är det nog ganska låg risk för full men skal appsolut ej uteslutas!

Visa signatur

Datorn: Lian Li Lancool PC-K62, 2st powercolor 7970, MSI P67A-GD55 B3, Intel Core i5 2500K, Noctuna NH-D14, Corsair HX750W, 12gb ram, Samsung 840 evo 250GB ssd + 3TB lagring.
Tillbehör: Benq 24", logitech Z5500, Logitech G110 + Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem
Skrivet av haapppoooo:

Det håller jag ej med om, enligt mina erfarenheter så är det nog ganska låg risk för full men skal appsolut ej uteslutas!

Vi får väl hoppas att du har rätt. Dock har samtliga beställare hemmahörande inom EU stött på patrull. Vi får följa tråden på overclockers.net för att se hur det hela slutar för dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BareHipster:

Lite osäker på vad du skrev precis, men hundra dollar är ungefär 670 kronor.

Han menar att om man behöver betala tull har de märkt värdet 100 dollar, vilket man enligt honom behöver betala 150 kr tull för

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Mini || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || EVGA RTX 3070 XC3 Ultra || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Samsung 970 EVO 500GB && OZC Trion 480GB || Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|MSI MAG341CQ
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem

Obs! Om ni beställer en så måste ni ha en adapter med svensk plugg... Står här längre ner + en massa annat nyttigt ---->

http://www.overclock.net/t/1215866/reviewed-400-2560x1440-ips...

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Inet och Dustin är totalt ointresserade av att ta in denna skärm.
Jag skickade ett e-post till dem med lite info och referenser.
Riktigt störande.

Håller med, försökte med Hazro skärmar men det var ingen som var intresserade.
Tycker det är synd, det är ju ganska många som är intresserade av just den typen av skärmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Obs! Om ni beställer en så måste ni ha en adapter med svensk plugg... Står här längre ner + en massa annat nyttigt ---->

http://www.overclock.net/t/1215866/reviewed-400-2560x1440-ips...

Det där är mera aktuellt för Nordamerika och andra delar av världen som inte delar den uttagsstandard ( C, F ) som bland annat EU och Sydkorea delar. Förvisso så kör vi inom EU med 220-240v / 50Hz , medan Sydkorea har 220-240v / 60Hz. Men kontakten som skall in i väggen är densamma och transformatorn som följer med skärmen klarar båda frekvenserna på 50hz-60hz som skiljer våra länder åt.